PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedreigd en juridisch bedreigd



jeroenverbrugge
31/03/16, 19:31
Ik heb met spoed hulp nodig en er is zelfs bedreigd:

Ik heb dus een lijst met bedrijven gebeld via de KvK lijst omtrent het maken van een website en als ze die al hadden aanbieden om het te verbeteren. Hierbij bied ik ook hosting aan en als ze die al hadden bekijk ik of wij goedkoper zijn met betere kwaliteit/specificaties.

Nu had ik een site gevonden die veels te veel betaalt voor hosting en heb ongeveer 20 andere sites gevonden die ook bij dezelfde hostingbedrijf staan. Ik ben naar de sites gegaan en allemaal gebeld en diegene die geïnteresseerd zijn heb ik een mailtje verstuurd. Nu heeft de eigenaar van die hostingbedrijf mij gebeld en bedreigd en zelfs gezegd dat dit juridisch niet mag???!!

Graag jullie mening en advies vooral of dit mag of niet. Dit is gewoon concurrentie en al zijn klanten zeiden dat ze niet tevreden zijn bij deze hostingbedrijf die ook website bouwt. Meeste websites zijn niet af zeiden ze.

ratioict
31/03/16, 19:42
Wat zou jij er van vinden als het je overkomt?

jeroenverbrugge
31/03/16, 19:51
Had ik maar betere service moeten aanbieden, websites gewoon afmaken volgens de afspraak, geen 15 euro per maand vragen terwijl dit niet de afspraak was, misschien lager bedrag vragen aangezien iemand anders het ook kan doen voor veel minder of betere specificaties geven als ik honderden euro's per maand vraag aan klanten die weinig verstand ervan hebben, mensen niet bedreigen en ervoor zorgen dat als ik websites ontwikkel mijn klanten ook echt tevreden zijn en zeker niets andere mensen met de dood bedreigen.

jeroenverbrugge
31/03/16, 19:52
Heel simpel zoals ik het geleerd heb: CONCURRENTIE

vandaag nog klant overgestapt naar iemand anders, jammer maar dat is business. dat is natuurlijke selectie waardoor de bedrijven overblijven die sterk zijn en de zwakkere gaan failliet

Pantsy
31/03/16, 20:27
jeroenverbrugge, concurrentie ok maar jij gaat nu zitten miepen over de consequenties cq. gevolgen. Dreigen is niet netjes maar ik begrijp de reactie wel.

jeroenverbrugge
31/03/16, 20:41
2 reacties maar geen antwoord. Ik zou een antwoord ook waarderen i.p.v alleen opmerkingen op ethisch is of niet. kan je ook zeggen of het wel ethishc is dat ze gigantische bedragen vragen voor zulk weinig kwaliteit. Lijkt mij niet echt ethisch, maar dat maakt zeker niets uit.

Nogmaals iemand die me kan helpen met het juridische deel of in prive bericht?

Pantsy
31/03/16, 20:42
In de nederlandse bedrijfscultuur is het niet ethisch wat jij aan het doen bent, in de USA bijvoorbeeld weer wel.

Hoe iemand zijn bedrijf runt kunnen wij niks over zeggen logischerwijs, of dat goed of fout gaat... de tijd zal het leren.

jeroenverbrugge
31/03/16, 20:46
Bedankt voor je comment Pantsy en ik waardeer je MENING echt, maar nu wil ik graag ANTWOORDEN van sommige andere lezers. MAar serieus bedankt voor het meehelpen en denken.

Marin
31/03/16, 21:05
Juridisch kan hij je niet veel maken als je zijn klanten hebt gevonden via een publieke bron.

Echter ik snap zijn reactie. En als die hoster juridische stappen tegen je onderneemt is het maar net wie de langste adem (meeste centen?) heeft.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

t.bloo
31/03/16, 22:43
maar nu wil ik graag ANTWOORDEN

zit je nu te dreigen?

on-topic: kan je niets maken, maar blijkbaar schrikt het je wel af. Wat je doet wordt niet altijd door iedereen gewaardeerd. Wat betreft kosten, is het aan de bedrijven zelf om het duur of goedkoop te vinden. Ieder z'n business model. 180 euro voor een website is natuurlijk peanuts voor veel bedrijven. Moet het wel werken natuurlijk...

