PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN-lid of geen SIDN-lid



ronaldvanhoeven
05/07/16, 20:13
Graag wil ik van jullie collegae de voors en tegens horen om wel of geen lid van de SIDN te blijven.
De SIDN heeft natuurlijk wel een jaarlijkste bijdrage, maar je bent wel bij de bron. Onafhankelijk.
Hoe kijken jullie daar tegen aan?

dennis0162
05/07/16, 20:35
De enige reden dat wij SIDN deelnemer zijn is direct bij de bron inkopen. De meeste klanten hebben een .NL domeinnaam, wat direct hun belangrijkste domeinnaam is.

Als je naar alleen de prijs kijkt dan is het via bijvoorbeeld Openprovider goedkoper. Ook al heb je 10k .NL domeinnamen.

Marin
05/07/16, 20:38
Voor ons als managed provider is het domein een bijproduct en niet onze Core business. Wij hebben dan ook de keuze gemaakt om een betrouwbare partner te kiezen via wie wij al onze domeinen registreren, ook .nl 1 aanspreekpunt en bevalt ons prima.

Natuurlijk is er ook wat te zeggen voor wel deelnemer worden. De jaarlijkse bijdrage is, bij een gezond aantal domeinen, niet echt een issue.

Sent from my Nexus 6P using webhostingtalk mobile app

Vuursteen
05/07/16, 21:40
De belangrijkste reden natuurlijk... De sidn bbq! Ben je er ook bij donderdag?

Gr. uit Breda

ronaldvanhoeven
05/07/16, 22:30
De belangrijkste reden natuurlijk... De sidn bbq! Ben je er ook bij donderdag?

Gr. uit Breda

Helaas zullen wij de reis Breda - Valburg niet gaan maken dit jaar. Maar als bredaase collega's kunnen we altijd een pintje pakken.

Marin
05/07/16, 22:34
De belangrijkste reden natuurlijk... De sidn bbq! Ben je er ook bij donderdag?

Gr. uit Breda

Jazeker ben ik erbij. Ook als niet-deelnemer hoor :)

stefantriep
06/07/16, 11:11
Ik vind dat je niet alleen bij de bron inkoopt, maar ook van de nieuwe dingen die ze ontwikkelen als eerste gebruik kan maken. Denk aan ondersteuning DNSSEC, recent zijn ze bezig met de KSK Rollover. Met de registrar scorecard ondersteunen ze je in het overgang naar DNSSEC.

Vorige maand de dag van de domeinnaam (door de VVR) met nuttige sprekers en cijfers uit de markt. Via de VVR kan je als registrar je stem laten horen en SIDN doet daar dan ook echt iets mee. Daarnaast morgen natuurlijk de informele BBQ en eind van het jaar de relatiedag met altijd zeer interessante sprekers op technisch/juridisch/security gebied.

Los van bovenstaande ben ik van mening dat ieder bedrijf een reseller bij een andere partij kan zijn, maar niet ieder bedrijf wordt registrar bij SIDN. Naar mijn idee draagt het registrar zijn bij SIDN ook bij aan de professionaliteit voor een kleine hoster. SIDN is een serieuze partner, wat ook aangeeft dat de hoster serieus is en geen student of zolderkamer meneertje.

Marin
06/07/16, 11:26
Los van bovenstaande ben ik van mening dat ieder bedrijf een reseller bij een andere partij kan zijn, maar niet ieder bedrijf wordt registrar bij SIDN. Naar mijn idee draagt het registrar zijn bij SIDN ook bij aan de professionaliteit voor een kleine hoster. SIDN is een serieuze partner, wat ook aangeeft dat de hoster serieus is en geen student of zolderkamer meneertje.

Niet helemaal mee eens. Ja, iedereen kan reseller worden maar het is ook voor iedereen makkelijk om bij SIDN aan te sluiten. Veel meer hosters kiezen tegenwoordig voor een resellerconstructie (De WHOIS is hier zelfs op aangepast). En er is natuurlijk een goed voorrbeeld te noemen van een voormalig top 10 registrar die klant is geworden bij Openprovider, puur voor het gemak (maakt ze zeker geen zolderkamerhoster) . Dat is ook de reden voor ons geweest. De prijs maakt voor ons weinig verschil, maar met onze partner kunnen wij lezen en schrijven.

Inderdaad de relatiedagen zijn erg nuttig, het is voor mij makkelijk om daar aan te sluiten maar anders had dit een overweging kunnen zijn. Al zou je dan ook affiliate kunnen worden.

stefantriep
06/07/16, 11:36
Niet helemaal mee eens. Ja, iedereen kan reseller worden maar het is ook voor iedereen makkelijk om bij SIDN aan te sluiten. Veel meer hosters kiezen tegenwoordig voor een resellerconstructie (De WHOIS is hier zelfs op aangepast). En er is natuurlijk een goed voorrbeeld te noemen van een voormalig top 10 registrar die klant is geworden bij Openprovider, puur voor het gemak (maakt ze zeker geen zolderkamerhoster) . Dat is ook de reden voor ons geweest. De prijs maakt voor ons weinig verschil, maar met onze partner kunnen wij lezen en schrijven.

Inderdaad de relatiedagen zijn erg nuttig, het is voor mij makkelijk om daar aan te sluiten maar anders had dit een overweging kunnen zijn. Al zou je dan ook affiliate kunnen worden.

Ik snap je punt, het gemak bij een Openprovider/Oxxa of andere partij, alles met domeinnamen bij 1 partij is handig. Was ook niet mijn bedoeling om meteen iedere reseller als een zolderkamerhoster te bestempelen, want dat is zeker niet het geval bij registrars die reseller worden bij een Openprovider, Oxxa of andere partij. Maar SIDN registrar worden doen zolderkamerhosters gewoon niet snel, vanwege de jaarlijkse bijdrage.

drex
06/07/16, 12:52
Ik denk dat reseller zijn bij een van de spelers op de markt zijn voordelen kan hebben zeker bij grote hoeveelheden domeinnamen en de keuze van TLD's onder een dak, zeker als ze ook nog eens een maandelijkse abo fee vragen en je de domeinnamen kunt registreren tegen de kostprijs.

Blijf het een geweldige oplossing vinden zonder bijvoorbeeld SIDN member te worden.

Nitroserve
06/07/16, 16:04
Het is niet alleen een kosten-kwestie lijkt me.
Ik vind het ook professioneler richting de klant staan als je zelf als deelnemer in de WHOIS staat.