PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie gebruikt er nog Outlook? ;)



Trimmer
17/05/17, 08:19
Wij merken op dat over de voorbije jaren steeds minder mensen nog met Outlook werken. Het lijkt ook alsof meer en meer mensen de move maken van Windows naar Apple en dan met Apple Mail aan de slag gaan. Of we zien klanten naar een Kerio Connect Desktop client of Zimbra desktop overstappen. En een ander gedeelte maakt gebruikt van de google email oplossingen.

Is dit een algemene trend? Is Outlook serieus aan het inboeten op populariteit?
Of is dit echt heel specifiek voor ons klantenbestand?

Wat gebruik jij als e-mail programma?

SpectraIP
17/05/17, 08:39
Ik gebruik zelf Google Email, Outlook ben ik 2 jaar geleden van afgestapt omdat het - naar mijn ervaring - erg onhandig en traag werkt.

Spyder01
17/05/17, 09:09
Ik zie hier nog veel Outlook en gebruik het zelf ook nog. Niet traag ondanks de enorme bak aan e-mail die er in staat.

iigroep
17/05/17, 09:40
Vrijwel alle Enterprise klanten maken er gebruik van. Denk niet dat Outlook zijn populariteit aan het verkiezen is. Van de 10 klanten die we helpen via een remote sessie, hebben 8 van de 10 klanten zeker Outlook op de computer staan.

Trimmer
17/05/17, 10:07
Wel, ik zie veel enterprise klanten overstappen op andere programm's. Vandaar de vraag ;)
En volgens https://emailclientmarketshare.com staat Outlook op #5 (https://www.webhostingtalk.nl/usertag.php?do=list&action=hash&hash=5) en Apple Mail zelfs op nummer #4 (https://www.webhostingtalk.nl/usertag.php?do=list&action=hash&hash=4) , maar dat laatste zal wel vooral door non-enterprise klanten gebruikt worden denk ik.

stefantriep
17/05/17, 15:50
Ik gebruik zelf als basis Outlook en daarnaast mijn Apple Iphone mail. De gemiddelde klant gebruikt Outlook, Apple Mail of Gmail al dan niet in combinatie met Apple Iphone mail of een Android mailclient en eventueel de Gmail app. Soms nog Windows Live mail, maar dat is eigenlijk alleen voor de klanten die dan geen Office gekocht hebben.

De grotere klanten gebruiken Office 365/Outlook.com of hebben nog een eigen Exchange server die uiteindelijk overgaan naar Office365/Outlook.com.
Kerio of Zimbra zie ik eigenlijk nooit, maar dat komt denk ik omdat we dat niet aanbieden, aangezien het naar mijn idee veelal door webhostingproviders aangeboden wordt.

Kay van Aarssen
17/05/17, 21:18
Denk dat ook veel mensen enterprise of niet gebruik maken van andere mail apps.

Zoals Airmail voor Mac en iPhone / iPad is erg goed bezig en heeft ook volledige exchange / office365 ondersteuning.

En voor android zullen er ook vast vele andere mail clients zijn.

Qua bedrijven zien wij ook gewoon nog heel veel outlook op zowel windows als Mac daar is Microsoft langzaam bezig om meer features toe te voegen.

Zelf gebruik ik ook Outlook op Mac en werkt perfect.
Voor de bagger accounts en accounts die af en toe gebruikt worden gebruik ik Airmail op de Mac en iPhone. Daar zit dan ook meteen mijn gmail, outlook en andere mail adressen in.

Marin
17/05/17, 22:32
Ik hoor niemand over Thunderbird. Lijkt me in onze branche en door Linux users toch veel gebruikt? Ikzelf gebruik Outlook. Heb een tijd Thunderbird gebruikt maar moest teveel rommelen met plugins om mijn agenda er goed in te krijgen bijvoorbeeld.

mgielissen
18/05/17, 09:08
Thunderbird wordt ook best veel gebruikt. Ik maak er al gebruik van sinds het pakket uitkwam. In Netscape Navigator zat de voorloper van Thunderbird zo'n 20 jaar geleden.

CharlieRoot
18/05/17, 09:33
Ik gebruik nog wel outlook, is toch wel het meest complete pakket..

