PDA

Bekijk Volledige Versie : cPanel, Plesk of toch weer DirectAdmin

Cloudy
15/03/17, 10:52
Goedemorgen,

Met de komst van nieuwe servers willen wij gelijk kijken naar het controlepaneel. Op dit moment maken wij gebruik van DirectAdmin, echter vragen wij ons af of sommige zaken niet wat handiger kunnen (updaten en configureren van zaken als OS, PHP, SPAM-filters en antivirus).

Nu hebben wij de keuze uit cPanel, Plesk en DirectAdmin. Plesk biedt de mogelijkheid om meerdere versies van PHP te draaien en is voor een groot deel vanuit het controlepaneel zelf te configureren.
Het valt mij echter op dat er voor een aantal zaken (antivirus/SPAM-filter) extra modules moeten worden aangeschaft.

Vraag is dus, wat zijn jullie ervaringen met cPanel, Plesk en DirectAdmin en waarom vooral wel of juist niet voor dat betreffende controlepaneel kiezen?

Groet,
Gerard

Pantsy
15/03/17, 11:00
Hoi Gerard,

Ik zou zeggen google op cPanel en easyapache4, dan kan je zien wat de mogelijkheden zijn om meerdere php versies te draaien met cPanel. Daarnaast zijn er nog veel meer voordelen ten opzichte van Plesk en zeker Directadmin maar dat kan je beter zelf beoordelen middels een trial (bij een nieuwe install op een niet eerder gebruikt ip krijg je een twee weken trial). Er zijn een overvloed aan opties in WHM maar wanneer je jezelf wegwijs hebt gemaakt en cPanel beter kent dan zal je begrijpen waarom dit zo is.

Anti-spam (spamassassin) en anti-virus (clamav) is aanwezig, cPanel kent ook geen extra modules waarvoor je extra zou moeten betalen.

Onze ervaringen met cPanel zijn goed, zeker de laatste jaren hebben ze enorme sprongen gemaakt.

bibawa
15/03/17, 11:19
Hier ook cpanel! Wij draaiden in het verleden op plesk en zijn volledig overgestapt.. het kost wel wat meer maar je krijgt er veel voor terug.. vooral het support stuk is bij cpanel wek top !

parmaweb
15/03/17, 13:22
persoonlijk ben ik ook gestopt om verder directadmin te gaan gebruiken.

De keuze zal vallen op plesk of cpanel. (alhoewel de eerste keus plesk is)

t.bloo
15/03/17, 16:01
Als technische gebruiker is DirectAdmin voor mij het beste systeem van die drie. Het doet wat het moet doen, nagenoeg alles is mogelijk of mogelijk te maken. Het is spotgoedkoop in aanschaf en vereist bijna geen onderhoud. Een groot pluspunt is dat het de normale server structuur in takt laat.

PimEffting
15/03/17, 16:59
Het is ook een beetje en religie natuurlijk. De belangrijkste vraag die je jezelf zou moeten stellen in met welke jij je het meest vertrouwd voelt.
Zelf heb ik positieve ervaringen met zowel Plesk (voorkeur) en Cpanel; negatief met DirectAdmin.
Plesk vind ik visueel wat meer aantrekkelijk. Cpanel is erg stabiel te noemen.

Domenico
15/03/17, 17:10
cPanel en daarna komt heel lang niets.

Hebben we het al over de support van cPanel gehad? Die is uitmuntend, al vele jaren lang.

PimEffting
15/03/17, 17:18
Dat is een beetje flauw, want ook Plesk heeft zeer goede support in mijn ogen.
Vaak al binnen enkele minuten een inhoudelijk antwoord.

Domenico
15/03/17, 20:40
Dat is een beetje flauw, want ook Plesk heeft zeer goede support in mijn ogen.
Vaak al binnen enkele minuten een inhoudelijk antwoord.

Zo bedoel ik het niet. Ik heb niets tegen Plesk, ik ken de huidige eigenaren persoonlijk (die van cpanel trouwens ook) en denk dat ze met Onyx de juiste weg zijn ingeslagen. Ik moet die versie nog uitgebreid testen.

