PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht, 40x C612 moederborden! goedkope v3 mobo's. Liefst oem/supermicro



bentvader
14/04/16, 19:52
Titel zegt het al, ik zoek mobos, liefst met confirmed support voor xeon e5 v4

Minimaal 16 ramslots,
Liefst flink wat i/o. (64-80 lanes pcie3)
Mag per stuk, bundel, whatever zolang ze werken en goedkoop zijn.

Evt. Icm chassis, en overige hw,

Rez
15/04/16, 10:33
Businessplan dus al op orde?

bentvader
19/04/16, 10:07
Businessplan dus al op orde?

Ja een hoop is inderdaad al op orde!!

Alsnog zou ik graag nog eens met je sparren over vanalles.

Lijkt jou dat nog wat?

Enig idee aan iemand die me aan C612 borden kan helpen?

Ik zie intel borden staan voor 1400 dollar per 10, als ik zoiets zou kunnen vinden maar dan met supermicro of een ander OEM merk ipv Intel zou ik heel blij zijn :) .

Rez
19/04/16, 10:32
Sparren kan altijd,

En waarom geen intel borden, maar bijv supermicro?
overigens 140 dollar per stuk is niet verkeerd voor een servergrade dualsocket bord.

bentvader
19/04/16, 12:23
Ik zou graag vrijheid willen m.b.t. E.S. cpu's, Ik krijg van Intel af en toe dev. preview chips, en intel ZELF adviseerde mij om niet hun retail chips te gebruiken, nu heb ik gevraagd of ze geen unlocked moederborden hadden dan, maar daarop terug kreeg ik als response dat ik beter een merk als supermicro kan gebruiken, wat technisch nagenoeg hetzelfde zou zijn als de borden die ze zelf leveren.

Vandaar,

Nu zullen de borden die daadwerkelijk een ES of QS cpu moeten draaien slechts een fractie zijn van het totaal aan moederborden, maar alle borden die ik reeds heb draaien zijn ook van supermicro, en deze hebben tot dusver erg goed bevallen. Daarnaast zijn supermicro borden vrij van beperkingen in tegenstelling tot bijv. HP of Dell borden, vandaar dat ik het liefst supermicro borden zou hebben, maar opzich zou een ander OEM merk zonder locks ook oke zijn.

1400 voor 10 borden is inderdaad een heel mooie prijs, ik vraag me af hoeveel marge er wel niet zit op die moederborden, als je ze los voor 500-700euro tegenkomt... en dan vraag ik me ook weer af; Is dit enkel bij Intel het geval? Dat lijkt me niet, er zouden toch meer leveranciers moeten zijn die in bulk verpakkingen voor dit soort prijzen kunnen verkopen dan zou je denken?

Rez
19/04/16, 12:57
Ik heb geen idee onder welke voorwendselen je die chips krijgt, voor welk doel zegmaar, maar voor productie lijkt het mij niet het meest "verstandige" om ES chips te gebruiken.

anyway, wellicht handig om een ander topic aan te maken oid, ipv V&A te vervuilen ;)