PDA

Bekijk Volledige Versie : Bèta testers gezocht voor nieuw te lanceren control panel



PowerPanel
16/03/16, 10:25
Hi webhosters.

Wij zijn PowerPanel, een bedrijf dat bezig is met het ontwikkelen van een compleet cloud automatiserings- en facturatieoplossing voor hostingbedrijven. Met dit systeem heb je een totaaloplossing waarmee je jouw hostingbedrijf kunt managen van de aanvraag van een hostingpakket, een domeinnaam, een SSL certificaat of eigen aangemaakte producten tot aan de facturatie en zelfs het debiteurenbeheer. Maar daar blijft het niet bij, PowerPanel beheert ook jouw servers, hierbij moet je denken aan het beheren van e-mailadressen, ftp-gebruikers subdomeinen en meer. Je hoeft dus nooit meer te zoeken op welke server die ene website ook al weer staat. PowerPanel activeert websites en ruimt dit ook weer op wanneer de klant opzegt. Daarbij is er de mogelijkheid Powerpanel op te zetten met een multi-level rechtensysteem en kun je control panels uitrollen voor jouw eigen resellers en de lagen daaronder: kortom een totaaloplossing voor het managen van je business, het besparen van kosten op administratieve recources en de mogelijkheid je verkoop een boost te geven!

Op dit moment zijn wij in de laatste fase van het ontwikkelen en willen we graag gebruikersinput hebben. Wij willen graag horen hoe jij PowerPanel ervaart en daarom zijn we op zoek naar jouw als bèta tester. Omdat WebHostingTalk hét medium is waar de Nederlandse kennis van hosted Nederland zit ben jij de perfecte kandidaat om ons verder te helpen om samen van PowerPanel een topproduct te maken.

Wat zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een groep hosters die tussen de 1 en 5 hostingservers draaien. In totaal hebben we 30 plaatsten voor bèta testers verdeeld in de volgende drie groepen:
-10 gebruikers met een Odin Plesk server (vanaf versie 11.x).
-10 gebruikers met een cPanel server.
-10 gebruikers met een directAdmin server.

(Wanneer twee of drie van deze controlepanels door elkaar gebruikt worden dan willen jou zeker vragen om met ons te gaan testen)

Wat moet ik doen?
Het enige wat wij nodig hebben is serieuze feedback tijdens jouw gebruik van PowerPanel zodat wij jouw feedback kunnen gebruiken om van PowerPanel een product te maken wat goed aansluit bij de wensen van hosters.

Wat levert dit mij op?
Als dank voor het helpen en het leveren van jouw feedback mag je na het aflopen van de bèta test op 1 augustus 2016 nog een jaar lang gratis gebruik maken van PowerPanel. Je krijgt dan het reseller-pakket ter waarde van € 79,95 per maand. Binnen dit pakket kan je maximaal 10 servers koppelen, 500 actieve klanten beheren en 10 resellers maken. Daarnaast wordt je vermeld als partner op onze website met een logo een link en uiteraard je naam (mocht je dat willen uiteraard).

Mee doen:
Meld je voor 15 april aan om mee te doen aan de bèta test via de volgende link: http://powerpanel.nl/aanmelden-beta/

18 april staat gepland om live te gaan met de bèta versie. Je krijgt dus na de 18de van ons de login-gegevens toegestuurd. Volg ons via Twitter zodat je als eerste op de hoogte bent zodra we live gaan @powerpanel_nl (https://twitter.com/powerpanel_nl).

Voor meer informatie neem ook even een kijkje op onze website: https://powerpanel.nl

Vragen kan je uiteraard op het forum plaatsen of stuur een e-mail naar support@powerpanel.io

Triloxigen
16/03/16, 11:42
Interessant, maar het is me echter onduidelijk of dat er gezocht wordt naar hosters welke hun hostingplatform wil vervangen door PowerPanel of dat PowerPanel op het eigen hostingplatform aangesloten kan worden.

PowerPanel
16/03/16, 11:48
Waarschijnlijk heb jij op het moment verschillende plaatsen accounts (domeinnamen, plesk, directadmin etc.). PowerPanel combineert deze accounts in één overzicht waaruit PowerPanel alles voor jou beheerd.
Het vervangt dus niet je huidige platform. PowerPanel beheert jouw huidige infrastructuur zonder dat je hoeft te migreren of te vernieuwen.
Egbert

NibeP
16/03/16, 12:50
Op deze (https://powerpanel.nl/over-powerpanel/) pagina zie ik dat WHMCS het volgende niet kan en PowerPanel wel:

Geautomatiseerd klanten uitzetten
Facturen handmatig aanmaken
Automatisch facturen genereren
Verzamelfactuur

Ik kan dit allemaal echter out-of-the-box met WHMCS.

PowerPanel
16/03/16, 13:01
Hi Peter,
Bedankt voor het meedenken.
Het automatisch factureren was in het overzicht iets weggevallen, dit hebben wij nu verbeterd bedankt voor de opmerking.
De overige punten hebben wij niet terug kunnen vinden op de website of op de testomgeving van de standaard WHMCS installatie. Heb je hier misschien een screenshot of een linkje waar we dit terug kunnen vinden. Dan passen we dit graag aan!
Egbert

Marin
16/03/16, 13:14
Heb je ook koppelingen met virtualisatie oplossingen? Dan kan het interessant zijn. Wij gebruiken nu Wefact en zie nog geen meerwaarde.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

PowerPanel
16/03/16, 13:18
Hi Marin,
Welke virtualisatie oplossing wil je koppelen? En wat wil je met deze koppeling doen?
We hebben nu parallels cloud server koppeling, maar die komt later dit jaar pas beschikbaar.
Ook bieden we later dit jaar een marketplace aan waar de koppeling misschien wel op komt te staan. De API is wel direct beschikbaar voor als je het zelf zou willen programmeren. Maar ik kan me voorstellen dat als je oplossing nu werkt dat je daar geen zin in hebt.
Egbert

MarkKapitein
16/03/16, 13:58
Ik heb de aanmelding gedaan voor de beta,

Wat wij ons nog wel even afvroegen.
is het paneel selfhosted of cloud hosted? (ivm gegevens die bij jullie staan(wachtwoorden, debiteuren etc)

PowerPanel
16/03/16, 14:00
Hi Mark,
Bedankt voor je aanmelding, je hoort hier zo snel mogelijk meer over.
Het paneel is cloud-hosted bij ons.
Egbert

Axel Polfliet
16/03/16, 14:30
Het cloud hosted onderdeel is voor mij een dealbreaker, ik denk dat menig hostingprovider het niet ziet zitten kritieke systemen te koppelen aan een paneel welke niet op een eigen te beheren server staat.