SKB-Enterprise
18/05/17, 09:52
Ik heb ooit Outlook gebruikt. Gebruik het al een hele lange tijd niet meer. Gebruik nu de Mail applicatie van Apple op MacBook en iPhone, en ben daar zeer tevreden over.

ronaldvanhoeven
18/05/17, 11:14
Ik werk zowel met Outlook die ik op een interne mailserver heb staan als met Zimbra. Beiden werken voor mij fijn.

WilliamAdams
18/05/17, 19:26
Wij migreren steeds vaker klanten naar Office 365 en denk wel dat dit een blijvertje is. De voor en tegenstanders van al de grotere mail oplossingen zullen er altijd zijn. Ik zie een gelijkenis met de twee XBOX en Playstation kampen. ;)

Of bedoelde je Outlook als lokale client?

Trimmer
19/05/17, 09:18
Ik bedoel inderdaad outlook als applicatie op de computer.

verdonn
20/05/17, 15:30
Nog steeds...en toch wel redelijk happy mee....heeft zo zijn voor en nadelen... :-)

bibawa
21/05/17, 00:59
Gebruik het toch ook naar volle tevredenheid .. op mn mac gebruik ik de mail client en vind het toch maar niets ..

systemdeveloper
21/05/17, 23:10
office 2016 voor de mac hier. Heppie mee :)

Santy
14/06/17, 20:35
Outlook 2016 die bij office 365 kwam, voor mij nog altijd het handigst.

Herman440
14/06/17, 22:39
Aan de Outlook-fangirls;
Als je nooit in iets anders heb gereden dan een, zeg '90er Lada, en daarbij denkt dat dit best goed is, dan kan je je inderdaad niet snel voorstellen hoe een andere auto beter zal kunnen rijden...

:)

Tuxis_IE
15/06/17, 09:32
We zien helaas nog teveel Outlook. Want wij lossen de probleempjes wel op, maar gebruikers lopen vaak tegen wat dingen aan.
Maar niet onbelangrijk, waarom gebruiken mensen Outlook?

Ik heb het zelf even gebruikt. Het werkt prima. Ik kan alleen niet zeggen dat ik in andere programma's iets mis of dat die slechter zijn.
Nu gebruik ik het eerder genoemde Kerio dat inmiddels een eigen client heeft. Ik mis niets en kan alles.

Wat mij opvalt is dat gebruikers niet uit kunnen leggen wat er mis is met een andere client. Sterker nog, zelfs als Outlook het laat afweten wordt alles in het werk gesteld om dat weer aan de praat te krijgen terwijl er, in het geval van Kerio, een client is die exact hetzelfde kan en zelfs net iets meer.

Dat een andere client leren lastig is, geloof ik niet zo. De overstap van 2003 naar 2016 is net zo erg.

Iemand een idee?

DutchTSE
15/06/17, 11:34
We zien helaas nog teveel Outlook. Want wij lossen de probleempjes wel op, maar gebruikers lopen vaak tegen wat dingen aan.
Maar niet onbelangrijk, waarom gebruiken mensen Outlook?

Ik heb het zelf even gebruikt. Het werkt prima. Ik kan alleen niet zeggen dat ik in andere programma's iets mis of dat die slechter zijn.
Nu gebruik ik het eerder genoemde Kerio dat inmiddels een eigen client heeft. Ik mis niets en kan alles.

Wat mij opvalt is dat gebruikers niet uit kunnen leggen wat er mis is met een andere client. Sterker nog, zelfs als Outlook het laat afweten wordt alles in het werk gesteld om dat weer aan de praat te krijgen terwijl er, in het geval van Kerio, een client is die exact hetzelfde kan en zelfs net iets meer.

Dat een andere client leren lastig is, geloof ik niet zo. De overstap van 2003 naar 2016 is net zo erg.

Iemand een idee?
Je geeft aan dat gebruikers niet kunnen uitleggen wat er mis is met een andere client, maar zelf geef je geen inhoudelijke argumenten waarom Outlook slecht zou zijn :) Tegen wat lopen (jij of) jouw klanten bij Outlook aan dan? Wij (en onze klanten) lopen nergens tegenaan..
Wat mis je in Outlook wat je met Kerio wel kan dan? Wat kan Kerio meer dan Outlook?

Ik kan 1 nadeel noemen en dat is dat je in Outlook 2010 self-signed certificaten die niet voor localhost zijn niet permanent kunt accepteren, maar iedere keer moet accepteren als je Outlook opstart. Dit "probleem" is in Outlook 2013 en 2016 niet aanwezig.

