PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS gekocht en nu €60 factuur?



JayDz
23/02/16, 14:08
Hallo,

Ik heb in december 2015 een VPS gekocht bij: elitehosting.nl (maand voor 9.95)
Na de betaling werd het pakket veel later pas geactiveerd en ik kreeg hier geen melding van.
Ik heb het denk ik nooit gebruikt, een maand later sturen zij mij een factuur voor nog een maand.
Toen ik dit pakket heb gekocht heb ik 1 maand gekozen en betaald. Ik heb heen en weer zitten mailen dat ik dit niet wil.
Nu hebben zij een incasso bureau ingeschakeld en moet ik €65 euro betalen?

Wat moet ik doen? :Sss

asusk7m550
23/02/16, 14:18
Wat staat er in het contract, waarschijnlijk word het contract elke maand verlengt.? En hoeveel zin heb je om moeilijk te gaan doen voor €65,-.

Zelf verwacht ik dat je zult moeten betalen voor de tijd dat de VPS actief is geweest, zolang je deze niet hebt opgezegt is deze actief.

JayDz
23/02/16, 14:36
Wat staat er in het contract, waarschijnlijk word het contract elke maand verlengt.? En hoeveel zin heb je om moeilijk te gaan doen voor €65,-.

Zelf verwacht ik dat je zult moeten betalen voor de tijd dat de VPS actief is geweest, zolang je deze niet hebt opgezegt is deze actief.

Voor mij is €65 een redelijk bedrag, ben namelijk 18 jaar.
Ik kan geen contract vinden, ik heb gelijk betaald met paypal destijds.
Ik kan op de site ook niks vinden dat het automatisch word verlengt?
https://www.elitehosting.nl/home
Screenshot (https://gyazo.com/9411095a89562764f60fd3e70f2cb682)
Als het nergens word vermeld hebben zij toch niet het recht om het automatisch te verlengen?
https://www.elitehosting.nl/klantenpaneel/registreren Bij het aanmaken van het account zie ik ook nergens dat ik met 1 of andere terms akkoord ga.
Bedankt voor je reactie trouwens!

Axel Polfliet
23/02/16, 14:51
"4.4 - Een Overeenkomst wordt na afloop van de in de factuur overeengekomen periode, steeds stilzwijgend verlengd met dezelfde periode als deze is overeengekomen in het factuur, tenzij één van beide partijen de overeenkomst tenminste 10 werkdagen voor het verstrijken van de overeengekomen periode per brief, fax of e-mail opzegt."

JayDz
23/02/16, 14:57
"4.4 - Een Overeenkomst wordt na afloop van de in de factuur overeengekomen periode, steeds stilzwijgend verlengd met dezelfde periode als deze is overeengekomen in het factuur, tenzij één van beide partijen de overeenkomst tenminste 10 werkdagen voor het verstrijken van de overeengekomen periode per brief, fax of e-mail opzegt."

Damn, mag ik je vragen waar je dat hebt gevonden? Aangezien ik volgens mij geen terms of agreement heb moeten accepteren

Axel Polfliet
23/02/16, 15:19
Damn, mag ik je vragen waar je dat hebt gevonden? Aangezien ik volgens mij geen terms of agreement heb moeten accepteren

Onderaan; algemene voorwaarden - https://www.elitehosting.nl/voorwaarden

Als je niet aantoonbaar akkoord bent met algemene voorwaarden dan zijn deze uiteraard niet van toepassing op jou.

JayDz
23/02/16, 16:04
Onderaan; algemene voorwaarden - https://www.elitehosting.nl/voorwaarden

Als je niet aantoonbaar akkoord bent met algemene voorwaarden dan zijn deze uiteraard niet van toepassing op jou.

Ik heb een andere naam gebruikt bij het kopen (random verzonnen naam) aangezien ik anoniem wil blijven.
Kunnen zij mij dan nog steeds forceren dit te betalen? Ze hebben mijn adres niet, wel mijn IP.
Ik geloof tevens dat ik niet akkoord ben gegaan met de voorwaarden destijds.

Axel Polfliet
23/02/16, 16:07
Ik heb een andere naam gebruikt bij het kopen (random verzonnen naam) aangezien ik anoniem wil blijven.
Kunnen zij mij dan nog steeds forceren dit te betalen? Ze hebben mijn adres niet, wel mijn IP.
Ik geloof tevens dat ik niet akkoord ben gegaan met de voorwaarden destijds.