MarkKapitein
16/03/16, 14:33
Het cloud hosted onderdeel is voor mij een dealbreaker, ik denk dat menig hostingprovider het niet ziet zitten kritieke systemen te koppelen aan een paneel welke niet op een eigen te beheren server staat.

Dat is ook wel een enorm punt voor ons.

Juist ook omdat de concurrenten allemaal selfhosted oplossingen aanbieden(wat niet aangegeven staat bij de comparisons bij powerpanel)

En daarin ook jullie puntje cloudhosted:
Is het redundant? waar staat het gehost? bij welke partij? of jullie zelf? hoe is dat stuk ingericht?

PowerPanel
16/03/16, 14:44
Dat is ook wel een enorm punt voor ons.

Juist ook omdat de concurrenten allemaal selfhosted oplossingen aanbieden(wat niet aangegeven staat bij de comparisons bij powerpanel)

En daarin ook jullie puntje cloudhosted:
Is het redundant? waar staat het gehost? bij welke partij? of jullie zelf? hoe is dat stuk ingericht?

Hi Mark en Axel,

Het paneel wordt gehost bij Integrated Internet Services en de servers draaien bij Evoswitch in Haarlem.
Het paneel draait op meerdere servers die redundant zijn, dus qua beschikbaarheid zit het goed.
We bouwen PowerPanel als SaaS oplossing zodat onze gebruikers zich geen zorgen hoeven te maken over bereikbaardheid voor hun klanten.
Egbert

NibeP
16/03/16, 14:50
Hi Peter,
Bedankt voor het meedenken.
Het automatisch factureren was in het overzicht iets weggevallen, dit hebben wij nu verbeterd bedankt voor de opmerking.
De overige punten hebben wij niet terug kunnen vinden op de website of op de testomgeving van de standaard WHMCS installatie. Heb je hier misschien een screenshot of een linkje waar we dit terug kunnen vinden. Dan passen we dit graag aan!
Egbert

Facturen handmatig aanmaken: Ga naar een klant >> "Create invoice"
Geautomatiseerd klanten uitzetten: Setup >> Automation Settings
Verzamelfactuur: Misverstandje, toch niet mogelijk!

PowerPanel
16/03/16, 15:01
Facturen handmatig aanmaken: Ga naar een klant >> "Create invoice"
Geautomatiseerd klanten uitzetten: Setup >> Automation Settings
Verzamelfactuur: Misverstandje, toch niet mogelijk!

Hi Peter,

Bedankt voor je berichtje ik ga het aanpassen op de site!

Het aanmaken van een factuur vond ik overigens wel een klein beetje omslachtig, maar ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld ;)

Egbert

Axel Polfliet
16/03/16, 15:12
Egbert, WeFact klopt ook niet helemaal:

DNS intergratie => PowerDNS, Oxxa, TransIP ondersteuning is aanwezig
Domein synchronisatie => Is aanwezig
Automatisch factureren genereren => Is mogelijk

Marin
16/03/16, 15:27
Hier hetzelfde. Een dergelelijke oplossing wil ik zelf hosten.

Wij gebruiken xenserver voor virtualisatie

PowerPanel
16/03/16, 15:32
Egbert, WeFact klopt ook niet helemaal:

DNS intergratie => PowerDNS, Oxxa, TransIP ondersteuning is aanwezig
Domein synchronisatie => Is aanwezig
Automatisch factureren genereren => Is mogelijk

Met DNS integratie bedoelen wij DNS zone beheer (A-record of C-name bewerken). Dit heeft verder niets te maken met een plugin naar PowerDNS, Oxxa of TransIP. Die zitten overigens ook in PowerPanel.
Domein synrchonisatie, dit zien wij niet terug in de omgeving. (Wij halen alle informatie, whois-gegevens, name-servers, einddatum, etc.) op bij de registrar. Bijvoorbeeld SIDN, Eurid, etc. Zou je een screenshot willen laten zien als ik het verkeerd heb? of een plek waar ik het kan opzoeken.
Automatisch facturen genereren. Dit is inderdaad mogelijk, maar op een vast moment. Jij kan niet bepalen wanneer je dit wil, bijvoorbeeld elke week.
Egbert

Axel Polfliet
16/03/16, 15:43
-> DNS zone beheer vanuit WeFact is gewoon mogelijk als je het aan een van deze systemen koppelt, ik neem aan dat jullie ook server software gebruiken om DNS beheer mogelijk te maken. Verschil is dat jullie 't op eigen servers hosten en de klant hierdoor geen koppeling hoeft te maken.

-> In WeFact wordt er dagelijks, wekelijks of maandelijks gesynchroniseerd met bijvoorbeeld je domeinnamen boer en hierbij wordt informatie zoals verloop datum, lock status, ingestelde nameservers, auto renew status opgehaald en opgeslagen.

-> Bij het aanmaken van abonnementen kan je gewoon de volgende facturatie datum opgeven, zo is het mogelijk om te besluiten wanneer bepaalde producten worden gefactureerd (al dan niet op dezelfde factuur).

PowerPanel
16/03/16, 15:46
Hier hetzelfde. Een dergelelijke oplossing wil ik zelf hosten.

Wij gebruiken xenserver voor virtualisatie

Hi Marin,

Xenserver staat voorlopig bij ons niet op de lijst.
Wij snappen dat cloud misschien een beetje eng is, maar ondertussen begint dat wel een beetje de standaard te worden.

Maar buiten dit, je mag het gewoon gratis proberen ;)
Je kan het een tijdje gebruiken en als je het niks vindt stop je er weer mee.
Wij zijn erg op zoek naar feedback zodat we het product kunnen verbeteren en kunnen aanpassen naar wensen van onze klanten!

Egbert

PowerPanel
16/03/16, 15:54
-> DNS zone beheer vanuit WeFact is gewoon mogelijk als je het aan een van deze systemen koppelt, ik neem aan dat jullie ook server software gebruiken om DNS beheer mogelijk te maken. Verschil is dat jullie 't op eigen servers hosten en de klant hierdoor geen koppeling hoeft te maken.

-> In WeFact wordt er dagelijks, wekelijks of maandelijks gesynchroniseerd met bijvoorbeeld je domeinnamen boer en hierbij wordt informatie zoals verloop datum, lock status, ingestelde nameservers, auto renew status opgehaald en opgeslagen.

-> Bij het aanmaken van abonnementen kan je gewoon de volgende facturatie datum opgeven, zo is het mogelijk om te besluiten wanneer bepaalde producten worden gefactureerd (al dan niet op dezelfde factuur).

Hi Axel,
Wij hosten het niet. Je koppelt jouw PowerDNS(of Plesk, DirectAdmin, etc.) aan PowerPanel waarna je via PowerPanel gecentraliseerd kan beheren. Hierdoor hoef je niet op verschillende diensten en servers in te loggen. En je kan dit beheer ook aan je klant overlaten.