Tuxis_IE
15/06/17, 11:57
Ter info: Ik put dit uit een paar honderd gebruikers. Dus het is niet alleen mijn eigen ervaring...

De supportvragen die wij krijgen gaan maar over 2 dingen:
Apple mail (IMAP zuigt in Apple mail)
Outlook.
Natuurlijk worden die het meeste gebruikt maar het licht nooit aan de mailserver. Het is altijd de client die aan het bokken is.

De nadelen:
- Je moet het kopen.
- Je moet het installeren en configureren
-Outlook gaat soms gewoon stuk. Het wil niet meer starten. Klant moet in safemode en dat soort fratsen
-Liever geen nieuw profiel aanmaken, want dan zijn de handtekeningen, filters en wat nog meer in het profiel zit, weer weg. Met andere woorden, het backuppen van je settings is niet gebruiksvriendelijk
-Het is onduidelijk of een map lokaal staat of op de server. Als ze een account instellen heb je steeds nog weer die lokale map. Dan stelt de gebruiker die in als standaard en dus komen verzonden items en prullenbak niet op de server terecht.

Met andere woorden: Leuk om mee te poppen maar de configuratie van een account maakt al snel dat de gebruiker zelf geen flauw idee heeft wat hij aan het doen is en het gaat dus mis. Best een ingewikkelde client om te configureren (voor een gebruiker dan, ik snap wel hoe het werkt maar vind het wel omslachtig)

En dan is het stuk, klant krijgt het niet meer aan de praat. Outlook dll weet ik veel stuk.

Ik zou zeggen: Lekker betrouwbaar, hier heb je wat nieuws, ben je met 1 minuut weer aan het werk:
Dus de Kerio Client installeren > download > inlognaam, wachtwoord... klaar
PC stuk? Nieuwe PC > download > inlognaam, wachtwoord... klaar
Al je mail geconfigureerd, het synct. Letterlijk 1 minuut werk.

Nope, liever een uur steken om Outlook weer in het gareel te krijgen. En dat snap ik niet helemaal.

Dus andersom: Waarom wel Outlook? Het is toch maar een client? Je klikt op een mail, je leest, je zoekt een adres, je maakt een afspraak. Ik zou er niet € 1,00 voor over hebben.

Het is ook niet schering en inslag, maar nooit problemen is zeker niet waar, en vaak een nasleep.

CharlieRoot
15/06/17, 12:20
Ter info: Ik put dit uit een paar honderd gebruikers. Dus het is niet alleen mijn eigen ervaring...

De supportvragen die wij krijgen gaan maar over 2 dingen:
Apple mail (IMAP zuigt in Apple mail)
Outlook.
Natuurlijk worden die het meeste gebruikt maar het licht nooit aan de mailserver. Het is altijd de client die aan het bokken is.

De nadelen:
- Je moet het kopen.
- Je moet het installeren en configureren
-Outlook gaat soms gewoon stuk. Het wil niet meer starten. Klant moet in safemode en dat soort fratsen
-Liever geen nieuw profiel aanmaken, want dan zijn de handtekeningen, filters en wat nog meer in het profiel zit, weer weg. Met andere woorden, het backuppen van je settings is niet gebruiksvriendelijk
-Het is onduidelijk of een map lokaal staat of op de server. Als ze een account instellen heb je steeds nog weer die lokale map. Dan stelt de gebruiker die in als standaard en dus komen verzonden items en prullenbak niet op de server terecht.

Met andere woorden: Leuk om mee te poppen maar de configuratie van een account maakt al snel dat de gebruiker zelf geen flauw idee heeft wat hij aan het doen is en het gaat dus mis. Best een ingewikkelde client om te configureren (voor een gebruiker dan, ik snap wel hoe het werkt maar vind het wel omslachtig)

En dan is het stuk, klant krijgt het niet meer aan de praat. Outlook dll weet ik veel stuk.

Ik zou zeggen: Lekker betrouwbaar, hier heb je wat nieuws, ben je met 1 minuut weer aan het werk:
Dus de Kerio Client installeren > download > inlognaam, wachtwoord... klaar
PC stuk? Nieuwe PC > download > inlognaam, wachtwoord... klaar
Al je mail geconfigureerd, het synct. Letterlijk 1 minuut werk.