Normal
31/03/16, 23:15
Juridische lijkt het me geen issue (zal morgen eens navragen), mist je zelf gedaan hebt zoals je schrijft. Gewoon contact opnemen en jouw aanbod kenbaar maken is gewoon toelaatbaar, waar je wel moet uitkijken is het vergelijken met het andere bedrijf.. je zou kunnen vervallen in laster e.d.

Dus gewoon aanbod van je zelf aanbieden, kijken wat jouw nieuwe potentiële klant zelf aangeeft en als hij/zij niet tevreden is nu verwelkomen en afspraken maken over jullie samenwerking.

En als het dreigen op mail staat / opgenomen is dan kan je zelf ook stappen ondernemen natuurlijk. Dreigen is in de wet nl wel verboden.

Marin
01/04/16, 00:10
En als het dreigen op mail staat / opgenomen is dan kan je zelf ook stappen ondernemen natuurlijk. Dreigen is in de wet nl wel verboden.

Ben benieuwd in welk wetsartikel?

Een doodsbedreiging mag niet maar dreigen met juridische stappen is niks mis mee.....

Ts zegt niet waarmee is gedreigd en dat maakt nogal een verschil.

Normal
01/04/16, 00:20
Ben benieuwd in welk wetsartikel?

Een doodsbedreiging mag niet maar dreigen met juridische stappen is niks mis mee.....

Ts zegt niet waarmee is gedreigd en dat maakt nogal een verschil.

Klopt, kleine aanname van mijn kant op de titel van het topic: Bedreigd en juridisch bedreigd hier lijkt het sterk op een tweetal verschillende bedreigingen/niveaus... Een juridisch dreigement is prima, moet je eerder zien juridisch blufpoker in de hoop dat je stopt. Maar ik ging er vanuit dat er hier van een andere soort bedreiging spraken is.

Maar TS, wat is de strekking van de bedreiging?

Marin
01/04/16, 00:45
Het is gewoon een redelijk grijs gebied, ik snap de menselijke reactie wel.. Maar goed, gezonde concurrentie is niks mis mee maar doe het wel op een nette manier in plaats van het leegtrekken van 1 concurrent.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

stefantriep
01/04/16, 00:49
Wat je hebt gedaan, mag natuurlijk wel (je belt gewoon hoi ik ben de concurrent, doe hetzelfde, maar dit is mijn meerwaarde), maar de vraag is, is het netjes. Stel het waren klanten van verschillende bedrijven, dan had je uiteraard niemand gehoord. Dat is nou eenmaal natuurlijk verloop, er is concurrentie die iets meer of beters heeft ten opzichte van het andere bedrijf.

Maar misschien heb je er juist verkeerd aan gedaan om te gaan zoeken wie er allemaal nog meer bij het zelfde hostingbedrijf zitten. Omdat je op die manier eigenlijk de ondernemer benadeelt door meteen (bijna) al zijn klanten weg te trekken. Zie het alsof je een glazenwasser bent en je in een wijk van de andere glazenwasser komt en overal aanbelt om de ramen te lappen, dat gaat ook niet goed.

Ik weet zeker dat iedere ondernemer dit als vervelend ervaart, maar van de andere kant zijn de klanten al ontevreden en zouden ze toch wel weggaan. Dit lijkt mij gewoon een gevalletje iemand heeft zitten slapen en jij pakt net dat wat hij niet heeft gedaan of niet doet.

Maar realiseer je goed dat als hij weinig heeft gedaan en er goed van kon leven, heeft hij hier natuurlijk heel veel baat bij. Ik verwacht dan ook dat hij echt stappen gaat ondernemen, alleen heb ik geen idee hoe hij je kan pakken, want ben geen jurist.