De synchronisatie ga ik aanpassen op de site, dit konden wij verder niet terugvinden.

Maar dan moet je dus bij elk abonnement een aparte factuur aanmaken als ik het goed begrijp? Bij ons is het zo dat je in 1x voor al je facturen kan bepalen op welke datum dit gedaan wordt. Dus je vult bijvoorbeeld in dat je elke 18e van de maand al je factureren wil laten genereren.

Mag ik je uitnodigen om het gewoon eens te bekijken? Kost je niks en dan kan je een betere mening vormen. En elke vorm van feedback wordt gewaardeerd!

Egbert

vDong
16/03/16, 19:52
Maar dan moet je dus bij elk abonnement een aparte factuur aanmaken als ik het goed begrijp? Bij ons is het zo dat je in 1x voor al je facturen kan bepalen op welke datum dit gedaan wordt. Dus je vult bijvoorbeeld in dat je elke 18e van de maand al je factureren wil laten genereren.

Je kan zelfs per klant aangeven of je direct (datum die je per factuur beslist, default de verlengdatum)) 1x per maand of 2x per maand factureerd.
Je kan dus beslissen dat kleine klanten 1x per maand eruit gaan, maar grote klanten op de dag dat het abbo verloopt.

Er is van Wefact overigens ook een "cloud gebaseerde" als je daarmee hosted door de makers oplossing bedoeld. Wat fijn is dat het een keuze is en erg veel bedrijfven self-hosted kiezen.

Spyder01
16/03/16, 19:58
Vindt de maandelijke bedragen al behoorlijk fanatiek. Dan is WeFact of WHMCS vele malen interessanter en doet 99% hetzelfde.

bibawa
17/03/16, 00:26
Het idee erachter snap ik, maar ik zie geen toekomst hier voor..
Alle dingen die jullie erin zitten zitten ook al in WHMCS /WeFact en je biedt geen 'innovatieve' toevoegingen tov deze systemen ..

Het niet zelf kunnen hosten is hier ook een dealbreaker.. Ik ga mijn klantgegevens niet bij een derde partij onderbrengen, daar wil ik zelf controle over houden.. En ik denk menig andere hosters ook

Smashmint
17/03/16, 11:17
Nog een opmerking voor de vergelijkingstabel, WHMCS heeft wel gewoon een JSON API.

Zie http://docs.whmcs.com/API:JSON_Sample_Code

PowerPanel
17/03/16, 12:45
Je kan zelfs per klant aangeven of je direct (datum die je per factuur beslist, default de verlengdatum)) 1x per maand of 2x per maand factureerd.
Je kan dus beslissen dat kleine klanten 1x per maand eruit gaan, maar grote klanten op de dag dat het abbo verloopt.

Er is van Wefact overigens ook een "cloud gebaseerde" als je daarmee hosted door de makers oplossing bedoeld. Wat fijn is dat het een keuze is en erg veel bedrijfven self-hosted kiezen.

Die cloud gebaseerde versie van WeFact kon ik niet vinden op de site, maar ik ga hem aanpassen, bedankt voor het doorgeven.
Egbert

PowerPanel
17/03/16, 12:50
Vindt de maandelijke bedragen al behoorlijk fanatiek. Dan is WeFact of WHMCS vele malen interessanter en doet 99% hetzelfde.

Als ik het naast elkaar zet lijkt mij 9,95 goedkoper dan de 20 van WeFact. of de 19 dollar van WHMCS.
En voorlopig mag je het gratis proberen ;)
Egbert

- - - Updated - - -


Nog een opmerking voor de vergelijkingstabel, WHMCS heeft wel gewoon een JSON API.

Zie http://docs.whmcs.com/API:JSON_Sample_Code

Bedankt voor het melden, ik ga het wijzigen op de website.

Spyder01
17/03/16, 12:57
Als ik het naast elkaar zet lijkt mij 9,95 goedkoper dan de 20 van WeFact. of de 19 dollar van WHMCS.
En voorlopig mag je het gratis proberen ;)
Egbert


Lekker selectief. Met de goedkoopste kom je goed weg qua prijs ja, verder absoluut niet. Net zoals dat je hier door diverse mensen al wordt gewezen op vergelijkstabellen die niet kloppen (je past het aan, maar het gaat om initieel).

Daarnaast kan je WeFact en WHMCS ook nog eens zelf hosten ipv dat je gegevens bij een andere partij staan.

Ik ben dan ook nog steeds benieuwd naar de toegevoegde waarde en ik ben zo te lezen niet de enige :)

PowerPanel
17/03/16, 13:00
Lekker selectief. Met de goedkoopste kom je goed weg qua prijs ja, verder absoluut niet. Net zoals dat je hier door diverse mensen al wordt gewezen op vergelijkstabellen die niet kloppen (je past het aan, maar het gaat om initieel).

Daarnaast kan je WeFact en WHMCS ook nog eens zelf hosten ipv dat je gegevens bij een andere partij staan.

Ik ben dan ook nog steeds benieuwd naar de toegevoegde waarde en ik ben zo te lezen niet de enige :)

De vergelijkingstabellen hebben we gemaakt op basis van de informatie die wij zelf konden vinden, en ik ben vind het tof dat er zo veel op gereageerd wordt zodat we deze beter kunnen maken. Maar het gaat hier uiteindelijk om dat we een bèta programma aanbieden die jullie gratis kunnen gebruiken.

Hierdoor hopen we de meerwaarde over te brengen doordat jullie het gebruiken.
Om het voor jezelf uit te vinden hoef je alleen maar je aan te melden voor

Egbert

Hostingwalk
17/03/16, 13:35
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder "Open marktplaats" waarom zou https://marketplace.whmcs.com/ daar niet onder vallen ?
Waarom is PowerPanel een Volledig aanpasbare webshop, en WHMCS niet, gezien je bij WHMCS namelijk elk bestand kunt bewerken ?

PowerPanel
17/03/16, 14:33
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder "Open marktplaats" waarom zou https://marketplace.whmcs.com/ daar niet onder vallen ?
Waarom is PowerPanel een Volledig aanpasbare webshop, en WHMCS niet, gezien je bij WHMCS namelijk elk bestand kunt bewerken ?

De open marktplaats is een foutje geweest.
De volledig aanpasbare webshop kan ik niet terugvinden op de website of in het demo account, maar aangezien je hem natuurlijk selfhosted kan aanbieden is het logisch dat je elk bestand aan kan passen.

In onze open marktplaats kan je net als bij WHMCS zelf een plugin maken die je kan aanbieden via onze marktplaats.

Egbert

NibeP
17/03/16, 17:15
Ik betaal liever iets meer voor een goed werken systeem, dan voor een goedkoop systeem. Ik denk niet dat "een goedkoop systeem aanbieden" het uitgangspunt moet zijn.

