PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie deals Half Rack en Full Rack



SpectraIP
29/07/16, 10:46
Je bent op zoek naar een veilig onderkomen voor je server, waar je naast veiligheid voorzien bent van een service level agreement, échte service en een goede bereikbaarheid op het wereldwijde internet. SpectraIP heeft tot en met 31 augustus 2016 de volgende colocatie aanbieding.

Colocatie de eerste 3 maanden geen kosten, daarna een all-in prijs voor het rack inclusief stroomverbruik. Je weet vooraf waar je aan toe bent en zit niet aan hoge kosten achteraf (voor bijvoorbeeld stroomverbruik). Wij beschikken over een eigen voorraad en een eigen netwerk, waardoor je bij wijze van spreke vandaag al je servers kunt plaatsen bij ons in het datacenter.

Full Rack aanbieding

Datacenter: REBA Communications
Netwerk: SpectraIP (AS62068)
47 units rackruimte (afgesloten)
10 Ampère stroomverbruik inbegrepen
A - feed, afgezekerd op 16 Ampère
250 Mbit 95% dataverkeer op 1 Gbit uplink
64 IP-adressen in eigen VLAN

De eerste 3 maanden betaal je niets, daarna slechts € 519,00 excl. btw per maand.

Half Rack aanbieding

Datacenter: REBA Communications
Netwerk: SpectraIP (AS62068)
22 units rackruimte (shared)
5 Ampère stroomverbruik inbegrepen
A - feed, afgezekerd op 8 Ampère
100 Mbit 95% dataverkeer op 1 Gbit uplink
32 IP-adressen in eigen VLAN

De eerste 3 maanden betaal je niets, daarna slechts € 279,00 excl. btw per maand.

Contractduur minimaal 24 maanden.

Het upgraden van je stroomverbruik, IP-adressen en dataverkeer is ten alle tijden mogelijk. Wij factureren extra stroomverbruik tegen € 30,00 per ampère, IP-adressen tegen € 1,50 per IP-adres en dataverkeer tegen € 0,65 per Mbit 95% (tarieven zijn per maand).

Wil je vooraf onze kwaliteit zien en testen? We geven je graag een vrijblijvende rondleiding en eventueel de mogelijkheid om een testserver plaatsen, zodat je onze kwaliteit zelf vooraf kunt bepalen.

Heb je vragen/opmerkingen of wil je tot bestellen overgaan? Mail dan met lucas@spectraip.net. Heb je momenteel elders colocatie maar wil je naar ons verhuizen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken (dubbele kosten, verhuisservice e.d.).

SpectraIP is onderdeel van Crosslight B.V., geregistreerd onder dossiernummer 01122018 bij de Kamer van Koophandel te Leeuwarden.

Rubra
07/08/16, 16:19
Hi Lucas,

Er zijn een paar zaken die mij opvielen in je aanbieding, waardoor ik even wat ben gaan uitvlooien en wellicht dat je wat verdere uitleg kan geven hierover :

Je IP space is wat 'lastig' terug te vinden voor de meeste mensen ...
Maar uiteindelijke gevonden .. en wat bleek, naast dat het door een andere NL hosting partij is gebruikt in het verleden ...

Het in eigendom is van iemand uit Oosterijk :

inetnum: 185.133.73.0 - 185.133.73.255
netname: Prager-IT
descr: Stefan Prager trading as Prager-IT e.U.
org: ORG-SPTA3-RIPE

inetnum: 185.141.204.0 - 185.141.207.255
netname: AT-MARIA-20160304
country: GB
org: ORG-MP96-RIPE

Jij huurt vervolgens die IP space weer van Stefan/Michael/Maria Prager zo lijkt het .. ( een hele familie boom die LIR's hamsteren ? )

Maar nu wordt het pas echt interessant ...

Jouw eigen informatie heb je zoveel mogelijk verstopt achter Cloudflare ... en Google qua DNS en MX informatie tbv email..

En je host al je infrastructuur via de nieuwe naam/spin-off van Ecatel ... -=> QuasiNetworks / ReBa Networks ... In hun DataOne datacenter in de Wormer ...

Nu heb je zelf in het verleden al meer gedaan in de hosting industrie .. volgens mij met Epsilon Hosting ...

Kan je aangeven waarom je je IP space zo hebt ingeregeld en niet zelf een eigen LIR geregeld bij RIPE en ook de keuze tbv Ecatel / QuasiNetworks / Reba Networks hebt gemaakt voor het netwerk voor je colocatie ? Is dat handiger mbt de doelgroep die je zoekt qua klanten ??

Mvg,
Erik Bais

SpectraIP
07/08/16, 16:48
Beste Erik,

Dank voor je getoonde interesse in (de bedrijfsvoering) SpectraIP. In dit bericht geef ik opheldering op de door jou gestelde vragen/opmerkingen.

Dat de IP space lastig is terug te vinden vind ik erg vreemd. In iedere aanbieding vermeld ik netjes mijn AS nummer i.c.m. het feit dat SpectraIP onderdeel is van Crosslight BV. Wanneer ik bgp.he.net bezoek (http://bgp.he.net/AS62068#_prefixes) zie ik de IP adressen er direct tussen staan.

Onze IP adressen worden inderdaad afgenomen bij Prager-IT (Stefan Prager). We hebben lange tijd gebruik gemaakt van de IP adressen van de datacentra waar onze servers zijn geplaatst, echter hebben we nu een overstap gemaakt naar IP adressen in eigen beheer. Toevallig kende ik Stefan Prager, waardoor ik het via hem heb afgenomen en niet op een andere wijze heb gedaan.

Mijn eigen ‘informatie’ wordt niet verstopt achter CloudFlare en Google (als je pingt naar spectraip.net krijg je gewoon het originele IP adres van de website). SpectraIP maakt gebruik van CloudFlare DNS en Google mailservers (Gmail) zodat we dit 100% gescheiden houden van onze eigen infrastructuur en we dus altijd bereikbaar zijn voor onze klanten, ook wanneer het een storing betreft. Bovendien werkt de CloudFlare DNS manager en Gmail gewoon erg fijn.

SpectraIP host het grootste deel van haar infrastructuur in het Dataone/REBA Communications datacenter, maar ook bij Serverius en SmartDC hebben we racks. De reden dat de meeste infrastructuur bij Dataone/REBA Communications draait is dat het een toplocatie is en dat het netwerk ver boven de andere netwerken die wij gebruiken uitsteekt qua kwaliteit (laagste ping, meeste stabiliteit). Daarnaast ken ik Reinier (eigenaar Dataone) persoonlijk.

REBA Communications neemt een deel van het netwerk af bij Ecatel, binnenkort loopt alles hiervan via AMS-IX, Level 3 communications, Cogent en dergelijke en niet meer via Ecatel. De doelgroep is zeker niet offshore klanten, abuse bij SpectraIP wordt niet getolereerd. Anders had Stefan Prager mij ook niet voorzien van IP adressen.

Epsilon Hosting is gericht om de gaming markt; niet op zakelijke klanten. Omdat SpectraIP ruim is uitgebreid is Epsilon Hosting per 1 december 2015 verkocht aan een andere partij.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik dat graag van je.

Met vriendelijke groet,
Lucas