PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 5.0 of met de hand



StarInternet
18/09/02, 13:22
Goedendag mensen,
Dat is een tijd terug.

Ik heb een vraagje, de meeste weten al dat ik een eigen control panel maak voor de servers.

Ik hoop binnen 2 maanden eindelijk onze nieuwe server klaar te hebben voor gebruik.

Nu zit ik met een probleem!

De control panel is dan nog niet af vanwege dat ik alles goed wil zonder echte fouten.

Wat raden jullie mijn aan?

Plesk kopen en als de cp af is alles over gieten?
Zo ja, is dat wel makelijk met Plesk?

Alles met de hand doen met een beetje hulp van WebMin ?
En dan makelijk alles overzetten naar de cp als alles af is.

Met vriendelijke groet,
-

almar
19/09/02, 19:39
> De control panel is dan nog niet af vanwege dat ik alles goed wil zonder echte fouten.

Volgens mij probeert iedereen dat.

Ik zou wachten totdat je cp af is.

Het bouwen van ons eigen cp-panel inclusief administratie en order acceptatie, verwerking heeft ongeveer een maand geduurd. (inclusief apache, dns, e-mail)

StarInternet
19/09/02, 21:54
De CP niet wij maken is niet in een maand zo maar klaar.
Alles moet goed en veilig zijn.
Alles werkt met templates vanwege verschilende software versies en layout's van bedrijven.
Alles kan dus aangepast worden naar wens.
Anders had ik wel de exchte beheer tool al in 2 weken al goed af :-)

uFx
19/09/02, 22:57
Het bouwen van ons administratiesysteem kostte ons al meer dan een half jaar :).. Natuurlijk is het dan wel zo dat je niet 40 uur per week werkt aan dat systeem, maar tussen de bedrijven door het één en ander in elkaar zet...

StarInternet
20/09/02, 15:10
en tussen door heb ik zelf ook nog school! :-)

superior-is
21/09/02, 13:13
Dat verklaart jullie openingstijden. ;) Is starinternet wel goed te combineren met school? Het lijkt me dat er dan iemand* er dupe van moet worden.

* klant, omdat de eigenaar op school zit
* jezelf, omdat je schoolwerk niet voor de volle 100% kan maken

StarInternet
21/09/02, 14:33
Origineel geplaatst door superior-is
Dat verklaart jullie openingstijden. ;) Is starinternet wel goed te combineren met school? Het lijkt me dat er dan iemand* er dupe van moet worden.

* klant, omdat de eigenaar op school zit
* jezelf, omdat je schoolwerk niet voor de volle 100% kan maken
Wie zegt dat ik alles alleen doe?
Ik heb twee mensen die de server beheer overnemen als ik op school zit.
Dus als de server offline gaat restart of maakt één van onze mensen de server of Vuurwerk Internet als het een hardware probleem is.

Vorig jaar ben ik al een beetje begonnen met webhosting etc.
De klanten waren ZEER te vreden, de server was bijna nooit uit, alleen voor updates.
En wij regelen alles binnen één dag als het mogelijk is.
Vaak zijn .com .net etc domeinen al de volgende dag online.
.tv direct na mijn weten.

superior-is
22/09/02, 10:59
Ik val je niet aan ofzo hoor. :)

Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is, maar ik hoop wel dat je goed je prioriteiten stelt wat je belangrijk vind. Ik heb wel in de gaten dat je dit niet beschouwt als een krantenbaan, maar er zijn tal van andere hosters die er anders over denken.

StarInternet
22/09/02, 11:51
De klant mag nooit de duppe worden, maar school ook niet.
Als er wat is kan ik met mijn telefoon zelfs de server restarten! of comando's uitvoeren.
Via een speciale beveilige WAP en I-MODE pagina.
En nu denken dat het niet veilig is, alleen O2 gebruikers kunnen er op, hij vraagt eerst username en password en daarna hoofdpassword.
Dit is dan op een cobalt machine, de nieuwe twijvel ik nog, wil eigenlijk apache niet via een user root laten draaien zo als bij Cobalt.