PDA

Bekijk Volledige Versie : WHMCS koppelen aan een administratiepakket?



tiggel85
11/04/17, 12:21
Ik ben benieuwd naar het volgende vraagstuk:
Wij gebruiken WHMCS voor onze website en facturering, maar moeten op dit moment de administratie handmatig verwerken voor de accountant in een administratiepakket.

Heeft er iemand ervaring met het koppelen van WHMCS aan een administratiepakket zodat uitgaande facturen automatisch worden ingeboekt?
En zo ja, welk administratiepakket gebruik je?

h_ts
11/04/17, 13:10
Volgens mij biedt E-boekhouden deze mogelijkheid. Gebruik het zelf ook maar heb het eens voorbij zien komen[emoji1360]

tiggel85
11/04/17, 13:18
Ik heb meteen even gekeken. Tegen extra betaling (jaarlijkse fee) kun je inderdaad whmcs koppelen.
Nu heb ik de voorkeur voor een selfhosted pakket, maar mocht die er niet zijn dan houd ik deze oplossing in gedachten :)
Thanks! :)

wouter0100
11/04/17, 13:24
Self hosted pakketten ken ik zo niet, volg daarom dit topic wel even. Ik zou Acumulus aanraden, zij hebben een kant-en-klare koppeling voor WHMCS. Heb daarnaast, doen die koppeling nog niet bestond, ook een zelf ontwikkeld. Deze staat op Github.

tiggel85
11/04/17, 13:54
Thanks voor de info Wouter. Ook Acumulus ga ik in gedachten houden :)

xleeuwx
11/04/17, 14:43
Je kan elk boekhoudprogramma koppelen als ze een API hebben, je zou dan de hooks uit WHMCS kunnen opvangen in een eigen API en deze doorsturen naar een boekhoudprogramma.

Het hangt er ook sterk van af wat je verwacht van een administratie pakket. Ik ben zelf al tevreden als ik me belastingaangifte er uit kan halen en dan zelf nog de kas moet doen. Daarnaast vind ik de API van Acumulus niet echt heel relaxed maar zolang het werkt.

tiggel85
11/04/17, 14:58
Dat zou een weg kunnen zijn, maar onze interesse ligt bij een kant en klare api / koppeling / of totaal oplossing waar ook actief ondersteuning op is.
Bij voorkeur voor een self hosted pakket, maar als deze er niet is dan is online ook acceptabel.

Dit om te voorkomen dat we zelf een paar duizend euro spenderen aan een custom koppeling, en na een flinke upgrade van whmcs of juist het administratiepakket weer opnieuw een custom koppeling moeten gaan bouwen met de bijbehorende kosten.