PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail geblokkeerd door combined.rbl.msrbl.net



Peps
13/06/17, 19:32
Hallo,

Ik kan geen e-mails meer ontvangen op mijn persoonlijk e-mailadres. Als ik een e-mail verzend vanaf een ander mailadres krijg ik de volgende melding:
Diagnostic-Code: smtp; 550 Email blocked by combined.rbl.msrbl.net

Ik heb al gezocht via Google maar zie niet direct een oplossing.

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt en groeten,

Peps

stefantriep
13/06/17, 19:45
Dit heeft te maken met dit: msrbl.net RBL list (https://www.webhostingtalk.nl/lounge/194591-msrbl-net-rbl-list.html)
Vraag dit even na bij je hostingprovider of ze deze list gebruiken

Peps
13/06/17, 19:53
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik heb de vraag gesteld aan mijn provider en wacht op een antwoord.

Een klein vraagje: kan mijn hostingprovider die list uitschakelen?

stefantriep
13/06/17, 20:01
kan mijn hostingprovider die list uitschakelen?
Dat ligt helemaal aan de mail infrastructuur en/of spamfiltering, kunnen we hier geen antwoord op geven

timmerdanny
13/06/17, 20:06
Gevalletje spam/hacks afkomstig van een shared webhosting als je daar op zit. Er is waarschijnlijk een lek in de server waardoor spam of andere servers wordt aangevallen. Als je een eigen VPS hebt zou je jezelf van de blacklist af kunnen halen als je het probleem verholpen hebt. Let er wel op, haal je jezelf van de blacklist af en heb je niet het probleem opgelost dan sta je binnen de kortste keren weer op de blacklist en dit keer zal het een stuk langer duren voordat je hier vanaf bent.

Je zou je IP/hostname door https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx kunnen halen

Bart L
13/06/17, 20:10
Msrbl.net zit in de problemen, dus alle DA servers waar deze in de RBL staat zorgen voor blocks

stefantriep
13/06/17, 21:11
dus alle DA servers waar deze in de RBL staat zorgen voor blocks

Als je de optie "Use RBL Blocking" aan hebt staan zal Exim enkele basis lists gebruiken. Tot die basis lists behoort de list waar TS het over heeft niet.
Mocht je SpamBlocker ook geïnstalleerd hebben via Custombuild, dan gebruikt exim die wel, maar dan kan je die in een config uitzetten.

Arieh
14/06/17, 03:45
Is er in DA uitgehaald: http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=54919

ogierepier
14/06/17, 11:03
Als je niet wilt of kunt updaten werkt het ook om combined.rbl.msrbl.net toe te voegen aan het bestand /etc/virtual/skip_rbl_domains
Even exim restarten voor de zekerheid en je hebt geen last meer.
Bart L: Waar heb je gehoord dat ze in de problemen zitten? Het lijkt er mijns inziens gewoon op dat iemand de domeinnaam heeft laten verlopen.

webmediaede
14/06/17, 11:26
Hier het zelfde probleem! Wie weet de oplossing?

Senna
14/06/17, 12:17
Heb dit probleem ook, er wordt aan gewerkt hoor ik maar het is wel rampzalig dat de ene na de andere klant met foutmeldingen komt.
Schijn nu opgelost te zijn, duimen dat dit zo blijft. Opeens veel kanten die bellen met problemen is ff schrikken.

webmediaede
14/06/17, 13:10
Heb dit probleem ook, er wordt aan gewerkt hoor ik maar het is wel rampzalig dat de ene na de andere klant met foutmeldingen komt.
Schijn nu opgelost te zijn, duimen dat dit zo blijft. Opeens veel kanten die bellen met problemen is ff schrikken.
Ik hoop dat snel gefixt is hier bellen ze me ook continu!

Senna
14/06/17, 13:23
Ik hoop dat snel gefixt is hier bellen ze me ook continu!

Bij mij lijkt het allemaal weer te werken. Heeft met dat DA/Exim verhaal te maken zoals hier ergens boven beschreven. Dus hebben ze snel opgelost, hoop ook dat dat blijft werken.

webmediaede
14/06/17, 13:45
Bij mij lijkt het allemaal weer te werken. Heeft met dat DA/Exim verhaal te maken zoals hier ergens boven beschreven. Dus hebben ze snel opgelost, hoop ook dat dat blijft werken.
Moet je dan updaten of wat zou ik moeten doen

Senna
14/06/17, 15:00
Moet je dan updaten of wat zou ik moeten doen

Dit was op mijn managed omgeving dus wordt voor mij gedaan.
Denk dat het hier staat: http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=54919

Robert Esseveld
14/06/17, 17:31
Moet je dan updaten of wat zou ik moeten doen

In je /etc/exim.conf de regel met "combined.rbl.msrbl.net" eruit halen en exim herstarten, dat lost het voor time being op.

webmediaede
14/06/17, 18:01
In je /etc/exim.conf de regel met "combined.rbl.msrbl.net" eruit halen en exim herstarten, dat lost het voor time being op. Robert hartelijk bedankt dit is inderdaad de oplossing! Super.. [emoji1]