Hosted
17/03/16, 18:05
Wellicht ook handig om even de website na te lopen qua taal. Zie pagina: https://powerpanel.nl/prijzen/ (pakketen moet pakketten zijn). Zijn nog wat meer fouten in de pagina's die ik heb bekeken.

Naar mijn idee is een variant die men kan hosten de enige oplossing voor hostingpartijen. Aangezien zij ook gegevens moeten bewaren en archiveren.

PowerPanel
17/03/16, 19:26
Wellicht ook handig om even de website na te lopen qua taal. Zie pagina: https://powerpanel.nl/prijzen/ (pakketen moet pakketten zijn). Zijn nog wat meer fouten in de pagina's die ik heb bekeken.

Naar mijn idee is een variant die men kan hosten de enige oplossing voor hostingpartijen. Aangezien zij ook gegevens moeten bewaren en archiveren.

Bedankt voor het wijzen op de fout, ik loop de website nog even extra na.

De gegevens die in PowerPanel staan zijn allemaal te bewaren en archiveren door een export functie.

Egbert

bibawa
17/03/16, 19:31
Zijn wij hier eigenllijk je product aan het maken ? Het enige wat ik hier lees is we gaan het aanpassen..

PowerPanel
17/03/16, 19:53
Nee zeker niet, er worden bijna alleen maar comments geplaatst over de vergelijkingstabel die we gemaakt hebben.
We hopen veel feedback en input te krijgen op het uiteindelijke product door de bèta ;)

Marin
17/03/16, 20:13
Ik wist niet dat Openprovider erachter zat. Ik dacht dat het weer een of ander kiddo project was. Maar nu wil ik het een serieuze kans geven. Ik ga de test doorlopen!

Stand ook gezien op Whd. Het wordt wel serieus aangepakt.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

PowerPanel
17/03/16, 20:27
Leuk dat je onze stand heb opgemerkt! Er was zeer veel animo voor PowerPanel.

The-BosS
18/03/16, 03:07
Ik wist niet dat Openprovider erachter zat. Ik dacht dat het weer een of ander kiddo project was. Maar nu wil ik het een serieuze kans geven. Ik ga de test doorlopen!

Stand ook gezien op Whd. Het wordt wel serieus aangepakt.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

Minder in het coloseum blijven plakken ;-) en wat meer op de beurs rondlopen :-)

PS: en dan nog gebruik maken van de openprovider fotobooth zonder dat je weet dat ze ook deels achter powerpanel zitten :-P.

Marin
18/03/16, 11:07
PS: en dan nog gebruik maken van de openprovider fotobooth zonder dat je weet dat ze ook deels achter powerpanel zitten :-P.

Dat was ik niet..... Of heb je bewijs?? Oh sh.... :)

SpectraIP
18/03/16, 13:11
Een verzamelfactuur maken binnen WHMCS is wel gewoon mogelijk Peter

PowerPanel
05/04/16, 12:07
Hi,

18 april gaan wij live met de bèta van PowerPanel. Mocht je nog interesse hierin hebben en je willen aanmelden kan dat voor die tijd nog via de volgende link :
https://www.powerpanel.nl/aanmelden-beta/
Er zijn nog maar een beperkt aantal plekken beschikbaar dus meld je snel aan ;)

Mocht je eerst nog meer informatie willen zien over PowerPanel dan kan je je aanmelden voor de webinar die wordt gehouden door OpenProvider.
Deze webinar is op 14 april om 10:00 uur. Aanmelden kan via de volgende link :
https://rcp.openprovider.eu/enrollWebinar.php

Egbert

Senna
13/04/16, 17:57
Ga morgen zeker dat webinair bekijken. Ben al tijdje op zoek naar zoiets en ziet er goed uit. Mooi dat OP erachter zit. Vind de prijzen (ben maar een kleine speler maar zoek wat dingen die ik geautomatiseerd kan doen - domeinnaam check, bestellen, factureren, en wat pakketbeheer) wel wat fors. Zeker als je ovr de 500 klanten gaat en dit dan wel een bedrag is dat je jaar in jaar uit betaald. Maar misschien bied OP het aan onder andere voorwaarden? Zou mooi zijn.

Word trouwens ergens in dit draadje over 9,95 gesproken (instap) maar ik zie alleen staan 14,95.

dennis0162
13/04/16, 20:18
Ik wist niet dat Openprovider erachter zat. Ik dacht dat het weer een of ander kiddo project was. Maar nu wil ik het een serieuze kans geven. Ik ga de test doorlopen!

Stand ook gezien op Whd. Het wordt wel serieus aangepakt.

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

Volgens mij zit niet alleen Openprovider er achter.
Maar ook Integrated Internet Services B.V / RealHosting wat toch een concurrent kan zijn.

Marin
13/04/16, 20:33
Volgens mij zit niet alleen Openprovider er achter.
Maar ook Integrated Internet Services B.V / RealHosting wat toch een concurrent kan zijn.

Als dat zou is zou het een no go kunnen zijn voor veel partijen. Waar baseer je die info op?

dennis0162
13/04/16, 20:48
Zelfde adres in Haarlem, domeinnaam staat op naam van IIS BV en werknemers werken ook voor Realhosting (Linkedin).
Logo van Realhosting staat ook op de foto's op de pagina van Over Ons op Powerpanel.nl

Realhosting gebruikt zelf ook Powerpanel.

In hoeverre Openprovider er mee te maken heeft kan ik niet terug vinden.
Volgens mij ook geen eigenaar van Powerpanel BV.

dennis0162
13/04/16, 21:04
Hoeft geen nadeel te zijn natuurlijk. Maar ik zelf zou geen data willen hebben staan bij de concurrent.

Marin
13/04/16, 23:31
Van Openprovider weet ik dat ze hierin zitten. Van Openprovider zelf en ze deelden een stand op Whd. Dat Openprovider zoiets initieert vindt ik ook niet vreemd, een logische stap zelfs.

Dat real erachter zit vind ik echt een minpunt. Zeker voor een hosted systeem. Jammer want het zag er best fijn uit..

Sent from my ONE A2003 using webhostingtalk mobile app

bibawa
14/04/16, 01:09
Dat openprovider zoiets aanbied snap ik nu net niet..

Marin
14/04/16, 01:30
Dat openprovider zoiets aanbied snap ik nu net niet..

Waarom niet? Ik vind het wel in het portfolio passen. Daarnaast zijn ze voor velen een leverancier en geen concurrent.

Senna
14/04/16, 12:48
Ik heb die presentatie bekeken, interessant Engels ;), en ziet er mooi uit, alhoewel er nog wat bugjes inzatten. En inloggen als admin op een server met loginnaam admin was wel apart.

