PDA

Bekijk Volledige Versie : Downgraden VPS



GeertBurg
19/05/17, 11:46
Wij hebben een VPS waar een MySQL DB op draait. We willen graag de VPS downgraden, omdat hij te groot en duur is. Wie kan daar bij helpen?

Het gaat om een VPS met CentOS 7 en een MySQL database die zijn databestand in de home partititie heeft. Op de kleinere VPS is genoeg ruimte om de VPS naar toe te verplaatsen. Er zijn 2 partities: root (50GB groot waarvan ~1GB gebruikt) en home (150 GB groot waarvan ~60GB gebruikt).

Wie kan ons hierbij helpen? Wij betalen natuurlijk voor de geleverde uren.

Spyder01
19/05/17, 12:12
Waarom een compleet nieuwe VPS? Ondersteund de huidige partij niet het terug schalen van de huidige? Zou je aardig wat tijd schelen.

GeertBurg
19/05/17, 12:23
Omdat onze partij niet de servers managed en dat niet makkelijk kan doen (blijkbaar)

Ramon Fincken
19/05/17, 12:51
Overstaptijd !

stefantriep
19/05/17, 13:53
Overstaptijd !
Kom op Ramon, kom met een concreet voorstel om dit voor deze meneer uit te voeren, dit voegt niets toe

Ramon Fincken
19/05/17, 13:55
Geert kan een verzoek plaatsen in dit forum als hij iemand wil inhuren:
https://www.webhostingtalk.nl/ontwikkeling-dienstverlening-aanbiedingen-gezocht/

Spyder01
19/05/17, 13:56
GeertBurg Je hebt een CentOS 7 VPS en een MySQL database. Dat is niet zo spannend. Wat draait er nog meer op? Een grote site? E-mail? Kan je nog wat uitgebreidere info posten? Ik kan je waarschijnlijk er wel (en snel) mee helpen, maar dat vergt wel wat meer informatie.

GeertBurg
19/05/17, 15:13
Spyder01 ,

De VPS is een 16 GB RAM CentOS7 server met MySQL, CollectD voor monitoring en een laagje security. Er zijn 2 partities: /root en /home Hij word gehost bij transip
De nieuwe VPS heeft 8GB RAM, CentOS7 en 2 partities en genoeg HD ruimte om alles op te plaatsen

Geen site
Geen php
Geen mail

Spyder01
19/05/17, 15:28
Om geen ruzie met Domenico te krijgen raad ik je aan het met die info even in een nieuw topic in de juiste rubriek: https://www.webhostingtalk.nl/ontwikkeling-dienstverlening-aanbiedingen-gezocht/ te zetten.

Ik wil geen scheve gezichten :-)

Mathias_CC
11/06/17, 19:05
Waarom een compleet nieuwe VPS? Ondersteund de huidige partij niet het terug schalen van de huidige? Zou je aardig wat tijd schelen.

Hangt af van de virtualisatie natuurlijk.
Met OpenVZ is die klus zo geklaard. Maar met KVM kan je de disk niet altijd downsizen (ook DO etc hebben hier een melding voor bij het upgraden). Als het KVM is, zal je alles manueel moeten overzetten. De vraag is dan natuurlijk: wat is het goedkoopst. Iemand betalen om het over te zetten of gewoon je huidige VPS houden en geen paar euro's sparen per maand.

SF-Jeroen
12/06/17, 09:29
Overstaptijd !

Dat valt toch mee, je kan de database eerst dumpen en importeren op de nieuwe VM, en
daarna in een master-slave set-up zetten. Dan is de daadwerkelijke downtime slechts
enkele seconden als je het goed doet.

CharlieRoot
14/06/17, 13:14
Dat valt toch mee, je kan de database eerst dumpen en importeren op de nieuwe VM, en
daarna in een master-slave set-up zetten. Dan is de daadwerkelijke downtime slechts
enkele seconden als je het goed doet.

Of zelfs in master-master als je ook een roll-back wilt kunnen doen.

adriaanhogensti
25/07/17, 14:37
Dat valt toch mee, je kan de database eerst dumpen en importeren op de nieuwe VM, en
daarna in een master-slave set-up zetten. Dan is de daadwerkelijke downtime slechts
enkele seconden als je het goed doet.

Ik denk dat hij eerder bedoeld overstappen omdat de huidige hostingpartij deze support niet levert of zelfs niet weet hoe dit moet.

mgielissen
25/07/17, 18:43
Hangt af van de virtualisatie natuurlijk.
Met OpenVZ is die klus zo geklaard. Maar met KVM kan je de disk niet altijd downsizen (ook DO etc hebben hier een melding voor bij het upgraden). Als het KVM is, zal je alles manueel moeten overzetten. De vraag is dan natuurlijk: wat is het goedkoopst. Iemand betalen om het over te zetten of gewoon je huidige VPS houden en geen paar euro's sparen per maand.
Welke provider gebruikt OpenVZ nog tegenwoordig.

Active8
26/07/17, 11:52
Naar mij weten transip ondersteund downgraden ,heb je het wel bij transip zelf gevraagd ?

Spyder01
26/07/17, 11:53
Naar mij weten transip ondersteund downgraden ,heb je het wel bij transip zelf gevraagd ?
TransIP ondersteund dat dus niet. Alleen upgrades.

Active8
26/07/17, 11:58
https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/329-kan-mijn-vps-addons-opzeggen/
Tenzij je bij het begin meteen aleen dikke vps had besteld

Spyder01
26/07/17, 12:00
https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/329-kan-mijn-vps-addons-opzeggen/
Ja addons! Dus niet als je geupgrade hebt van een X8 naar X16! Dan kan je niet terug naar een X8.

Active8
26/07/17, 12:02
Ik had mij post al aangepast ,ja dan niet
Is het misscien een optie om een 2 de vps te nemen en je snapshot daar op te zetten ?

Spyder01
26/07/17, 12:03
Ik had mij post al aangepast ,ja dan niet
Is het misscien een optie om een 2 de vps te nemen en je snapshot daar op te zetten ?
Dat kan ook niet. Bij TransIP kan een snapshot van een X16 alleen naar een X16, een X8 naar een X8 enzovoort.

Tuxis_IE
27/07/17, 07:35
En je huurde een vps, want dan had je dit soort gezeur niet..

Anyway, maak een image met iets van backup software. Restore die image, dump op het laatste moment de database op oude machine en restore die op de nieuwe..