Maar wat betreft support, het is niet enkel een vraag beantwoorden. Als er problemen zijn kan je via WHM een ticket aanmaken en cPanel techs toegang geven tot de server. Dit is inmiddels behoorlijk geautomatiseerd en werkt echt goed. Er is nog nooit een probleem geweest wat ze niet hebben kunnen fixen (ze fixen het 'gratis' of als je haast hebt kun je betalen om het ticket eerder behandeld te krijgen) en fixen doen ze, vaak nog meer dan dat. cPanel support is echt subliem en ik denk dat meerdere mensen dat hier kunnen beamen.

Hoe zit dat tegenwoordig met Plesk? Laten we het niet hebben over vroeger...

Marin
15/03/17, 22:01
Wij gebruiken Directadmin. inderdaad als "nerds" is het fijne van DA dat het gewoon erg configureerbaar is en dat je zelf nog kunt aanpassen wat je wil. Ik voel me erg "vrij". Maar Cpanel is inderdaad ook heel erg goed.

Wat er bij Plesk aan het gebeuren is weet ik niet goed, sinds Ingram het over heeft genomen is het een beetje stil. Of ligt dat aan mij?

Pixelpuur
15/03/17, 22:11
Ik ben vandaag bezig geweest met Direct Admin en vind het een toch vrij lastig systeem om uit te vogelen.
Wij moesten een magento website opzetten op een server met Direct Admin. Het domein echter draait bij een andere partij dus moesten we de DNS omzetten en het domein aanmaken in Direct Admin op het pakket waar de site op moet gaan draaien. Na wat gestuntel in Direct Admin is het eindelijk gelukt. Nu nog de error van de magento shop oplossen!

Persoonlijk vind ik Plesk wat prettiger werken. Ik denk omdat dit gewoon wat gebruikersvriendelijker is ingericht.

stefantriep
16/03/17, 00:54
Ik ben erg fan van DirectAdmin, ook door wat Marin aangeeft het gesleutel, zelf zaken toevoegen die voor jou doel beter werken. Support heb ik eigenlijk amper nodig gehad, het doet gewoon wat het moet. Als je veel met developers en resellers werkt is DirectAdmin naar mijn idee top, de niet ICT eindklant gebruikt DirectAdmin doorgaans dan vele male minder.

Van de andere kant kom ik voor mezelf nu een beetje op het punt dat ik denk, ik wil van DirectAdmin af, is alleen maar lastig voor HA/Redundancy opstellingen. Maar dat is helemaal wat voor soort diensten je levert en wat voor klanten je bedient.

SpectraIP
16/03/17, 10:08
Ik gebruik al jaren DirectAdmin, support is top, prijs is top, bevalt super goed.

Marin
16/03/17, 10:19
Ik kan me voorstellen dat in ha/redundancy opstellingen DA niet handig is. Ik moet ook eerlijk zeggen dat wij dergelijke opstellingen vaak volledig managed opleveren en dat zijn vaak setups zonder control panel. Dan speelt het issue niet.

De support van DA is redelijk, heb ze niet vaak nodig gehad maar je zit soms wel met het tijdverschil met Canada :)

vDong
16/03/17, 10:21
Wij gebruiken zowel Cpanel als Directadmin en zijn over beide tevreden. In het verleden ook wel plesk gebruikt, maar daar zie ik weinig voordelen meer van.

Support van DA is goed en snel, voor Cpanel nog weinig support nodig gehad.

NibeP
16/03/17, 10:54
Wij gebruiken eigenlijk vanaf het begin al DirectAdmin en het bevalt goed). Het is goed te beheren en kost weinig tijd. Ik merk echter bij klanten dat zij niet altijd hun weg in het controlepanel kunnen vinden en dat de layout tegenzit.

Redundantie zijn we aan het lostrekken van DirectAdmin en ik verwacht dat we uiteindelijk met een eigen CP gaan werken.

