PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitbreiding Wet van Dam



ronaldvanhoeven
03/10/16, 15:18
Beste Collegae,

De Wet van Dam die alleen bij particulieren van toepassing was, gaat per 01 oktober ook voor zakelijke contracten gelden. Dit houd in, dat het verboden is om contracten stilzwijgend te mogen verlengen ook voor bedrijven !

Hoe gaan jullie hiermee om?

mgielissen
03/10/16, 16:27
Volgens mij betreft dit alleen telefonie en niet voor webhosting?

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-55.html

RayManZ
03/10/16, 17:38
Alles wat onder de Telecommunicatiewet valt.

De AMS-IX valt daar bijvoorbeeld ook onder als ik het goed begrijp.

ronaldvanhoeven
03/10/16, 17:38
De vraag is of hosting daar ook onder valt

rensariens
03/10/16, 17:43
De vraag is of hosting daar ook onder valt

Ik vermoed van niet, maar kan het mis hebben :) Denk wel dat een aantal leveranciers er onder zouden kunnen vallen. NL-IX/openpeering gaat de wet toepassen heb ik gehoord.

cb3rob
29/04/17, 10:56
gewoon alleen alles prepaid doen waarbij de eerste betaling alle investeringen (hardware, logistiek, manuren) dekt + 150% winst, daarna per maand los. niet betaald? swithports uit en zoverre niet de impi opnieuw is ingesteld door de klant, de servers zelf ook. na 14 dagen ofzo 7 pass wipe en reinstall en de volgende klant er op. alles automatisch. achter ze aanrennen met papiertjes en contracten wil helemaal -niemand-. waarom zou je. geld is pas geld als het in je kluis ligt, bij voorkeur in de vorm van goud of zilver of omgezet is in uitbreiding van je toko. contracten zijn alleen lege beloftes.

dat houdt wel in dat je geen dingen kan doen als klantjes voor 25 euro een adsl modem van 50-200 euro shippen en dan ook nog 15 euro per maand per lijn betalen aan de last mile exploitant en dan maar 30 euro per maand vragen, maargoed, dat is dan ook geen interessante markt om in te concurreren.

in het verleden ooit eens geprobeerd om betalings'verplichtingen' te incasseren maar dat gezeik wil je echt niet, voor klanten die weglopen (niet betalen) 20 anderen.

we willen niet eens weten wie de klant is. laat staan achter hem aanrennen van he joh we zijn zo achterlijk geweest al te leveren maar je moet nog betalen. betalen doen ze bij de ingang, niet bij de uitgang :P