Marin
01/04/16, 00:53
Hihihi en die glazenwassers schijn je niet achter je aan te willen hebben :)

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

The-BosS
01/04/16, 03:27
jeroenverbrugge, ik vraag me af waarom je hier denkt om de antwoorden te vinden, als je het echt wilt weten loop dan even langs de advocaat of een jurist die zullen het je tot op de letter van de wet kunnen uitzoeken en het je zeggen. Idem met de bedreiging, als je je niet meer veilig voelt of wat dan ook loop even langs het politiekantoor en doe aangifte (en neem eventueel bewijs mee).

Persoonlijk ben ik niet te vinden in de vorm van klanten werving die je doet (ik heb een hekel als mensen mij voor zo een zaken bellen gsm operators en stroombedrijven kunnen dat ook goed), maar ieder zijn manier. De ene geeft bakken met geld uit aan online ads, de andere met tv reclame, de andere met radio reclame, de andere met heel de dag zelf klanten te zoeken.

Wat ik je alvast wel wil aanraden is doe je prijs van je pakketten naar boven en bestel alvast maar een goede anti-ddos oplossing, want als hij je echt zou willen kloten dan is een ddos om de x tijd wel de beste manier en tevens ook een goed argument om zijn oude klanten terug te krijgen met een sarcastische glimlach en de vraag of het bij een ander nu echt beter was.

Verder wat betreft de prijs die een bedrijf vraagt is voor ieder bedrijf anders, het ene bedrijf maakt gebruikt van high-end hardware, het andere bedrijf van consumenten brol, het ene bedrijf vraagt veel voor hosting maar doet gratis support terwijl het andere bedrijf veel voor support vraagt maar dan goedkoop is met de hosting en zo zijn er nog tal van verschillen op te sommen. Net zoals waarom is de ene wagen duurder dan de andere (zelfs met minder luxe) of waarom is het ene restaurant duurder dan het andere en is het eten niet half zo goed (misschien omdat je op € 1000,- stoelen zit en bij de andere op € 5,- stoelen).

Cap
01/04/16, 12:14
In de VS is dit concurrentie model wat jij gebruikt vrij normaal. Daar zwemmen er dan ook veel meer haaien. In Nederland voelen mensen zich al wel gelijk persoonlijk aangevallen in dit soort zaken. Het feit dat er gedreigd wordt, juridisch of niet juridisch wijst uit dat je wel degelijk op de goeie weg bent en een gevaar vormt voor zijn organisatie. Als de ondernemer van betreffende hostingpartij zijn zaken op orde heeft en een hoge klanttevredenheid heeft zullen de mensen in zijn bestand niet overstappen. Dit is al eerder genoemd.

In alle gevallen zullen klanten bij onvrede en een beter aanbod overstappen. Wanneer morgen vodafone opbelt met een scherper aanbod dan de KPN en de kwaliteit van het product is nagenoeg gelijk, tja dan is de keuze ook snel gemaakt.

Het blijft een markt met hevige concurrentie en dat zal in de toekomst nog veel heftiger worden.

To the point: Als jij via een legale weg de klanten hebt benaderd is er niks aan de hand. Ik zal de mails bewaren als bewijslast, verder niet op in gaan en ook niet in discussie. Lekker doorgaan met je bedrijfsvoering en succes met de klanten!

ronaldvanhoeven
05/04/16, 11:50
Natuurlijk mag je bedrijven benaderen. Dat is actieve verkoop. Als een klant tevreden is over de prijs-kwaliteit verhouding zal hij zijn leverancier heus niet verlaten. Gewoon door gaan.

slipperman
03/06/17, 21:44
Heb je de telefoonnummers wel eerst door het BelMeNietRegister heen gehaald?

Marin
04/06/17, 11:42
Heb je de telefoonnummers wel eerst door het BelMeNietRegister heen gehaald?
Zal na een jaar toch wel opgelost zijn? :)