PimEffting
16/03/17, 17:28
Wat er bij Plesk aan het gebeuren is weet ik niet goed, sinds Ingram het over heeft genomen is het een beetje stil. Of ligt dat aan mij?
Plesk is niet overgenomen. Alleen de Business Automation tak is naar Ingram gegaan.
Plesk, Virtuozzo en de Mac desktop software zijn lose business units onder Parallels.

bibawa
16/03/17, 17:57
Bottom line zijn het 3 producten die hun ding doen. Achterliggend gebruiken ze allemaal dezelfde technologieen en producten: exim, roundcube,apache,nginx,...

Het is maar waar jij je als persoon/beheerder goed bijvoelt, bij ons is dat persoonlijk WHM/Cpanel en dat heeft deels te maken met de goede support, langs de andere kant lopen ze soms wel wat achter op de concurrentie vwb. nieuwe features..

We zijn destijds van Plesk afgestapt omdat het echt niet meer goed werkte, maar sinds ze naar Onyx zijn overgegaan moet ik zeggen dat het er wel goed uitziet, ook de features die erbij komen zoals Git support zijn allemaal wel leuke toevoegingen die het interessant maken.

Directadmin.. tja wij hebben er veel draaien voor klanten, maar ik ben er gewoon geen voorstander van.. Ik zeg zeker niet dat het slecht is maar vind die gui niet goed in elkaar zitten (in de logische zin dan..) Ben benieuwd wat dat gaat geven met de nieuwe GUI die ze voorstellen maar daar de demo van gezien en ook niet echt 'impressed'..

The-BosS
16/03/17, 20:17
Directadmin.. tja wij hebben er veel draaien voor klanten, maar ik ben er gewoon geen voorstander van.. Ik zeg zeker niet dat het slecht is maar vind die gui niet goed in elkaar zitten (in de logische zin dan..) Ben benieuwd wat dat gaat geven met de nieuwe GUI die ze voorstellen maar daar de demo van gezien en ook niet echt 'impressed'..

Dat kun je ook oplossen door ander skins te gebruiken of er zelf één te maken, maar dat is bij de andere panels net hetzelfde.

Het is ook niet zo zeer de vraag wat of jij er als admin mee kan doen wat je wilt, maar of je klanten hun weg vinden. Soms zie je bij andere control panels ook de bomen door het bos niet meer als simpele klant. De vraag die je dan ook moet stellen is hoe zal mijn doelgroep dit control panel vinden en zullen ze er mee kunnen werken, doe je enkel of voor het merendeel hosting voor designers of tech gerichte mensen of is het jan met de pet.

xleeuwx
17/03/17, 01:53
Persoonlijk gebruik ik nu ISPconfig al een geruime tijd, zelf nog nooit support nodig gehad maar vind het als gratis alternatief niet verkeerd.

Helaas heb je wel wat meer technische kennis nodig om het goed te laten draaien maar kwa functionaliteit doet het niet onder voor de andere.

Mark17
17/03/17, 02:01
Support van DirectAdmin al geruime tijd niet meer nodig gehad. De laatste keer dat ze nodig waren was de support goed te noemen. Een andere skin voor DirectAdmin kan misschien wel een verbetering zijn, hoewel de enhanced skin ook duidelijk is en je er snel zaken in kunt vinden (en het is ook relatief duidelijk voor eindklanten, ten minste er komen weinig vragen over).

raymonvdm
18/03/17, 11:14
Ik zie nergens virtualmin voorbij komen terwijl ik deze toch al een paar jaar zonder problemen gebruik. Misschien wil je deze ook meenemen in de vergelijking?

slipperman
29/03/17, 01:07
DirectAdmin hier eigenlijk al jaren niet omgekeken naar andere panels, blijven er hangen door de lage prijs en flexibiliteit.