Nope, liever een uur steken om Outlook weer in het gareel te krijgen. En dat snap ik niet helemaal.

Dus andersom: Waarom wel Outlook? Het is toch maar een client? Je klikt op een mail, je leest, je zoekt een adres, je maakt een afspraak. Ik zou er niet € 1,00 voor over hebben.

Het is ook niet schering en inslag, maar nooit problemen is zeker niet waar, en vaak een nasleep.

Dat is helaas een kwestie van kennis. Als onze klanten Outlook openen hoeven ze alleen hun emailadres en bijbehorend wachtwoord in te tikken, de rest gaat vanzelf. Iemand met voldoende kennis van exchange en outlook kan dit inrichten.

Wij krijgen nooit maar dan ook nooit klachten over outlook en het gebruik er van.

Mark17
15/06/17, 12:42
Een goed alternatief voor Outlook wil ik best een keer testen, maar ik heb nog geen clients gezien die beter/prettiger werken in onderstaande situatie:
- OS: Windows 10
- Meerdere Exchange accounts
- Meerdere IMAP accounts
- Agenda's gedeeld met meerdere personen
- Geïnstalleerd op de computer/laptop zelf

Tips zijn uiteraard welkom.

stefantriep
15/06/17, 13:27
Waarom gebruiken mensen Outlook? Outlook is toch ook gewoon de standaard in bedrijfsnetwerken? Werkt prima met Exchange en Office 365.

Tuxis_IE
15/06/17, 13:46
Dat is helaas een kwestie van kennis.

Bij de klant dan.
En ik ben niet tegen Outlook. Ik snap alleen niet waarom alternatieve clients die net zo veel bieden geen voet aan de grond krijgen.

Want de klant loopt te "klungelen" met het volgende (volgende post) wat precies in het echte leven ook gevraagd wordt:
- OS: Windows 10
- Meerdere Exchange accounts
- Meerdere IMAP accounts
- Agenda's gedeeld met meerdere personen
- Geïnstalleerd op de computer/laptop zelf


Als de klant gewoon normaal accounts afneemt, dan is er niets aan de hand. Maar een account kost geld, en dan wordt het een account hier, een goedkoper account daar. Een account van een ander bedrijf.
En dat is denk ik de oorzaak. Want dan pak je Outlook en stelt al die accounts in. Want daar is Outlook goed in. En natuurlijk een ramp wanneer je PC stuk gaat. Wat waren al die accounts ookalweer? Bellen dan maar.

Je juiste oplossing zou zijn imho:
1 account, en als je een mail verstuurd kies je een afzendadres.

Maar of Outlook nu wel of geen problemen heeft, daar hangt de keuze niet vanaf denk ik (de discussie verschoof een beetje naar problemen)
Mijn conclusie is toch steeds:
Gewoonte...
Microsoft mag Outlook uitkleden tot het niet meer is dan een kale mail, agenda, contacten ding. Zolang ze het Outlook noemen wil de klant het.
Ze gebruiken "gewoon" Outlook.

Want welke problemen heeft de Kerio Connect client? Heel soms gebeurt het. Ze zijn al weer aan het mailen terwijl Outlook nog aan het herstellen is en blijven de Connect client gebruikten. En ook dan hoor je ze nooit meer.

Wij zien wel steeds meer Apple overigens. Ook zakelijk.
Groot zakelijk blijft wel Outlook. Komt ook wel omdat ik maar weinig ICT bedrijven ken die tegen hun klant zeggen: Outlook kopen? Dat is niet meer nodig. Hier heb je software die hetzelfde doet.

CharlieRoot
15/06/17, 13:58
Bij de klant dan.

Nee, natuurlijk niet! Wat is er gebeurd met service en klanten ontzorgen? Je hoort er voor te zorgen dat de klant - zonder technische kennis - gebruik kan maken van de diensten. door Exchange goed in te richten zorg je er voor dat de klant he-le-maal niets hoeft in te voeren, 2 keer klikken en alles werkt. Zo hoort het en niet anders.


En ik ben niet tegen Outlook. Ik snap alleen niet waarom alternatieve clients die net zo veel bieden geen voet aan de grond krijgen.

Als je een keer werkt met een goed ingerichte versie van Exchange i.c.m. Outlook zul je wel achterhalen waarom. Je kunt niet roepen dat andere net zo goed of zelfs beter zijn als je kennelijk nog nooit gewerkt hebt met een goed functionerende versie...