Voor mij denk ik overkill. Ik zoek eigenlijk een "makkelijke" oplossing om domeinnamen met email aan de man te brengen. Wil me voor nieuw project niet echt op hosting richten (voor de rest ben ik meer een websitebouwer met service naar klanten toe, daar heb ik al die toeters en bellen niet voor nodig. Doe die hosting voor klanten erbij als service en klantenbinding).

Dus zoek eigenlijk iets dat die mogelijkheid heeft. Dus alleen domeinen checken + registreren en eventueel emailadressen aanmaken (koppeling DA) plus facturatie (of koppeling via API). Met eventueel als uitbouw simpel hostingpakketje erbij. Dus een zeer basic systeempje. Iemand een suggestie?

dennis0162
14/04/16, 12:51
Wefact?

Senna
14/04/16, 12:54
Ben al langere tijd aan het zoeken maar geloof dat die WeFact -voor mij- wel eens de beste oplossing zou kunnen zijn.
Zal toch eens beginnen met een proefje met ze.

Marin
14/04/16, 14:26
Wij gebruiken al jaren Wefact naar tevredenheid. Helaas kon ik alleen het eerste stuk van de presentatie zien.. Ze hadden het inderdaad beter in het NL kunnen doen ;)

Ik zal de 2e helft nog eens terugkijken

The-BosS
14/04/16, 15:35
Dus zoek eigenlijk iets dat die mogelijkheid heeft. Dus alleen domeinen checken + registreren en eventueel emailadressen aanmaken (koppeling DA) plus facturatie (of koppeling via API). Met eventueel als uitbouw simpel hostingpakketje erbij. Dus een zeer basic systeempje. Iemand een suggestie?

BoxBilling misschien ;)

PowerPanel
15/04/16, 16:19
Hi,

Ik heb even wat posts gemist omdat ik geen email notificatie heb gekregen.

Over het Realhosting verhaal.
PowerPanel is in eerste instantie ontwikkeld door Realhosting als interne tool en is daar altijd gebruikt. Op een gegeven moment is gebleken dat andere hostingproviders ook vraag hadden naar een dergelijke tool. Toen is Joël (een van de oprichters van Realhosting) samen gaan werken met Arno (eigenaar van Openprovider) om PowerPanel in de markt te gaan zetten.
In juni 2015 is PowerPanel BV opgericht als losse BV om zich puur en alleen te richten op de doorontwikkeling van het softwarepakket.
PowerPanel BV opereert volledig losstaand van Realhosting. Realhosting neemt nu een licentie bij PowerPanel BV af voor het gebruik van het softwarepakket. Het klopt dus niet wij van PowerPanel bij RealHosting werken of andersom. Ook de oprichter Joël is operationeel niet meer betrokken bij realhosting.

Er is gekozen voor een Engelse presentatie omdat er veel interesse is in de internationale markt voor het softwarepakket.

Egbert

PowerPanel
15/04/16, 16:22
Ik heb die presentatie bekeken, interessant Engels ;), en ziet er mooi uit, alhoewel er nog wat bugjes inzatten. En inloggen als admin op een server met loginnaam admin was wel apart.

Voor mij denk ik overkill. Ik zoek eigenlijk een "makkelijke" oplossing om domeinnamen met email aan de man te brengen. Wil me voor nieuw project niet echt op hosting richten (voor de rest ben ik meer een websitebouwer met service naar klanten toe, daar heb ik al die toeters en bellen niet voor nodig. Doe die hosting voor klanten erbij als service en klantenbinding).

Dus zoek eigenlijk iets dat die mogelijkheid heeft. Dus alleen domeinen checken + registreren en eventueel emailadressen aanmaken (koppeling DA) plus facturatie (of koppeling via API). Met eventueel als uitbouw simpel hostingpakketje erbij. Dus een zeer basic systeempje. Iemand een suggestie?

De prijs van 9,95 is naar aanleiding van gekregen feedback wat aangepast. De pakketten zijn ook wat groter gemaakt dan eerst.

Je kan je aanmelden voor een account om het een maand lang gratis te proberen ;)

En van het inloggen als admin. We hebben dit allemaal laten zien op een test omgeving waar je van buiten niet zomaar bij kan. We kunnen natuurlijk niet zomaar dingen aan gaan passen op een live omgeving en zo domeinnamen van klanten kapot maken ofzo ;)

Egbert

Senna
15/04/16, 17:03
TSja, alles is een keuze.

Voor types zoals mij net te onaantrekkelijk op deze manier. En 500 klanten op 2 servers, allemaal erg krap.

Is er dan geen mogelijkheid (krijg je meer startklanten en meer kans dat ze groeien en blijven) om zoiets te doen:



BASIC
100 customers
1 server
7,50


STARTER
500 customers
4 server
14,95


RESELLER
2500 customers
15 server
69,95


PRO
5000 customers
50 server
125



etc.

Snap de prijsopbouw niet, maar kan aan mij liggen.

5000 klanten kost 3 x de prijs van 2500 klanten.

Moet zeggen dat het er verder als zeer handige tool uitziet en zal goede markt voor zijn want er is volgens mij weinig (compleets) op dit gebied.



BoxBilling misschien ;)
Ik zoek ook iets met een frontend (webshop). Dat zou er ook in moeten zitten. Een compleet geintegreerd geheel.

PowerPanel
15/04/16, 17:28
TSja, alles is een keuze.

Voor types zoals mij net te onaantrekkelijk op deze manier. En 500 klanten op 2 servers, allemaal erg krap.

Is er dan geen mogelijkheid (krijg je meer startklanten en meer kans dat ze groeien en blijven) om zoiets te doen:



BASIC
100 customers
1 server
7,50


STARTER
500 customers
4 server
14,95


RESELLER
2500 customers
15 server
69,95


PRO
5000 customers
50 server
125



etc.

Snap de prijsopbouw niet, maar kan aan mij liggen.

5000 klanten kost 3 x de prijs van 2500 klanten.

Moet zeggen dat het er verder als zeer handige tool uitziet en zal goede markt voor zijn want er is volgens mij weinig (compleets) op dit gebied.



Ik zoek ook iets met een frontend (webshop). Dat zou er ook in moeten zitten. Een compleet geintegreerd geheel.

Ik snap je punt wat betreft de prijzen.
We hebben ingezet op lage hoeveelheden om te beginnen omdat we niet zo goed in kunnen schatten hoeveel servers onze klanten nodig gaan hebben.
De pakketten zullen op termijn zeer waarschijnlijk nog wel aangepast worden.
Maar als we nu hoog inzetten en vervolgens de pakketten moeten verkleinen is dat een vervelendere keuze voor onze klanten dan andersom.

