PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen rack in bedrijf of klein DC



Exqua
05/09/16, 16:16
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of er nog bedrijven en/of kleine datacenters zijn waar je een eigen rack kunt plaatsen?
Dit hoeft helemaal niet state of the art te zijn, maar het geeft je zoveel vrijheid.

(Ik doel niet op de full rack opties die je vaak ziet).

Ik ben nieuwsgierig, brand los zou ik zeggen. :thumbup:

frajaweb
05/09/16, 16:33
Beste,

Ik vermoed dat deze er steeds minder zijn. Dit heeft alles te maken met de hoge mate van optimalisatie binnen datacentrums. Vaak is het net zo voordelig om een 1/3, 1/2 of 1 rack te huren. Stroom en dataverkeer zal toch moeten worden afgenomen net als de plaats waar het rack komt te staan. Offertes voor een dergelijk rack kunnen elders worden gevraagd op dit forum.

In onze begin tijd hebben we dit ook overwogen, maar komt vaak met een hoop beperkingen. Geen redundante stroomfeed, geen redundant netwerk, geen blusinstallatie, geen 24/7 toegang enz.

t.bloo
05/09/16, 22:55
Wat zou het voor voordeel hebben om een eigen rack neer te zetten?

Nadelen te over in een datacentrum, want een los rack kost bijvoorbeeld meer ruimte dan een standaard rack in een rij.

Eflicta
06/09/16, 22:10
Globalswitch Amsterdam staat dit bijvoorbeeld toe - zo heb ik daar laatst een cage met 14 racks volledige volgens klantwens ingericht, inclusief eigen vloer in de cage en racks + kabelgoten.

Ook met enkele footprints is dit geen probleem zover ik weet.

Globalswitch Frankfurt werkt enkel op deze manier en ook Equinix FR2 (Frankfurt) vond het geen probleem toen ik er met 3 racks kwam aanzetten... Uiteindelijk kan het dus wel, maar wel in overleg natuurlijk.

Serveo
09/09/16, 02:46
Hangt totaal af van het DC. Volgens mij staat ieder noemenswaardig DC dit toe voor Private cage / suite partijen. Voor één rack lijkt het mij wat lastiger, echter heb het wel eens voorbij zien komen bij Easynet in Schiphol-Rijk.

Teleweb.be
08/01/17, 01:49
Er bestaan zeker nog mogelijkheden.
Indien België voor jou een optie is: wij hebben in 2 van onze 8 datacenterlocaties een room of zone waar klanteigen racks kunnen/mogen geplaatst worden.

CharlieRoot
08/01/17, 19:12
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of er nog bedrijven en/of kleine datacenters zijn waar je een eigen rack kunt plaatsen?
Dit hoeft helemaal niet state of the art te zijn, maar het geeft je zoveel vrijheid.

(Ik doel niet op de full rack opties die je vaak ziet).

Ik ben nieuwsgierig, brand los zou ik zeggen. :thumbup:

De DC's waar wij zaken mee doen in Amsterdam staan dit toe.

3Winfra
20/01/17, 12:47
Je zou Cogent (Halfweg) kunnen proberen. Daar staan ze dit zeker toe obv wat wij laatst gezien hebben.

visser
22/01/17, 01:13
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of er nog bedrijven en/of kleine datacenters zijn waar je een eigen rack kunt plaatsen?
Dit hoeft helemaal niet state of the art te zijn, maar het geeft je zoveel vrijheid.

(Ik doel niet op de full rack opties die je vaak ziet).

Ik ben nieuwsgierig, brand los zou ik zeggen. :thumbup:

Het is een heel oude thread , en t.bloo vroeg het destijds ook al, maar toch :

Op kleine schaal (je spreekt van 'rack' enkelvoud, en 'kleine datacenters' )- wat voor vrijheid boven een standaard rack van een DC krijg je met je eigen rack ?

Op kleine schaal kan ik eigenlijk zo niks verzinnen wat voor meerwaarde/betere dienst een bedrijf zou halen uit een bepaald eigen rack wat dan anders is dan het rack wat je van een DC huurt .

virtuality
23/01/17, 01:56
Het enige wat ik kan bedenken is een bepaalde diepte van het rack, 80 / 90 / 100 diep. Maar dat kun je gewoon bespreken met de datacenters.

The-BosS
23/01/17, 14:10
Het enige wat ik kan bedenken is een bepaalde diepte van het rack, 80 / 90 / 100 diep. Maar dat kun je gewoon bespreken met de datacenters.

Ik kan wel nog meer zaken bedenken hoor, zoals volledig ingerichte racks van cisco (flexpod) of andere hyper converged spelers (vblock bvb).

visser
23/01/17, 14:24
Ik kan wel nog meer zaken bedenken hoor, zoals volledig ingerichte racks van cisco (flexpod) of andere hyper converged spelers (vblock bvb).

Ik vroeg het me vooral af _voor kleine schaal_ (1 of 2 racks), wat bij TS het geval leek te zijn.

Op wat grotere schaal kan ik me wel goed voorstellen dat er voordelen zijn om de functies, servers, racks (en evt heel DC) gezamelijk te ontwerpen en zonodig heel veel custom te kiezen.

virtuality
23/01/17, 18:26
Dat was ook mijn redenering [emoji16]

Koning
03/06/17, 02:57
zelf doen het beste wat er is