Serveo
05/04/17, 00:55
Wij gebruiken zowel DirectAdmin, cPanel als Plesk. Persoonlijk raad ik je het überhaupt af om Plesk uit te proberen. Het paneel is totaal naar de klote gegaan door de jaren heen. De support bij cPanel is erg goed zoals hierboven is aangegeven, echter random errors blijven daar te lang liggen. Met DirectAdmin ben je totaal vrij, updates zijn direct doorgevoerd, features worden tegenwoordig hard uitgerold en uitgebreid met enkele modules / plugins zoals CL en andere is het wat mij betreft het beste paneel die er op de markt is.

Serveo
05/04/17, 00:57
Een andere skin voor DirectAdmin kan misschien wel een verbetering zijn

De opvolger is er al bijna, Evolution Skin en is in demo fase op het moment. Zie https://directadmin.com/evolution.php

h_ts
05/04/17, 09:21
Qua gebruiksvriendelijkheid en uitstraling is cPanel zeker een optie. Echter heb ik er toch een beetje spijt van overgestapt te zijn van DirectAdmin naar cPanel. Probeer eens een van de vele skins voor DirectAdmin als het je om de uitstraling gaat en blijf lekker draaien op DirectAdmin zou ik zeggen. Lekker stabiel en geen gezeur.

Domenico
05/04/17, 09:29
Qua gebruiksvriendelijkheid en uitstraling is cPanel zeker een optie. Echter heb ik er toch een beetje spijt van overgestapt te zijn van DirectAdmin naar cPanel. Probeer eens een van de vele skins voor DirectAdmin als het je om de uitstraling gaat en blijf lekker draaien op DirectAdmin zou ik zeggen. Lekker stabiel en geen gezeur.
Vanwaar de spijt?

h_ts
05/04/17, 09:47
Vanwaar de spijt?

Sinds ik ben overgestapt op cPanel heb ik de support vaker nodig dan bij DirectAdmin het geval was. Gewoonweg omdat DirectAdmin voor mij zonder problemen werkte en veranderingen heel simpel doorgevoerd konden worden zonder dat dit problemen opleverde. Moet ik wel zeggen dat de support van cPanel top is, dus daar zal het niet aan liggen. Je bent gewoonweg meer tijd kwijt aan onderhoud dan met DirectAdmin. Ik wil niet zeggen dat dit altijd het geval is natuurlijk, ik spreek vanuit mijn eigen belevingen. Verder doet cPanel natuurlijk ook gewoon z'n ding ;).

Als ik de keuze nog had bleef ik in ieder geval bij DirectAdmin hangen. Met cPanel en DirectAdmin beide niets mis, Plesk geen ervaring. Succes met de keuze!

rensariens
05/04/17, 11:15
Wij gebruiken zowel DirectAdmin, cPanel als Plesk. Persoonlijk raad ik je het überhaupt af om Plesk uit te proberen. Het paneel is totaal naar de klote gegaan door de jaren heen. De support bij cPanel is erg goed zoals hierboven is aangegeven, echter random errors blijven daar te lang liggen. Met DirectAdmin ben je totaal vrij, updates zijn direct doorgevoerd, features worden tegenwoordig hard uitgerold en uitgebreid met enkele modules / plugins zoals CL en andere is het wat mij betreft het beste paneel die er op de markt is.

Ben het hier volledig mee eens. Enige paneel waar we regelmatig tegen vreemde problemen aanlopen is Plesk, ik vind het persoonlijk echt een vreselijk gedrocht geworden. Support is ook niet al te best en kopieert enkel wat er in de knowledge database ook staat. Cpanel en DA zijn beide prima!

verdonn
05/04/17, 12:02
Beetje persoonlijk..heb met alle drie gewerkt...maar vond plesk niet direct mijn ding..
Directadmin paar jaar gebruikt..doet wat het moet ...dan nu Cpanel..was een beetje wennen maar vind het iets overzichtelijker dan directadmin..
Echter beiden doen het prima

bibawa
05/04/17, 14:02
Er is met geen geen van allen echt iets mis 't is alleen inderdaad persoonlijke keuze..
Plesk is wel goed bezig met hun git/docker integratie..

advandeput
05/04/17, 22:29
Wij gebruiken al jaren DirectAdmin en als je aan iets gewend bent moet er wel een goede reden om dit aan te passen

mikevdbroek
07/04/17, 16:02
Waarom zou je inderdaad willen switchen als je vanaf begin af aan een bepaald panel gewend bent. Het panel waar je al veel ervaring / kennis van hebt helpt je ook snel problemen te verhelpen bij klanten.