Mikey
15/04/16, 17:30
Hoe zit het met de aansprakelijkheid ? Iedereen kan een SAAS oplossing maken, en zeggen dat het goed en veilig is. Maar wat als het fout gaat. Ideaal als 50% van mijn concurrent met opgeheven of geleegde servers zitten...

Of verschuilen we ons zoals gewoonlijk achter een vette clausule ?

PimEffting
15/04/16, 22:18
Van Openprovider weet ik dat ze hierin zitten. Van Openprovider zelf en ze deelden een stand op Whd. Dat Openprovider zoiets initieert vindt ik ook niet vreemd, een logische stap zelfs.

Dat real erachter zit vind ik echt een minpunt. Zeker voor een hosted systeem. Jammer want het zag er best fijn uit..
Graag geef ik nog wat toelichting vanuit RealHosting ter verduidelijking.
Je zorgen zijn natuurlijk helemaal terecht: je gaat geen zakendoen met een concurrent.
Dat lampje was bij ons ook al gaan branden en we hebben daar ook op geanticipeerd.

Ik denk juist dat het een erg groot voordeel is dat het een product is ontwikkeld door een hostingbedrijf.
Als niet-hoster is het lastig om je in te leven in de dagelijkse praktijk van een hoster en zie ik het juist als succesfactor.

Het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan het losmaken van PowerPanel en RealHosting.
De software (eigendom) zit nu in een los bedrijf, net als de softwareontwikkeling.
Er is geen overlap in personeel. De PowerPanel mensen werken alleen daar en omgekeerd.
Operationeel is het ook gescheiden: zo heeft RealHosting geen inloggegevens op de servers van PowerPanel.

Om praktische redenen zitten we nog wel in hetzelfde kantoorverzamelgebouw en hebben we natuurlijk een goede relatie met elkaar.

Senna
26/09/16, 21:01
Ben nog steeds nog op zoek naar een oplossing en wil nu echt plan wat ik heb definitief gaan maken. Zit te dubben nog tussen WeFact en Powerpanel.

k heb de demoperiode toendertijd gestopt omdat het vol met fouten zat en had er toen ff geen zin meer in maar neem aan nu een half jaar later dat e.e.a. wat beter op de rit staat.

Dus ben erg benieuwd of er al mensen zijn die die tijdje werken met Powerpanel, en wat zijn de ervaringen?

DB Service
28/09/16, 09:34
Voordeel van wefact is dat je het op je eigen server draait.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Marin
28/09/16, 09:54
Kijk eens naar de 4.0 versie van Wefact. Weer een hoop mooie aanpassingen. Powerpanel heeft ook een hoop goede ontwikkelingen doorgemaakt. Mij houdt echter nog steeds tegen dat ik het zelf niet kan hosten en afhnakelijk wordt van een concullega (waar dan dus ook mijn data staat).

Senna
29/09/16, 02:27
Kijk eens naar de 4.0 versie van Wefact. Weer een hoop mooie aanpassingen. Powerpanel heeft ook een hoop goede ontwikkelingen doorgemaakt. Mij houdt echter nog steeds tegen dat ik het zelf niet kan hosten en afhnakelijk wordt van een concullega (waar dan dus ook mijn data staat).

Dank je (en DB), ik ga aankomende week contact opnemen met WeFact, denk dat dat de beste keuze is. Zeker op de lange termijn.

PowerPanel
07/10/16, 12:05
Op 17 november organiseert OpenProvider een partner event in Utrecht. Hier zijn wij ook aanwezig voor het tonen van PowerPanel en het beantwoorden van jullie vragen.
Mochten jullie het interessant vinden kunnen jullie je hier opgeven: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeN7UDrD-AqUy9970wbCCJyVIPU-9Bz3dMGl43MR5Sa5yhzEQ/viewform?c=0&w=1

CharlieRoot
07/10/16, 12:25
Op 17 november organiseert OpenProvider een partner event in Utrecht. Hier zijn wij ook aanwezig voor het tonen van PowerPanel en het beantwoorden van jullie vragen.
Mochten jullie het interessant vinden kunnen jullie je hier opgeven: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeN7UDrD-AqUy9970wbCCJyVIPU-9Bz3dMGl43MR5Sa5yhzEQ/viewform?c=0&w=1

Dat Powerpanel ziet er echt heel mooi uit. Zou bijna weer zelf hosting willen gaan aanbieden..... :)

NibeP
07/10/16, 15:19
Op 17 november organiseert OpenProvider een partner event in Utrecht. Hier zijn wij ook aanwezig voor het tonen van PowerPanel en het beantwoorden van jullie vragen.
Mochten jullie het interessant vinden kunnen jullie je hier opgeven: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeN7UDrD-AqUy9970wbCCJyVIPU-9Bz3dMGl43MR5Sa5yhzEQ/viewform?c=0&w=1

Gaan jullie ook een "local hosted" versie aanbieden?

PowerPanel
07/10/16, 17:58
Gaan jullie ook een "local hosted" versie aanbieden?

Dit gaan wij niet doen Peter. Misschien dat we er ooit in de toekomst naar gaan kijken. Maar vooralsnog houden we het op een SAAS oplossing.

NibeP
07/10/16, 18:19
Dit gaan wij niet doen Peter. Misschien dat we er ooit in de toekomst naar gaan kijken. Maar vooralsnog houden we het op een SAAS oplossing.

Bedankt voor je reactie!

Dat is jammer, want daar haken veel potentiële klanten, waaronder ik, op af. Mag ik vragen waarom jullie geloven in een SaaS oplossing voor jullie klanten, boven on premise?

bibawa
08/10/16, 19:55
Heb het ook bekeken en ziet er wel goed uit .. mooie gui , fuctionaliteiten ,, .. dat het een saas oplossing is daar voel ik me ook niet confy bij .. ik leg hiermee mijn klantenbestand bij een derde partij en dat wil ik niet .. daarnaast vind ik het ook wel stevig geprijsd ..

Axel Polfliet
08/10/16, 22:20
Ik heb het ook getest, het werkt op zich wel oké (toen ik het heb getest waren er meerdere bugs en slecht werkende pagina's). Het feit dat het een SaaS oplossing is was een dealbreaker toen ik begon met testen en na het testen was dat het nog steeds. Ik zie het niet zitten om ons hele hebben en houwen bij een derde neer te zetten. Daarbij hebben wij vrijwel hetzelfde gebouwd voor intern gebruik en vindt ik het ook aan de prijzige kant.

Marin
09/10/16, 21:05
De prijs nog tot daar aan toe. Maar zolang er geen hosted oplossing komt, blijven wij bij WeFact

PimEffting
10/10/16, 10:58
Het probleem is een beetje dat dergelijke producten zeer complex zijn. Het is niet alleen een PHP script met een MySQL database. Zo werkt de frontend in dotnet, de backend in PHP, worden er diverse slimme daemons gebruikt (zoals voor queuing), NoSQL, zoekmachines, serieuze finetuning van MySQL, et cetera. De minimale setup is zeker 5-6 servers.
Dat is simpelweg heel veel gevraagd aan de gemiddelde partij om op te zetten en echt kostenefficient is het ook niet.

