PDA

Bekijk Volledige Versie : HELP: Centos 5 met een verouderde php 5.2.17 upgrade php 5.5x



AQUIS
30/01/17, 14:34
Beste,

Ik ben een nieuwe member, heb een kleine VPS met een verouderde PHP versie 5.2x
Wat ik graag zouden willen opgraden naar een nieuwere versie 5.5


vps Server configuratie:
Linux, Centos 5, 512MB / 10GB HDD


Ik heb het middels putty geprobeerd, het is me niet gelukt.


Wie kan me hierbij helpen,

Met vriendelijke groet,
AQUIS

madeitbelgium
30/01/17, 14:45
Heb je er een controle paneel opstaan? DirectAdmin, CPanel, VestaCP? of een gewone PHP, apache, ... installatie?

Voor een gewone PHP installatie (zonder controle paneel) of met VestaCP kan je dit gebruiken:
https://webtatic.com/packages/php55/

AQUIS
30/01/17, 15:03
Beste,

Directadmin check
Apache Php Check


Heb de onderstaande link gebruikt voor ondersteuning:

https://support.plesk.com/hc/en-us/articles/213902065-How-to-upgrade-PHP-to-PHP-5-5-on-CentOS-5

tevergeefs. nog geen upgrade

madeitbelgium
30/01/17, 15:18
DirectAdmin werkt anders.

Je kan misschien dit even lezen:
http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=44011

NibeP
30/01/17, 15:25
Heeft u een controlepaneel op de VPS? Zo ja, welk controlepaneel?

Indien gewenst kunnen wij dit direct oppakken en de upgrade voor u uitvoeren. U kan mij bereiken op sales@webhostnow.nl.

Ik wil u overigens adviseren om een upgrade naar PHP 5.6 door te voeren. PHP 5.5 is reeds EOL en ontvangt geen (Security) updates meer. PHP 5.6 ontvangt enkel nog security updates. Wanneer uw scripts klaar zijn voor PHP 7.0, kan u upgraden naar PHP 7.0.

AQUIS
30/01/17, 15:29
Mits je hiermee bekent bent, zou je me kunnen ondersteunen via teamviewer, ik trakteer dan graag op een biertje :)

Ramon Fincken
30/01/17, 16:16
Vraag in het marktplaats forum om een systeembeheerder zou ik zeggen ..

IT-worX
30/01/17, 16:51
AQUIS : ikzelf kan je niet helpen, maar kan je NibeP van webhostnow zeker aanraden!

1GBPS
04/02/17, 03:24
Er kunnen problemen optreden als je php wilt update zoals ik dat heb gehad. Dan werkt de kernel niet meer van de centos of je verwijderd wat waardoor hij helemaal niks meer doet. Dus ik raad je aan of je hosting bedrijf te laten doen die je VPS beheert voor een extra bedrag dan zelf aan sleutelen en kans dat je hele systeem de noppen is.

The-BosS
05/02/17, 13:12
Er kunnen problemen optreden als je php wilt update zoals ik dat heb gehad. Dan werkt de kernel niet meer van de centos of je verwijderd wat waardoor hij helemaal niks meer doet.

Wat is dat voor onzin, dat is hetzelfde als stellen dat je je auto laat wassen hij plots niet meer zou rijden, php heeft 0,0 te zien met kernel aanpassingen.

Marin
05/02/17, 13:39
Er kunnen problemen optreden als je php wilt update zoals ik dat heb gehad. Dan werkt de kernel niet meer van de centos of je verwijderd wat waardoor hij helemaal niks meer doet. Dus ik raad je aan of je hosting bedrijf te laten doen die je VPS beheert voor een extra bedrag dan zelf aan sleutelen en kans dat je hele systeem de noppen is.
Wat? Die he ik nog nooit gehoord. Door een php update werkt je kernel niet meer? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Mark17
06/02/17, 17:12
Wat? Die he ik nog nooit gehoord. Door een php update werkt je kernel niet meer? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Omgekeerd dat door een kernel upgrade een programma (bv apache of php) niet meer werkt heb ik wel meegemaakt. Dat is dan overigens meestal simpel op te lossen...

TotallyHosted
27/02/17, 14:00
Kan je anders niet je account even migreren naar een tijdelijke VPS in een nieuwe omgeving en dan weer terug als je de oude omgeving opnieuw hebt geinstalleerd? Wij zouden je daarbij wel kunnen helpen.

mgielissen
28/02/17, 09:42
Omgekeerd dat door een kernel upgrade een programma (bv apache of php) niet meer werkt heb ik wel meegemaakt. Dat is dan overigens meestal simpel op te lossen...

Tenzij de hoster OpenVZ gebruikt.

antenna
28/02/17, 11:07
Hoi, Centos 5 ondersteuning loopt 31 maart a.s. af, dus dan is het toch nodig/tijd om over te stappen naar een nieuwe VPS/Centos versie. Ik denk dat het goed is om jouw php upgrade daarmee te combineren. Neem even contact op met je leverancier van de VPS.

DB Service
28/02/17, 12:12
Je heb directadmin dan kan je dat via custombuild doen

cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build set php1_release 5.6
./build update
./build php n
./build rewrite_confs

Uitgaande dat je cb2.0 heb