PDA

Bekijk Volledige Versie : SixXS stopt ermee



mgielissen
23/03/17, 17:32
SixXS stopt per 6-6-2017 met het aanbieden van IPv6 tunnels.

https://www.sixxs.net/sunset/

Domenico
23/03/17, 20:20
Conclusion
Building up to our conclusion, we make some critical observations:


SixXS penetration has hit a point of diminishing returns (see the ‘Growth’ subsection of this document).
Content providers have shown great progress in enabling users to reach their websites via IPv6, in our opinion formally breaking the chicken and egg problem.
Access providers have shown reasonable interest in providing IPv6 to users, but some have started to quote SixXS as a reason they do not have to show an interest.
Consumers should not have to be involved in the discussion as they largely need not know, or care, how the Internet works, as long as they can reach the Internet resources they want, when they want them.

Our conclusion is that SixXS is no longer able to contribute to the solution, and is hampering its own goals of facilitating the migration of consumers to native IPv6. We have therefore decided to shut down our services on 2017-06-06.

Eens kijken wat voor impact het gaat hebben.

mgielissen
23/03/17, 20:48
Hurricane Electric is een alternatief voor tunneling, ik ga wel aiccu missen.

Mark17
25/03/17, 23:15
Hurricane Electric is een alternatief voor tunneling, ik ga wel aiccu missen.

Beter is het advies om bij je acces provider te gaan vragen om IPv6. Misschien is het een idee om een lijst te maken met acces providers die nu al IPv6 aanbieden.

mgielissen
25/03/17, 23:35
Mijn accessprovider heeft een meerjaren plan voor de uitrol van IPv6 :P

systemdeveloper
26/03/17, 00:52
Ik zit bij Ziggo... die krijgen ipv4 niet eens fatsoenlijk aan het draaien. Dat ze aub van ipv6 afblijven :)

Marin
26/03/17, 13:48
Ziggo is een ramp met ipv6. Er is geen duidelijk plan. Het enige wat ze zeggen 'je hoort het wel als het er is'.

Spyder01
26/03/17, 14:00
Ziggo is een ramp met ipv6. Er is geen duidelijk plan. Het enige wat ze zeggen 'je hoort het wel als het er is'.
Ziggo heeft bij het zakelijke abonnement gewoon native IPv6. Consumenten abonnementen hebben dit inderdaad niet.

Marin
26/03/17, 14:11
Klopt en ik heb thuis een consumenten abonnement.

stefantriep
26/03/17, 16:58
Lijkt mij ook dat consumenten de grootste markt voor access providers is ;)

Mark17
27/03/17, 14:38
Lijkt mij ook dat consumenten de grootste markt voor access providers is ;)

Alleen mogelijk niet waar ze de meeste winst maken.