PDA

Bekijk Volledige Versie : nginx en webmin - hoe een site op te zetten in Webmin met NginX als webserver



DionysiusCato
20/04/16, 13:15
Jaren ervaring met cPanel / WHM , nu aan het experimenteren met Webmin en NginX.

Ik zoek feitelijk een stap voor stap handleiding online / offline, kindle of anderzijds een ander format waarmee ik kan werken.

Kan iemand mij adviseren ?

Groet

Marin
20/04/16, 13:18
Wat heb je al gevonden op Google en waarom voldeed dat niet?

DionysiusCato
20/04/16, 13:22
Mijn zoekacties leveren vooral informatie op om via de command line met NginX te werken of om Webmin in combinatie met Apache en ook hier mis ik de stap voor stap benadering.

Het is mij wel in zoverre gelukt om een tar.zp file op te laden en uit te pakken, en dus vooraf een gebruiker aan te maken maar ververvolgens wil ik een IP toevoegen aan deze VM en dat te koppelen aan een domein/hosting account.

Ik kom daar niet uit.

Marin
20/04/16, 13:24
Via de commandline lijkt me toch wel de enige en fatsoenlijkste weg.

DionysiusCato
20/04/16, 13:28
Ja sorry maar daarvoor heb ik toch Webmin om niet alles via de command line te doen. Daarbij ik ben nou niet bepaald een doorgewinterde Command Line warrior. Een handleiding die me een beetje aan het handje kan nemen is zeer welkom.

The-BosS
21/04/16, 16:12
En waarom wil je perse webmin gebruiken? Er zijn zat gratis controlpanels die deftige support hebben voor nginx (en hosting) om maar een paar alternatieven te noemen ajenti, vestacp, sentora, ispconfig, ...