Axel Polfliet
07/04/17, 19:44
Wijzelf hebben een aantal maanden terug besloten om een eigen controlepaneel te ontwikkelen op een zelf opgebouwd webhosting platform. Simpelweg omdat we voor de eind gebruiker een zo makkelijk mogelijk te gebruiken en intuïtief product aan willen bieden.

De ervaring van onze klanten, de problemen waar ze tegenaan lopen etc. die in de afgelopen 13 jaar voorbij is gekomen is in het ontwikkelingsproces leidend. Het moet snel, eenvoudig te gebruiken en klantvriendelijk zijn. Er wordt daarom ook erg veel tijd besteed aan het uitwerken van elke handeling, het toelichten van bepaalde functionaliteit en het automatiseren van bepaalde processen.

We beginnen met het normale webhosting product maar willen later ook een whitelabel reseller schil gaan aanbieden.

Bij ons is Directadmin op dit moment leidend, qua beheer vindt ik dit persoonlijk ook het fijnst in gebruik. Daarnaast hebben we enkele tientallen Plesk servers en de laatste cPanel klant is recent ingekrompen en overgestapt naar Plesk webhosting pakket.

Zoals men hierboven al aangeeft, het is persoonlijk voorkeur. Zoek iets wat je zelf kunt troubleshooten, waar je je weg in kan vinden en wat aansluit bij de wensen en eisen van de klanten waaraan jij diensten levert.

slipperman
20/04/17, 04:27
De opvolger is er al bijna, Evolution Skin en is in demo fase op het moment. Zie https://directadmin.com/evolution.php
Toch diep en diep triest dat het niet eens fatsoenlijk responsive is hoor...

KasperR
20/04/17, 11:25
Toch diep en diep triest dat het niet eens fatsoenlijk responsive is hoor...

Staat op de todo list zoals te zien is. Zal bij de definitieve release dus wel aanwezig zijn.

slipperman
21/04/17, 05:52
Dit laat je je klanten dan toch nog niet zo zien

NibeP
21/04/17, 07:10

Waarom niet? Er staat duidelijk BETA en zo kan er feedback worden gegeven.

The-BosS
21/04/17, 19:36

"Klanten" kunnen het ook nog niet downloaden en/of installeren en zoals gezegd dient dit enkel om developers te helpen met feedback en translations. Wat dacht je dan van windows/linux/proxmox/xenserver/cisco/hp/... die Beta's/RC1 released, da vindt je dan ook not done ofzo :p.

slipperman
21/04/17, 22:11
"Klanten" kunnen het ook nog niet downloaden en/of installeren en zoals gezegd dient dit enkel om developers te helpen met feedback en translations. Wat dacht je dan van windows/linux/proxmox/xenserver/cisco/hp/... die Beta's/RC1 released, da vindt je dan ook not done ofzo :p.

Er is denk ik een verschil in Beta van software of een "simpele" frontend die je voor een paar tientjes had kunnen uitbesteden en binnen 24 uur af hebt.

The-BosS
22/04/17, 00:11
Er is denk ik een verschil in Beta van software of een "simpele" frontend die je voor een paar tientjes had kunnen uitbesteden en binnen 24 uur af hebt.

Die simpele frontend zoals jij dat noemt heeft onder de motorkap wel enige aanpassingen nodig aan de software zelf, dus ja dan vindt ik het maar normaal dat ze hiervoor beta/test versies uit brengen om tijdens de ontwikkeling nog aanpassingen te kunnen doen aan de hand van de input van de gebruikers.