Je juiste oplossing zou zijn imho:
1 account, en als je een mail verstuurd kies je een afzendadres.

Wederom, kwestie van goed instellen. Als je op de exchange server de rechten goed neerzet pakt outlook deze geheel integraal over. De klant hoeft hier he-le-maal niets voor te doen en loopt dus niet te klungelen. Dit even los van of ze daarnaast nog andere IMAP/POP accounts hebben want daar loop je met iedere client tegenaan en heeft dus niets met Outlook of de werking van het pakket te maken.


Microsoft mag Outlook uitkleden tot het niet meer is dan een kale mail, agenda, contacten ding. Zolang ze het Outlook noemen wil de klant het.

En toch zie ik steeds meer verbeterde functionaliteit terug in de nieuwe versies van Outlook.. dus ergens doen ze het best goed.

vdhicts
15/06/17, 13:59
Mark17 misschien zou je eens naar Postbox (https://www.postbox-inc.com/)kunnen kijken.

Mastje
15/06/17, 15:46
Ter info: Ik put dit uit een paar honderd gebruikers. Dus het is niet alleen mijn eigen ervaring...

De supportvragen die wij krijgen gaan maar over 2 dingen:
Apple mail (IMAP zuigt in Apple mail)
Outlook.


Hoe vergelijk je?
Kerio Mailserver met Kerio Mailclient vs IMAP & Outlook ? (Appels met peren)
Of
Kerio mailserver met Kerio Mailclient vs Exchange en Outlook ? (Appels met appels)

Als ik kijk naar Exchange en Outlook, heb ik de problemen die jij opnoemt niet. Met IMAP en Outlook/Apple Mail/thunderbird wel ja. Denk aan het verschil tussen een Toyota en een Lexus. Het rijdt allebei, de 1 wat comfortabeler dan de ander.

Mark17
15/06/17, 17:36
Als de klant gewoon normaal accounts afneemt, dan is er niets aan de hand. Maar een account kost geld, en dan wordt het een account hier, een goedkoper account daar. Een account van een ander bedrijf.
En dat is denk ik de oorzaak. Want dan pak je Outlook en stelt al die accounts in. Want daar is Outlook goed in. En natuurlijk een ramp wanneer je PC stuk gaat. Wat waren al die accounts ookalweer? Bellen dan maar.

Je juiste oplossing zou zijn imho:
1 account, en als je een mail verstuurd kies je een afzendadres.

Prijs is niet de reden van meerdere accounts. Als dat het wel was was er maar 1 exchange account geweest...

Het is eerder 1 mail client om meerdere losse mail stromen te beheren (zakelijk en prive om maar iets te noemen). Dat wil ik niet in 1 account hebben. Daarnaast staat het op verschillende servers in verschillende netwerken voor als er iets uitvalt dat je nog ergens bij kunt.

Wat dan het voordeel is van 1 account als je juist zaken gescheiden wilt houden zie ik niet. Ik zie er wel nadelen van.

Mark17
15/06/17, 17:38
Mark17 misschien zou je eens naar Postbox (https://www.postbox-inc.com/)kunnen kijken.

Deze ondersteund (volgens de eigen FAQ) geen Exchange of agenda's. Daardoor valt het af, anders had ik het geprobeerd.

Gyvex
17/06/17, 23:37
Wij werken standaard indien we onderweg zijn vaak via de roundcube webmail client om even snel wat e-mailaccounts te kunnen beheren welke niet in onze e-mailclient zijn ingesteld. Verder hebben wij wat e-mailadressen ingesteld in Google Mail om ze vanuit daar te beheren.

Marin
18/06/17, 11:24
Wij krijgen van klanten veel klachten over Roundcube en dat deze te 'simpel' is. We zijn nu aan het switchen naar Rainloop, maar dat is even offtopic :). Ik heb zelf een tijdje Thunderbird gebruikt wat echt een prima client is. Ik moest alleen teveel klooien om mijn exchange accounts goed werkend te krijgen inclusief de agenda's. Outlook werkt daar het fijnst en snelst mee. Ik moet wel bekennen dat Outlook soms weleens issues heeft met profielen die corrupt raken. Met name de oudere versies (2010,2013).

