PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring hosting.eu, totaalnet bv, serverlease bv



Entemannetje
11/04/16, 09:28
Beste mede lezers,

Ik zal kort mijn ervaring delen wat mij gisteren is overkomen. Ik ben normaliter niet van het delen, echter de stugge houding van betreffende bedrijven drijft mij tot deze actie. Ik wordt namelijk niet te woord gestaan of geholpen., De betreffende telefoonnummers verschuilen zich achter smoesjes. Wij leveren diensten, wij weten er niets vanaf etc etc. Het vreemde is dat deze bedrijven aan elkaar zitten qua structuur, vestigingsplaats en ook duidelijk met de telefoonnummers.

Wat mij overkomen is namelijk het volgende. Ik heb een account op hosting.eu met daarin een redelijk domeinportfolio. Nu door het opschonen van de organisatie hebben we besloten om domeinen te splitsen tussen twee accounts. Dit is overlegd met hosting.eu en dat zou geen probleem zijn met instellingen etc etc. Door middel van een interne push zou dit makkelijk gaan. 3x raden, niet dus. Domeinen staan nu op twee accounts, wat ervoor zorgt dat er geen wijzigingen gemaakt kunnen worden. Ons hoofdomein met daarin de glue is ook gepushed. Ook dit domein is niet aan te passen. Altans, externe dns servers wel, nieuwe glue toevoegen niet. Het panel glitched aan alle kanten. Een leeuwendeel van onze domeinen is door deze fout al sinds afgelopen vrijdag offline. Kenbaar gemaakt telefonisch, en enige wat men zegt wij hebben er niets mee te maken, u moet mailen. Leuk dat mailen, als er 0 reactie op terugkomt.

De situatie is dus als volgt. Met veel proberen is er één wijziging doorgekomen. Echter is deze wijziging enkel zichtbaar in de whois, maar niet terug te vinden binnen de root servers. Hierover is door mijn beheerder al contact opgenomen met de betreffende registrar, of er wellicht iets mogelijk is op dit moment buiten hosting.eu om.

Ik hoop dat ik het technisch juist omschreven heb, dit is wat ik doorgemaild kreeg. Het zegt mij vrij weinig.

Kortom, we zitten redelijk met de gebakken peren. Door de welwillendheid van onze leverancier lijkt het erop dat we hier 123 niet een oplossing voor hebben.

Voor de duidelijkheid, het betreft hier geen administratieve onenigheid. Er is voldoende saldo binnen het account aanwezig.

Iemand nog tips en/of ideeen ?

Alvast bedankt,

Marin
11/04/16, 09:43
Tja, ik denk dat wij er weinig over kunnen zeggen. Dit vereist inderdaad een stukje service/support met je hostingpartij. Als zij je niet willen/kunnen helpen zou ik heel snel je tokens opvragen en naar een andere partij gaan.

vDong
11/04/16, 11:03
Het makkelijkste hier lijkt mij een domein (meer dan 1) gebruiken als dns server naam die bij een andere partij staat, waar wel de glue records aangepast kunnen worden. Je zou bijvoorbeeld om snel aan de slag te kunnen gaan elders bedrijfsnaamdns.nl en .be kunnen registeren en die overal in het panel in te stellen als nameservers.

Zie het als een workaround terwijl je de definitieve oplossing kan doen als er geen druk meer achter staat

Mikey
15/04/16, 16:38
Ik kan het verhaal bevestigen van TS, en het wordt nog veel bizarder. Het betreft een interne push binnen het panel, dus geen echte verhuizing. Bij deze push zijn alle glue records gedropt, en staat het domein in een soort lock tussen twee accounts in totdat iemand op een link drinkt om de verhuizing af te ronden. De onwetende klant heeft netjes geinformeerd of het allemaal kon zonder problemen, en dat zou zonder problemen moeten kunnen. Eindresultaat 3 dagen offline.

PimEffting
15/04/16, 17:07
Domeinnaam snel verhuizen en daar alles rechtzetten?
Als het een .nl is moet dat snel te doen zijn.
Als ze geen token verstrekken zou je de SIDN nog als bemiddeling kunnen inschakelen.

Mikey
15/04/16, 20:37
Geen .nl