PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat sturen jullie klanten als dank om het jaar af te sluiten?



jeffer
14/12/16, 14:45
De een stuurt kerstpakketten, de ander een gadget. Anderen alleen een kerstkaart.
Ik ben benieuwd wat jullie klanten sturen als dank voor een fijne samenwerking.

Wij hebben dit jaar naar enkele klanten een eigen samengesteld kerstpakket gestuurd en de reactie's hierop waren enorm positief.
Andere "kleinere" klanten hebben we een kerstkaart via mail verstuurd met een gratis .nl registratie voor een jaar.
Hier wordt ook wel goed gebruik van gemaakt.

Ik ben erg benieuwd wat anderen doen, uit interesse maar wellicht ook om ideetjes op te doen voor volgend jaar!

vDong
15/12/16, 09:01
Op dit moment helemaal niks, over de gehele linie zie je ook dat het weinig gedaan wordt. Van mijn leveranciers verwacht ik wederom dit jaar helemaal niks.

ronaldvanhoeven
15/12/16, 10:30
Wij doen niets. Voornamelijk omdat het overgrote gedeelte van de klanten natuurlijk klanten zijn met een kleine omzet. Dus presentjes of kaarten over de post zijn te duur gezien de omzet die er per klant word gerealiseerd.
Een kerst-mailing eruit doen zou een optie zijn , maar de mailbakken van de klanten worden deze dagen al volgestouwd met kerstmailtjes van andere relaties en dan ben je ook maar een van de velen.
Maar toch, je hebt me wel te denken gezet. Misschien moeten we volgend jaar toch maar wat doen. Een kaartje per post of zo iets.

Marin
15/12/16, 15:05
Onze grotere klanten krijgen een mooie fles wijn met een persoonlijk kaartje. Dat zijn overigens de klanten waar wij altijd in de laatste periode van het jaar even langs gaan voor een stukje evaluatie/bespreken wat de plannen zijn voor 2017. Dan is het wel zo leuk om met iets aan te komen.

Vroeger hebben we wel eens kerstkaartjes laten ontwerpen etc. Maar door de drukte is het er een beetje bij in geschoten.

CharlieRoot
15/12/16, 15:50
Op dit moment helemaal niks, over de gehele linie zie je ook dat het weinig gedaan wordt. Van mijn leveranciers verwacht ik wederom dit jaar helemaal niks.

Nou ik heb al heel wat flessen staan weer hoor.. :)

webmediaede
15/12/16, 16:53
kerstkaartjes...

Mastje
15/12/16, 17:05
Alle klanten en leveranciers krijgen een kerstkaart. Bij de grote klanten en leveranciers, waar ik veel contact mee heb, breng ik taart langs.

jeffer
15/12/16, 18:09
Leuk dat er toch wel wat gedaan wordt.
Ik vond het moeilijk om een grens te trekken tussen grote en kleine klanten maar dat zal altijd bepaald moeten worden.
Ik moet zeggen dat bij 90% van de grote klanten ik ook langs ben geweest om het persoonlijk te overhandigen.
De meeste klanten kon ik dan al, al eens eerder ontmoet en daardoor is het ook leuk om dat zelf te komen brengen.
Er ontstaat dan een leuk gesprek waarbij (zoals iemand al aangeeft) ook wordt gesproken over plannen voor het nieuwe jaar en daar vaak toch ook nog wat extra's wordt afgenomen.
Ik ben er erg positief over, al met al.
We zijn geen grote partij maar deze klanten zo verrassen heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. De vraag is inderdaad of dit met groei nog te doen zou zijn.

Vuursteen
16/12/16, 15:53
Lastig voor de grote bulk: erg duur om iedereen met bij wijze van spreke 1 domeinnaam een kaart te sturen. En een digitale kerstkaart is ook weer zo afgezaagd. Wij sturen de grotere klanten een kaart, maar liefst zouden we iedereen een kaart sturen.

bibawa
16/12/16, 16:31
Zoals hierboven ook al vermeld, voor veel klanten weegt de opbrengt niet op tegen de kost van drukwerk/postzegels/... sinds een paar jaar sturen wij elke jaar naar alle klanten een digitale kerstkaart en daar komt altijd wel leuke reactie op. Naar de grotere klanten / klanten waar we veel contact mee hebben sturen we nog wel iets extra na of nemen we het mee bij een bezoek..