Gyvex
18/06/17, 16:00
Wij krijgen van klanten veel klachten over Roundcube en dat deze te 'simpel' is.
Roundcube is inderdaad vrij simpel, en werkt niet altijd goed. Wij gebruiken dit dan dus ook enkel als we even geen beschikking hebben tot ons normale mailprogramma.

Gyvex
23/06/17, 12:45
Inmiddels hebben wij voor onze klanten Rainloop geïnstalleerd. Deze webmail client werkt eigenlijk vrij goed, het is uitgebreider dan roundcube. Onze klanten zijn er dus ook zeer tevreden over.

webmediaede
24/06/17, 08:34
Wij krijgen van klanten veel klachten over Roundcube en dat deze te 'simpel' is. We zijn nu aan het switchen naar Rainloop, maar dat is even offtopic :). Ik heb zelf een tijdje Thunderbird gebruikt wat echt een prima client is. Ik moest alleen teveel klooien om mijn exchange accounts goed werkend te krijgen inclusief de agenda's. Outlook werkt daar het fijnst en snelst mee. Ik moet wel bekennen dat Outlook soms weleens issues heeft met profielen die corrupt raken. Met name de oudere versies (2010,2013).
Rainloop werkt ook goed inderdaad!

Ik gebruik zelf voor me klanten de keuze tussen roundcube en rainloop, zelf gebruik ik Google suite voor alle mail diensten werkt gewoon lekker snel maar kost wel wat. Support is uitstekend bij Google suite

jawad
27/06/17, 15:56
Rainloop? Dat kan toch op geen enkele manier concurreren met Outlook? In dat opzicht begrijp ik de vraag van de TS ook niet. Hoezo wie gebruikt er nog Outlook? Toch wel de meest gebruikte cliënt (in al zijn vormen) ter wereld.

Gyvex
27/06/17, 17:57
Rainloop? Dat kan toch op geen enkele manier concurreren met Outlook? In dat opzicht begrijp ik de vraag van de TS ook niet. Hoezo wie gebruikt er nog Outlook? Toch wel de meest gebruikte cliënt (in al zijn vormen) ter wereld.

Rainloop is dan ook enkel webmail, wij willen dit graag gemakkelijk maken voor onze klanten. Rainloop staat geïnstalleerd op de webserver (en mailserver) waardoor de klanten niks hoeven in te stellen in outlook o.i.d. maar gewoon direct kunnen inloggen met e-mailadres en wachtwoord.

Marin
27/06/17, 20:24
Rainloop? Dat kan toch op geen enkele manier concurreren met Outlook? In dat opzicht begrijp ik de vraag van de TS ook niet. Hoezo wie gebruikt er nog Outlook? Toch wel de meest gebruikte cliënt (in al zijn vormen) ter wereld.
Dat over rainloop was een zijstapje in dor topic. Maar wat zijn jouw argumenten om niet een andere client te gebruiken?

s.kamp
28/06/17, 11:28
Gebruik zelf nog Outlook maar overweeg wel om iets anders te gaan gebruiken

mgielissen
28/06/17, 11:32
Zimbra Desktop is ook een mooi alternatief voor Exchange/Outlook. De laatste versie heeft een nieuwe uitbreiding: Zimbra Drive, hiermee kun je Own/Nextcloud koppelen.

adriaanhogensti
28/06/17, 18:32
Wij gebruiken hier Office365 voor onszelf en we merken dat er steeds meer klanten deze overstap willen maken. Doe er je voordeel mee.

virtuality
28/06/17, 18:58
Office365 is een prima dienst en vele zullen ook best daar hun voordeel mee doen. Het is alleen niet een dienst waar je nou veel marge op kunt maken of toegevoegde waarde in kunt stoppen. Ook upsell zoals mgielissen over Zimbra verteld is lastiger

Marin
28/06/17, 22:28
Office365 is een prima dienst en vele zullen ook best daar hun voordeel mee doen. Het is alleen niet een dienst waar je nou veel marge op kunt maken of toegevoegde waarde in kunt stoppen. Ook upsell zoals mgielissen over Zimbra verteld is lastiger
Klopt, toch is het wel een dienst die klanten graag willen. Soms kun je wel een alternatief bieden zoals Zimbra of je eigen Hosted Exchange platform. Maar als een klant dan per se Office 365 wil dan heb ik toch maar liever dat ze het bij ons afnemen dan bij Microsoft direct.

