PDA

Bekijk Volledige Versie : Cloud IT Academy, Duale opleiding Systems & Network Engineering



Simon Besteman
13/04/17, 15:09
Op basis van enthousiaste reacties van een aantal leden van ISPConnect en DHPA zijn wij gestart met een duale praktijkgerichte HBO opleiding System and Network Engineering. Deze opleiding wordt onder de vlag van Cloud IT Academy aangeboden.

In samenwerking met de Hogeschool van Amsterdam (HvA) start de opleiding in het nieuwe schooljaar voor een speciaal door ons geselecteerde groep van 20 studenten. Samen met de hosting sector bieden wij innovatief toponderwijs en zorgen niet alleen voor de beste maar ook voor de meest specifieke praktijkgerichte opleiding op het gebied van ICT onderwijs in Nederland.

Cloud IT Academy zorgt voor:

Meer bekendheid van de hosting sector;
Betere afstemming tussen het onderwijs en het bedrijfsleven;
1 dag college, een persoonlijk ontwikkelprogramma en supervisie;
Instroom van jonge talenten die na afstuderen direct klaar zijn voor een baan in de hosting sector.

Start: september 2017

Voor deze opleiding zijn wij op zoek naar partners die studenten een leerwerkplek kunnen bieden voor vier dagen in de week. De bedrijven van het eerste uur hebben acht leerwerkplekken beschikbaar gesteld, we zijn dus nu nog op zoek naar de laatste 12 leerwerkplekken.

Wilt u zich inzetten voor talent van morgen en studenten opleiden passend bij de eisen van uw organisatie? Stel dan een leerwerkplek beschikbaar. Neem contact op met Marcel Schilders (marcel@clouditacademy.nl) voor meer informatie of bekijk de folder (https://gallery.mailchimp.com/25175fd9d3648f7c11d8055d7/files/cd6f8fd0-4699-4a5d-8862-0d9824d90711/CloudITAcademy_flyer_A4.pdf) met de voorwaarden.

Marin
13/04/17, 15:13
Ik ben benieuwd naar de reacties van WHT leden. Er is altijd roep geweest naar beter geschoold personeel en betere aansluiting op het bedrijfsleven in onze branche . Is dit een goede stap voor de branche? Hoe vinden jullie de aansluiting nu?

iigroep
13/04/17, 16:01
Ik vind het een prima stap, alleen snap ik niet wie die 20 studenten heeft geselecteerd?? Heb je daar als hoster überhaupt wel inzage in?

Simon Besteman
13/04/17, 16:17
Ja er is een selectietraject waar de hoge school, het samenwerkingsverband en de hosters bij betrokken zijn. Er is ook een mogelijkheid in het systeem gebouwd om als we merken dat het niet goed klikt tussen hoster en student een herplaatsing te doen, dat de student niet meteen uit de opleiding valt en de hoster wel weer iemand kan krijgen.
Als je precies wilt weten hoe alles in elkaar steekt kun je een mailtje sturen aan de projectleider Marcel Schilders (Marcel@clouditacademy.nl)

Bart L
13/04/17, 23:41
Prima verhaal! Mail gezonden.

Simon Besteman
14/04/17, 09:35
Helemaal top Bart! Aanmeldingen lopen super goed. Daar ben ik on-ge-lo-fe-lijk blij mee :-)

NibeP
14/04/17, 09:42
Ziet er goed uit! Jammer dat de opleiding niet eerder beschikbaar was :).

Simon Besteman
14/04/17, 10:02
Misschien goed om er even bij te zeggen: je *hoeft* niet lid van ISPConnect of deelnemer van DHPA te zijn om mee te doen. (je krijgt wel wat extra voordelen).