CharlieRoot
10/10/16, 11:02
Het probleem is een beetje dat dergelijke producten zeer complex zijn. Het is niet alleen een PHP script met een MySQL database. Zo werkt de frontend in dotnet, de backend in PHP, worden er diverse slimme daemons gebruikt (zoals voor queuing), NoSQL, zoekmachines, serieuze finetuning van MySQL, et cetera. De minimale setup is zeker 5-6 servers.
Dat is simpelweg heel veel gevraagd aan de gemiddelde partij om op te zetten en echt kostenefficient is het ook niet.

Neemt niet weg dat je met API's 90% kan afvangen waardoor een lokaal hosted systeem mogelijk zou moeten zijn. Ik zou ook niet snel een pakket extern afnemen en laten draaien, zeker niet een pakket wat moet communiceren met alle servers die juist bij ons draaien. Logische klinkt dat ook niet. :-)

PowerPanel
10/10/16, 12:07
Bedankt voor je reactie!

Dat is jammer, want daar haken veel potentiële klanten, waaronder ik, op af. Mag ik vragen waarom jullie geloven in een SaaS oplossing voor jullie klanten, boven on premise?

Tuurlijk mag dat ;)
Ten eerste is het een resources probleem. Doordat wij een startup zijn en wij nu alles op ontwikkeling in zetten om PowerPanel dé perfecte tool voor hosters te maken hebben wij nu geen resources om remote installaties te beheren en te onderhouden.
Ten tweede, bij een remote installatie zouden wij het volledig systeem en broncode uit handen geven, en daarmee dus het bestaan van PowerPanel (ons bedrijf) in gevaar brengen.
We bieden een optie waarbij de database met gegevens zelf gehost kan worden waardoor je de data in eigen beheer hebt. Hierover moet je even contact met ons opnemen omdat dit niet zomaar kan.
Wat wij nu op dit moment doen met klanten welke twijfelen aan ons en het SaaS (Cloud) model dat we een NDA opstellen tussen de partijen. Op deze manier komen we overeen dat we respectvol met jullie gegevens om gaan. Doordat PowerPanel nu bij een hostingbedrijf gehost wordt geeft dit vaak ook onzekerheid. Daarom zijn nu bezig om over te stappen naar Azure van Microsoft of AWS van Amazone. Uiteraard op Europees grond gebied :-).

PowerPanel
10/10/16, 12:09
Heb het ook bekeken en ziet er wel goed uit .. mooie gui , fuctionaliteiten ,, .. dat het een saas oplossing is daar voel ik me ook niet confy bij .. ik leg hiermee mijn klantenbestand bij een derde partij en dat wil ik niet .. daarnaast vind ik het ook wel stevig geprijsd ..

De prijsstelling gaan we in de zeer nabije toekomst omzetten naar een gunstiger model waarbij we betere stappen erin verwerken.

CharlieRoot
10/10/16, 12:48
Tuurlijk mag dat ;)
Ten eerste is het een resources probleem. Doordat wij een startup zijn en wij nu alles op ontwikkeling in zetten om PowerPanel dé perfecte tool voor hosters te maken hebben wij nu geen resources om remote installaties te beheren en te onderhouden.
Ten tweede, bij een remote installatie zouden wij het volledig systeem en broncode uit handen geven, en daarmee dus het bestaan van PowerPanel (ons bedrijf) in gevaar brengen.
We bieden een optie waarbij de database met gegevens zelf gehost kan worden waardoor je de data in eigen beheer hebt. Hierover moet je even contact met ons opnemen omdat dit niet zomaar kan.
Wat wij nu op dit moment doen met klanten welke twijfelen aan ons en het SaaS (Cloud) model dat we een NDA opstellen tussen de partijen. Op deze manier komen we overeen dat we respectvol met jullie gegevens om gaan. Doordat PowerPanel nu bij een hostingbedrijf gehost wordt geeft dit vaak ook onzekerheid. Daarom zijn nu bezig om over te stappen naar Azure van Microsoft of AWS van Amazone. Uiteraard op Europees grond gebied :-).

Kijk eens naar het model van SpamExperts. Die beheren centraal alle systemen en verzorgen op die manier ook de updates. Dat kan geheel geautomatiseerd met bijv. Ansible of Puppet. De betreffende machines hosten we als "klant" zelf maar ik hoef (i.v.m. de software en code) niet direct toegang tot ssh of ftp, dat is de issue niet. Ik wil gewoon zekerheid dat het binnen ons netwerk staat.

Of je de update nou handmatig op één platform doet of geautomatiseerd op 500, kost geen extra resources (of naja, amper).

Mastje
10/10/16, 12:56
Het probleem is een beetje dat dergelijke producten zeer complex zijn. Het is niet alleen een PHP script met een MySQL database. Zo werkt de frontend in dotnet, de backend in PHP, worden er diverse slimme daemons gebruikt (zoals voor queuing), NoSQL, zoekmachines, serieuze finetuning van MySQL, et cetera. De minimale setup is zeker 5-6 servers.
Dat is simpelweg heel veel gevraagd aan de gemiddelde partij om op te zetten en echt kostenefficient is het ook niet.

Zo vraag ik mij ook af hoe de maintainability is van het controle paneel. Als er zoveel verschillende dependencies zijn. Ik denk zeker dat het een mooi product kan zijn als hosted oplossing, maar is er altijd de mankracht om ondersteuning te bieden bij elk aspect van het controle paneel?

Ik heb wel eens gewerkt bij een bedrijf, waarbij een gedeelte van het systeem onderuit ging, waarvan de enige persoon die het volledig snapte in Afrikaans land voor een goed doel bezig was, 2 maanden lang, waar de aggregaat alleen in de ochtend aan stond. Hier wordt je niet vrolijk van eigenlijk. (Voor deze persoon in kwestie is ook daadwerkelijk een vliegtuig gecharterd, welke kon landen op een onverharde ondergrond)

De keuze om dit alleen als SaaS oplossing aan te bieden snap ik dan ook zeker, maar over het algemeen zou ik dan ook kijken hoe het qua maintainability zit van de applicatie. Vooral als je je in een beperktere markt wilt opereren, door het product alleen als SaaS oplossing aan te bieden. Vanuit WHT zie ik eigenlijk al dat er weinig interesse is als SaaS oplossing.

