PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden jullie van Bitcoins ? De stille munt die nog steeds behoorlijk actief is



Nex7Go
27/08/16, 13:35
Goedemiddag WHT Members,

Wat vinden jullie van Bitcoins? De stille digitale munt die nog steeds actief is en ook populaire is in verschillende landen?
Accepteren jullie hem nog als betalingen middel?

jelly013
28/08/16, 00:26
Zelf gebruik ik de Bitcoin vaak. Maar ik accepteer ze niet om dat het doel was van Bitcoin om annoniem te blijven. Ik wil zeker weten dat het geld van de koper zelf is. Dan dat iemand betaalt met gehackte Bitcoins. En daarna jijzelf als onderneming op straat staat.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

blaataap
28/08/16, 08:55
Zelf gebruik ik de Bitcoin vaak. Maar ik accepteer ze niet om dat het doel was van Bitcoin om annoniem te blijven. Ik wil zeker weten dat het geld van de koper zelf is. Dan dat iemand betaalt met gehackte Bitcoins. En daarna jijzelf als onderneming op straat staat.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

Als iedereen er o over zou denken, zou niemand meer bitcons accepteren.

jelly013
28/08/16, 12:31
Als iedereen er o over zou denken, zou niemand meer bitcons accepteren.

Accepteer jij Bitcoins? En is de transactie snel? Want ik heb ingesteld in WHMCS dat eerst de betaling binnen moet zijn voordat er een server wordt gemaakt.

blaataap
03/09/16, 16:41
Accepteer jij Bitcoins? En is de transactie snel? Want ik heb ingesteld in WHMCS dat eerst de betaling binnen moet zijn voordat er een server wordt gemaakt.
Het kan dan inderdaad langer duren voordat er een pakker actief is. Bitcoins betalingen wordt handmatig gecontroleerd en pas als die geverifieerd kan worden geaccepteerd.
Het kan dus inderdaad langer duren bij de eerste betaling. Bij een vervolg betaling moeten ze maar tijdig betalen.

Tim.Bracquez
04/09/16, 00:09
Wij aanvaarden ze via BitPay -> EUR's

Werkt goed, echter niet echt (veel) bedrijven die hiervan gebruik maken. Boekhoudkundig denk ik ook een lastige oefening.
We hebben wel 1 bedrijf die BTC only zaken doet, echter vraag ik me af hoe de boekhouding gedaan wordt (bij hun). Of wie weet niet!?

Het duurt hier altijd 1-3 uur vooraleer er voldoende confirmation is (zo ingesteld in BitPay)

Vernixhosting
04/09/16, 18:58
Fijn betaalmiddel, echter om pakketten aan te bieden met instant setup niet al te handig. Wij zelf kijken ze nog even aan maar bij eventuele klachten gooi ik dat betaalmiddel eruit.

jelly013
04/09/16, 19:04
Ik zit ermee dat de waarde snel kan zakken. Nou een maand geleden van $602 naar $500 per bitcoin.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

dreamhost_nl
04/09/16, 19:41
ALs je ze direct omwisselt naar Euro's lijkt me het niet zo'n probleem eerlijk gezegd.

Tim.Bracquez
05/09/16, 00:37
Inderdaad, hier krijgen we het gelijk in euro's, dus boekhoudkundig zit het ook goed aangezien BitPay dit mooi in een export weergeeft de euro's welke volledig met de factuur overeenstemmen. Het is gewoon voor de klant leuk dat ze met BTC kunnen betalen. Uiteraard is het geen instant setup zoals met iDeal / CC / bancontact

ronaldvanhoeven
06/09/16, 21:46
Het is echt een stille munt. Ik hoor er niets van.

SpectraIP
07/09/16, 09:18
Ik gebruik Mollie en die wisselen het direct om naar euro's :)

Axel Polfliet
07/09/16, 13:12
Wij accepteren Bitcoin, maar alleen bij klanten welke hun eerste factuur met iDEAL, Ban contact/Mister cash of bankoverschrijving hebben betaald. Bitcoin, paypal en paysafecard komen dus achteraf pas beschikbaar.

xaban
10/09/16, 11:14
Bitcoin is nog niet dood hoor, er wordt keihard in gehandeld. Ook steeds serieuzere altcoins komen de markt op. Helaas door de hacks van de exchanges is de waarde niet stabiel te houden.

Bart L
12/09/16, 07:56
Als je een dienst gebruikt alla mollie zie ik er administratief ook niet zo'n probleem in.

Tim Hartvelt
12/09/16, 10:12
Wij hebben in het verleden wel eens getest met het accepteren van bitcoins (aangezien we mollie gebruiken voor betalingen via de website is dat niet echt een probleem gezien je het direct in euro's krijgt) maar het werd bij ons eigenlijk niet gebruikt door onze klanten. Om die reden bieden we het standaard niet meer in, maar mocht een klant er graag mee willen betalen zie ik er eigenlijk geen probleem in om het niet te accepteren.

Hosted
12/09/16, 18:04
BitPay is een goed alternatief, werkt goed en heeft een prima API koppeling. Het geld kan met de manier die je wenst ontvangen worden. Bijvoorbeeld met een uitbetaling met de huidige koers of naar een wallet als een bedrijf wat meer risico durft te nemen. Dit gaat denk ik wel een vaste betaling in de toekomst worden, maar niemand weet het zeker natuurlijk.

Pixelpuur
14/03/17, 00:35
Helaas weinig ervaring mee maar minen lijkt me interessant als dat nog rendabel is