Naast het feit dat je die sprookjes toch niet gelooft van voor een paar tientjes dat je een volledig werkende unieke frontend hebt die binnen de 24 uur klaar is.

slipperman
23/04/17, 04:27
Oké, 24 uur en een paar tientjes zijn inderdaad niet reëel, maar toch zou dit op vrij korte termijn moeten kunnen te realiseren zijn tegen beperkte kosten.

MarkIO
04/08/17, 14:08
Ik heb geen nieuw topic aangemaakt, aangezien na enig zoeken, dit me het beste topic leek om mijn vraag aan te kaarten.

Onlangs kregen wij verzoek van onze VPS leverancier om onze VPS (CentOS) over te laten zetten van een Plesk VPS naar een DirectAdmin VPS. De Plesk-omgeving zou heel oud zijn en dat zou ten koste gaan van de veiligheid. Ook omdat de PHP-versie die er op zou draaien uit 2010 komt.
Ten tijde van het 'aanbod' (1 maand geleden) draaide de VPS op CentOS 6.7, Plesk 12.5.x en PHP 5.5.x.

Inmiddels draait de VPS op CentOS 6.9 met Plesk Onyx 17.5.3 en PHP 7.1.x. Echter willen ze nu nog steeds graag de migratie uitvoeren, of het nu nog om de veiligheid gaat is echter de grote vraag. Uit de voorgaande berichten maak ik vooral op dat het een persoonlijke voorkeur is en/of de expertise van het team bij de hoster?

Persoonlijk maakt het mij als gebruiker niet uit, in zowel Plesk als DirectAdmin kan ik mezelf vinden, maar helaas hangt er aan de DirectAdmin VPS een dubbel zo duur kaartje (+2 cores minder in specificatie). Bovendien heb ik 3 maanden geleden net de factuur voor een jaar betaald.

Werkelijk minder veilig of slechte argumentatie?

raymonvdm
04/08/17, 14:15
Gezien de factuur voor een jaar verwacht ik dat het hier ook om een jaar contract gaat. Volgens mij is Plesk niet per definitie minder veilig, maar lijkt het meer een manier voor hun om van plesk af te komen. Ik zou het gezien de kosten nog even zo laten.

vDong
04/08/17, 14:36
Persoonlijk maakt het mij als gebruiker niet uit, in zowel Plesk als DirectAdmin kan ik mezelf vinden, maar helaas hangt er aan de DirectAdmin VPS een dubbel zo duur kaartje (+2 cores minder in specificatie). Bovendien heb ik 3 maanden geleden net de factuur voor een jaar betaald.

Directadmin lijkt mij (marginaal) goedkoper zijn dan plesk (dan moet je denken aan wisselgeld in licentiekosten minder)

Hier is vermoedelijk iets anders aan de hand.

MarkIO
04/08/17, 15:06
Gezien de factuur voor een jaar verwacht ik dat het hier ook om een jaar contract gaat. Volgens mij is Plesk niet per definitie minder veilig, maar lijkt het meer een manier voor hun om van plesk af te komen. Ik zou het gezien de kosten nog even zo laten.

Bedankt voor je reactie. Door een overname is mijn VPS bij de huidige hoster gekomen dus wat je zegt zou zo maar eens waar kunnen zijn.

MarkIO
04/08/17, 15:28
Door een overname is mijn VPS overigens bij de huidige hoster terechtgekomen dus wat raymonvdm zegt zou zo maar eens waar kunnen zijn. Het lijkt me dat ik onder de zelfde voorwaarden als in het contract met de huidige VPS nog het jaar uit kan zitten, maar ik heb het idee dat ze me op een of andere manier willen forceren toch over te stappen naar DirectAdmin (en dus het duurdere jaarcontract moet afnemen).

Directadmin lijkt mij (marginaal) goedkoper zijn dan plesk (dan moet je denken aan wisselgeld in licentiekosten minder)

Hier is vermoedelijk iets anders aan de hand.

Grofweg betaal ik 25€ p/m ex. voor de VPS (4 cores, 2GB, 50GB opslag) en de Plesk Pro 10 year licentie is apart betaald.
Het nieuwe zou €50 p/m ex. zijn (2 cores, 2GB, 50GB opslag) met DirectAdmin en Installatron.
Beide met monitoring, zonder SLA en geen SSD.