virtuality
28/06/17, 22:32
Eens, beter de klant helpen als de klant zelf naar Microsoft laten gaan. Het ging mij meer om het "doe er je voordeel mee" in de vorige post ;-)

adriaanhogensti
30/06/17, 13:25
Eens, beter de klant helpen als de klant zelf naar Microsoft laten gaan. Het ging mij meer om het "doe er je voordeel mee" in de vorige post ;-)

Met doe er je voordeel mee bedoel ik dat je er nu beter al op kunt inspelen dan afwachten. Ben eerlijk, het ziet er allemaal vrij karig uit ten opzichte van Office365 en buiten dat gaat het voornamelijk om compatibiliteit en vooral ook herkenbaarheid. De mens is een gewoontedier.

digger
12/07/17, 21:37
Wie gebruikt er nog Outlook? Wij gebruiken enkel nog Outlook (Exchange) en klanten vragen enkel nog om Office365. Tenminste de klanten waarvan het bedrijf meerdere werknemers heeft. Over het algemeen maakt het particulieren wat minder uit, zolang de email maar werkt en ze als ze op vakantie zijn met webmail kunnen werken.

MichaKersloot
18/07/17, 12:13
Ik zie dat er veel gevraagd wordt naar Office365, maar een beetje serieuze e-mail gebruiker gebruikt dit toch in combinatie met Outlook? Volgens mij is de webversie al snel te beperkt.

SeedWeb
18/07/17, 20:05
Ik zelf heb office365 op school gebruikt en eerlijk waar ik vind het echt niet fijn ik werk liever op de computer de enige wat ik fijn vond is de onedrive en de mailbox en dit.

ronaldvanhoeven
18/07/17, 21:47
Ik kan er geen afscheid van nemen :)

OnzeCloud
20/07/17, 10:03
Ik gebruik alleen nog gmail (via de browser)

jawad
24/07/17, 21:50
Ik gebruik alleen nog gmail (via de browser)

Gmail? We hebben het hier over email diensten voor onze klanten. Maar jij doet alle zakelijke mail via Gmail?

Tuxis_IE
24/07/17, 21:54
Gmail, O356 zakelijk gebruiken als ict aanbieder.. Dan val je af.
Tenzij je privacy policy meedeelt dat alle informatie met Microsoft/Google en haar partners gedeeld wordt..

SpeedyOvername
11/11/23, 16:58
Ja hoor. Ik ken ongeveer 1000 mensen die dit pakket nog dagelijks gebruiken

Spyder01
11/11/23, 21:31
Ja hoor. Ik ken ongeveer 1000 mensen die dit pakket nog dagelijks gebruiken

Lekker bezig allemaal oude topics uit de sloot te halen met onzinnige opmerkingen, achterlijke klootviool.

Ronsev
12/11/23, 00:34
Ik blijf ook nog steeds gebruik maken van Outlook, meest complete mail programma die er is.

SpeedyOvername
12/11/23, 10:29
Lekker bezig allemaal oude topics uit de sloot te halen met onzinnige opmerkingen, achterlijke klootviool.
Nou nouw, waarom zo boos? Ik heb de regels van dit forum niet verzonnen?

Mark17
14/11/23, 16:42
Nou nouw, waarom zo boos? Ik heb de regels van dit forum niet verzonnen?

Je kunt ook zelf een topic starten. Of echt inhoudelijk bijdragen door informatie toe te voegen die er nog niet staat. Dat zie ik je weinig doen.

ExoSanty
20/11/23, 20:39
Lekker bezig allemaal oude topics uit de sloot te halen met onzinnige opmerkingen, achterlijke klootviool.

facebooker zeker? weinig verdraagzaam en hypocriet, man man.

Spyder01
20/11/23, 21:17
facebooker zeker? weinig verdraagzaam en hypocriet, man man.

Speciaal voor geregistreerd joh? Iemand die 40+ topics die jaren oud zijn met onnozele berichten omhoog schopt is een achterlijke klootviool. Dat alles omdat die clown in een sub-board wil posten waar dat anders niet mag.

ExoSanty
22/11/23, 15:00
HAHAHA, moderators keuren mijn bericht niet goed, een bericht zonder beledigingen en laten het bericht met beledigingen staan xD
ik weet nu welke politiek hier heerst, verwijder mijn account maar.