Onze kaart voor dit jaar in preview :-) (vertrekt pas volgende week) is te vinden op

https://www.xenius.be/beste-wensen

Prettige feestdagen trouwens alvast !

WilliamAdams
19/12/16, 16:00
Ik zou het graag even willen omdraaien.

Zouden jullie het erg vinden om niets te krijgen? Verwachten jullie iets van jullie leveranciers/klanten/zakenrelaties? En zou het van invloed kunnen zijn op de verdere relatie (zakelijk) als je niets zou krijgen?

Ik vind dit een interessant gegeven en ben benieuwd naar jullie reacties.

:lovewht:

ronaldvanhoeven
19/12/16, 17:06
Ik zou het graag even willen omdraaien.

Zouden jullie het erg vinden om niets te krijgen? Verwachten jullie iets van jullie leveranciers/klanten/zakenrelaties? En zou het van invloed kunnen zijn op de verdere relatie (zakelijk) als je niets zou krijgen?

Ik vind dit een interessant gegeven en ben benieuwd naar jullie reacties.

:lovewht:

Goede vraag. Een kaartje of kerstwens per mail valt niet echt op tussen de velen die we krijgen. Het enkele kado dat we krijgen is meestal een fles wijn of een roomboterstaaf. En ik drink geen wijn :) Nee, ik verwacht niets van onze leveranciers. Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde.

IT-worX
19/12/16, 22:04
Zoals hierboven ook al vermeld, voor veel klanten weegt de opbrengt niet op tegen de kost van drukwerk/postzegels/... sinds een paar jaar sturen wij elke jaar naar alle klanten een digitale kerstkaart en daar komt altijd wel leuke reactie op. Naar de grotere klanten / klanten waar we veel contact mee hebben sturen we nog wel iets extra na of nemen we het mee bij een bezoek..

Onze kaart voor dit jaar in preview :-) (vertrekt pas volgende week) is te vinden op

https://www.xenius.be/beste-wensen

Prettige feestdagen trouwens alvast !

Via Fiverr ofzo laten maken? :-)

bibawa
19/12/16, 23:22
Via Fiverr ofzo laten maken? :-)

Nee, zelf gerendert met AE, 2de hobby :-)

IT-worX
19/12/16, 23:29
Knap!!!

Marin
20/12/16, 10:38
Ik zou het graag even willen omdraaien.

Zouden jullie het erg vinden om niets te krijgen? Verwachten jullie iets van jullie leveranciers/klanten/zakenrelaties? En zou het van invloed kunnen zijn op de verdere relatie (zakelijk) als je niets zou krijgen?

Ik vind dit een interessant gegeven en ben benieuwd naar jullie reacties.

:lovewht:

Ik vind het altijd wel een mooie blijk van waardering om iets te krijgen. Ik voel me dan wel een gewaardeerde klant. Het gaat dan niet eens om het presentje zelf.. Een persoonlijk kaartje doet meer dan een fles wijn met een logotje erop.

IT-worX
20/12/16, 13:41
https://youtu.be/b0GdBzdecnQ

Zo, even Bibawa gaan na-apen :-) En ja hoor, ook zelf gemaakt enzo *kuch kuch* :-)

Rinser
27/12/16, 18:27
Ik vind het zelf altijd leuk om een handgeschreven kaart te ontvangen (iets wat vroeger normaal was en waar e-mail iets speciaals was). Vandaar dat wij het graag omdraaien door ipv een e-mail te sturen, nu juist even de tijd nemen om onze waardering te tonen. (begrijpelijk dat dit bij de grotere bedrijven wat lastiger zal zijn, maar dan zou het ook meer impressive zijn!)

Mikado
28/12/16, 22:12
Helaas hebben wij dit jaar geen kaartjes gestuurd, deden we in het verleden wel maar denk dat het er met de drukte bij ingeschoten is.

Toon
30/12/16, 21:47
We doneren altijd wat aan een goed doel. Onze klanten stellen dat meer op prijs. Ik heb 2 jaar geleden wat flessen champagne verstuurd maar je krijgt er geen bedankje voor, dus ik denk dat een goed doel dan beter besteed is.

Pixelpuur
14/03/17, 00:33
Een mail met de beste wensen tenzij het een grote klant is dan een flesje van iets

parmaweb
15/03/17, 12:30
gewoon een mail, en voor vejaardagen een bon voor bij volgende bestelling korting te hebben