De laatste is wel managed, dat ben ik vergeten te zeggen. Mijn excuses. Dus dat is waarschijnlijk waar die dubbele kosten vandaan komen. Voor mij eigenlijk niet nodig, kan me ook niet herinneren dat ik er om heb gevraagd.
Dessalnietemin is de keuze voor mij duidelijk! Bedankt.

vDong
04/08/17, 15:52
De laatste is wel managed, dat ben ik vergeten te zeggen.
Dat maakt een wereld van verschil inderdaad. Ik ging naar aanleiding van je verhaal uit van beide managed, dan was het raar geweest.

gleert
02/09/17, 03:30
+1 voor Plesk

CT0
05/09/17, 14:49
+1 voor DirectAdmin ;-)

PITSWebdesign.nl
05/09/17, 15:42
+1 voor Plesk

Mastje
05/09/17, 16:01
Vraag is dus, wat zijn jullie ervaringen met cPanel, Plesk en DirectAdmin en waarom vooral wel of juist niet voor dat betreffende controlepaneel kiezen?

Kunnen jullie er minstens een reden bij vermelden waarom?

PITSWebdesign.nl
05/09/17, 19:42
+1 voor Plesk

Omdat ik de interface van Plesk makkelijker vindt dan die van directadmin en cpanel. Moet ik ook zeggen dat ik al vanaf begin af aan met plesk heb gewerkt.

Marin
05/09/17, 20:32
Ik deed laatst een migratie van Plesk Automation(PPA) (wat overigens end of life is). Het viel me op dat de mailbox wachtwoorden daar gewoon als plain text opgeslagen stonden.

PITSWebdesign.nl
05/09/17, 20:49
Ik deed laatst een migratie van Plesk Automation(PPA) (wat overigens end of life is). Het viel me op dat de mailbox wachtwoorden daar gewoon als plain text opgeslagen stonden.

Vandaar ook end of life mag ik hopen [emoji30]

mgielissen
06/09/17, 00:39
Staat op de todo list zoals te zien is. Zal bij de definitieve release dus wel aanwezig zijn.

We zijn bijna een half jaar verder en nog steeds geen release?

Marin
06/09/17, 00:44
Ja dat is wel een slecht verhaal he.. Er komt ook weinig nieuws uit over een releasedatum.

The-BosS
06/09/17, 00:48

Ja dat is wel een slecht verhaal he.. Er komt ook weinig nieuws uit over een releasedatum.

Ik run hier toch al een tijdje evolution skin ;)

Er moeten nog veel dingen verbeteren en aangepast worden, maar veel heeft te maken met complete veranderingen aan de directadmin core en niet enkel aan het uitzicht. Er zal veel meer via ajax request gebeuren en daarvoor zijn de commando's dus voor nodig, de file browser zal volledig ajax gebaseerd zijn o.a.

Marin
06/09/17, 00:50
Statement van Directadmin op het forum:

I would like to apologize you all, because it was a decision of mine not to release a "me-too" skin a year ago. And I really agree that it affected reputation of DA. We had it finished, but it was nothing different from enhanced, just a fresh look, but no major changes and re-coding. I wanted to have it fully re-coded to Vue.js, use vue-router, VueX, to rewrite the language/translation system completely (to use gettext and single .po file for every language), have no hardcoded tables from DA side (like |TABLE|) and so on... Now we have a private alpha (for anyone who asks for it in ticketing), and public alpha should be ready soon. There is a lot of new code every day... We just wouldn't like to publicly release it for download right now (today, for example), because then we'd get loads of requests about things that still need to be re-coded. I know it might feel as if nothing is done, but this is really not true. We get a lot of new code lines every day. I'm sorry, but I am sure the end result will be a new and modern frontend for DirectAdmin.

PITSWebdesign.nl
06/09/17, 08:27
Dus wachten is het antwoord....

zomgmike
19/09/17, 04:54
+1 voor cPanel