Wat betreft het uit handen geven van de broncode, is er voor PHP bijvoorbeeld een oplossing als Ioncube. Bijvoorbeeld Kayako gebruikte dit vroeger. Overigens heb je in de IT altijd wel last van het risico op van reverse engineeren, daarom zijn er zoveel partijen die de code als Open Source pakket aanbieden en geld vragen voor de support.

PowerPanel
10/10/16, 13:10
Kijk eens naar het model van SpamExperts. Die beheren centraal alle systemen en verzorgen op die manier ook de updates. Dat kan geheel geautomatiseerd met bijv. Ansible of Puppet. De betreffende machines hosten we als "klant" zelf maar ik hoef (i.v.m. de software en code) niet direct toegang tot ssh of ftp, dat is de issue niet. Ik wil gewoon zekerheid dat het binnen ons netwerk staat.

Of je de update nou handmatig op één platform doet of geautomatiseerd op 500, kost geen extra resources (of naja, amper).

Wij hebben verschillende modellen bekeken en beoordeeld dat voor ons dit de beste oplossing is. Hier gaan we voorlopig niet van afwijken, ooit misschien in de toekomst als we daar de mankracht voor hebben.
Zoals ik zei kunnen we zorgen dat de data bij jezelf gehost wordt, maar het panel is in ons eigen beheer.

The-BosS
10/10/16, 18:37
Daarom zijn nu bezig om over te stappen naar Azure van Microsoft of AWS van Amazone. Uiteraard op Europees grond gebied :-).

En dat is nu absoluut wat ik niet zou doen, of het op Europees grond gebied staat of niet maakt bij Amerikaanse bedrijven niks uit als het om bepaalde wetten gaat.

Dan kun je al beter een model doen zoals bvb CharlieRoot voorstelt en de oplossing volledig managed aanbieden on-premise bij de klant, je zou er zelf voor kunnen opteren om het als volledige appliance neer te zetten (inclusief hardware/server). Dan kun je zelf de hardware afstemmen op het totaal van klanten/facturen/... en bvb beginnen met een instap model op een atom met 2GB ram gaande tot een 48 core met 256GB (indien dat nodig zou moeten zijn) ;).

CharlieRoot
10/10/16, 18:46
En dat is nu absoluut wat ik niet zou doen, of het op Europees grond gebied staat of niet maakt bij Amerikaanse bedrijven niks uit als het om bepaalde wetten gaat.

Dan kun je al beter een model doen zoals bvb CharlieRoot voorstelt en de oplossing volledig managed aanbieden on-premise bij de klant, je zou er zelf voor kunnen opteren om het als volledige appliance neer te zetten (inclusief hardware/server). Dan kun je zelf de hardware afstemmen op het totaal van klanten/facturen/... en bvb beginnen met een instap model op een atom met 2GB ram gaande tot een 48 core met 256GB (indien dat nodig zou moeten zijn) ;).

Daar zou ik zelfs extra voor willen betalen. Maar Azure, no fucking way.

Marin
10/10/16, 20:08
5 of 6 servers voor het panel? Dan doet Wefact toch wel wat dingen beter. Dat draai je gewoon op een shared hostingpakketje... Oké, powerpanel heeft wel wat mooie functies maar ik zie de afweging nog niet helemaal..

Sent from my Nexus 6P using webhostingtalk mobile app

NibeP
11/10/16, 03:04
Tuurlijk mag dat ;)
Ten eerste is het een resources probleem. Doordat wij een startup zijn en wij nu alles op ontwikkeling in zetten om PowerPanel dé perfecte tool voor hosters te maken hebben wij nu geen resources om remote installaties te beheren en te onderhouden.
Ten tweede, bij een remote installatie zouden wij het volledig systeem en broncode uit handen geven, en daarmee dus het bestaan van PowerPanel (ons bedrijf) in gevaar brengen.
We bieden een optie waarbij de database met gegevens zelf gehost kan worden waardoor je de data in eigen beheer hebt. Hierover moet je even contact met ons opnemen omdat dit niet zomaar kan.
Wat wij nu op dit moment doen met klanten welke twijfelen aan ons en het SaaS (Cloud) model dat we een NDA opstellen tussen de partijen. Op deze manier komen we overeen dat we respectvol met jullie gegevens om gaan. Doordat PowerPanel nu bij een hostingbedrijf gehost wordt geeft dit vaak ook onzekerheid. Daarom zijn nu bezig om over te stappen naar Azure van Microsoft of AWS van Amazone. Uiteraard op Europees grond gebied :-).

Dank voor je reactie!

Hoewel het een mooi product is, denk ik dat jullie de plank volledig misslaan met een SaaS-oplossing en Azure/Amazon. Hosters willen alles zelf hebben :).

Ik zal het in de toekomst nog een aantal keer bekijken, of er dan wellicht een local variant beschikbaar is. Succes!

PowerPanel
11/10/16, 10:18
Bedankt voor de reacties iedereen.
Wij hebben intern het hier allang over gehad en beoordeeld dat voor ons de SaaS oplossing het beste werkt. De klanten die we tot nu toe hebben, hebben er absoluut geen probleem mee en zien een voordeel tegenover diensten als WeFact en dergelijke.

Ik stel voor dat we stoppen met de discussie waar we draaien omdat we dit zoals eerder vermeld niet gaan veranderen in de nabije toekomst. Als je het er niet mee eens bent dan gebruik je PowerPanel toch niet?
We geven je de mogelijkheid om het 30 dagen gratis te gebruiken, mocht je het niks vinden is dat je goed recht en stop je ermee.

Op 17 november organiseert OpenProvider een partner event waar jullie je kunnen aanmelden, daar zijn wij ook dus kunnen we het er face to face over hebben en kan je een demo bekijken.

Egbert

wila
11/10/16, 11:29
> Ik stel voor dat we stoppen met de discussie waar we draaien omdat we dit zoals eerder vermeld niet gaan veranderen in de nabije toekomst. Als je het er niet mee eens bent dan gebruik je PowerPanel toch niet?

umm OK

Hostingwalk
11/10/16, 20:34
Begrijp me niet verkeerd maar maken jullie dit nu voor jullie zelf of voor andere bedrijven, het merendeel wilt graag local hosted en toch blijven jullie bij jullie standpunt, ik mis dan een beetje de gedachten waarom jullie dit hebben opgezet en voor wie eigenlijk ?

PowerPanel
12/10/16, 10:01
Uiteraard maken we dit niet voor onszelf, maar we merken dat de klanten die we nu hebben het totaal geen probleem vinden. Het merendeel hier wil misschien local hosted, maar dat is niet meteen de gehele markt.

Triloxigen
12/10/16, 14:45
Voor beide punten mbt de SaaS oplossing is zeker wat te zeggen, maar denk dat het genoeg uitgemolken is nu om er verder over door te gaan.
Ja, het is Saas. Nee dat gaat voorlopig niet veranderen.

Next! ;-)