Ik ben geen jurist, maar volgens mij maak je je schuldig aan fraude als je doelbewust fictieve NAW gegevens opgeeft. Mijn advies zou zijn betaal die €65, zeg schriftelijk op en laat het achter je. Het is vrij gebruikelijk dat een product auto wordt verlengd als deze niet wordt opgezegd, zeker als het product p/maand afgenomen wordt.

mgielissen
23/02/16, 18:48
Heb je ooit een betalingsherinnering gekregen? Normaal heb je dan 14 dagen de tijd om te betalen zonder extra kosten. En dat je een fake naam hebt gekozen is je eigen verantwoording :nono:

SpectraIP
23/02/16, 21:32
Ik ben, jaren geleden, ook klant geweest bij Elitehosting. Zij versturen geen aanmaningen, maar sturen direct Intrum Justitia op je af. Heb gewoon aangegeven dat er nooit een aanmaning is geweest, het verschuldigde bedrag van de server (dus niet de incassokosten) overgemaakt naar Elitehosting en verder nooit meer iets ervan gehoord.

Marin
24/02/16, 10:46
Als je foutieve gegevens hebt opgegeven (andere naam) ben je sowieso fout bezig. Dat is gewoon fraude.. Ik zou de kosten niet hoger op laten lopen maar gewoon betalen. Mochten ze het voor laten komen dan staan ze vrij sterk, Zeker als ze dit topic al in de gaten hebben.

JayDz
24/02/16, 11:52
Ik ben, jaren geleden, ook klant geweest bij Elitehosting. Zij versturen geen aanmaningen, maar sturen direct Intrum Justitia op je af. Heb gewoon aangegeven dat er nooit een aanmaning is geweest, het verschuldigde bedrag van de server (dus niet de incassokosten) overgemaakt naar Elitehosting en verder nooit meer iets ervan gehoord.

Ik heb elitehosting gemailed en krijg geen reactie. Vandaag heb ik een factuur van elitehosting gekregen voor 10€.
Ik denk dat dit een ge-automatiseerde email is, ik heb het incassobureau gemailed wat zij vinden wat ik moet doen.
Zij geven mij tot morgen!

"U krijgt tot donderdag 25-02-2016 de tijd om het bedrag over te maken."

"Wanneer wij van onze cliënt geen bericht ontvangen inzake bovenstaande, dan zullen wij de incassoprocedure voortzetten."

Marin
24/02/16, 11:55
betalen en opzeggen

JayDz
24/02/16, 12:08
betalen en opzeggen

Dit factuur betalen of die van het incassobureau?

SKB-Enterprise
24/02/16, 15:05
Ik denk dat Marin het factuur bedoeld en niet die van het incassobureau

JayDz
24/02/16, 16:00
Ik denk dat Marin het factuur bedoeld en niet die van het incassobureau

Nadat ik dat had voorgesteld aan het incassobureau zijden zij: Wij hebben enkel de huidige vordering van €61,17 in behandeling. Andere facturen zijn ons onbekend. ;)

mgielissen
24/02/16, 16:03
Is de vordering van 61,17 het factuurbedrag inclusief aanmaningskosten of alleen van de hosting zelf? Heb je eerst een herinneringsbrief gekregen?

https://www.arag.nl/ondernemer/incasso/arag-incasso/wet-incassokosten

systemdeveloper
24/02/16, 17:09
Als de vordering uit handen is gegeven aan een incassoburo, dan heeft de hoster die vordering niet meer op jou. Je moet de vordering van het incassoburo dus betalen.

JayDz
24/02/16, 18:13
Als de vordering uit handen is gegeven aan een incassoburo, dan heeft de hoster die vordering niet meer op jou. Je moet de vordering van het incassoburo dus betalen.

Ik heb destijds betaald met paypal, en ik moet nu via ideal betalen. Ook iets geks.
Ik heb destijds ook met aan andere naam het product gekocht dus als ik via ideal zou betalen zouden ze een andere naam zien.
zou dit een probleem zijn? Ik heb dit aan hen gevraagd maar nog geen reactie..

Til
24/02/16, 18:18
Nadat ik dat had voorgesteld aan het incassobureau zijden zij: Wij hebben enkel de huidige vordering van €61,17 in behandeling. Andere facturen zijn ons onbekend. ;)

Zo te horen is de hosting nog niet opgezegd en blijven ze gewoon facturen sturen tot je op bent gezegd.
Op dit moment ben je blijkbaar verschuldigd:
-de factuur over januari (2e maand) van EUR 10.00 die nu is overgenomen door het incassobureau en waarvoor je een vordering van EUR 61,17 hebt ontvangen en
-de factuur over februari (3e maand) van EUR 10.00. Als je die ook niet gaat betalen, zullen ze die ook tzt overdragen aan het incassobureau en dat wordt dan een nieuwe vordering van EUR 61,17.

Je hebt valse gegevens opgegeven dus je kan niet controleren of ze al dan niet hebben voldaan aan de eis om een schriftelijke aanmaning te sturen, wellicht is deze via de post gegaan.

Mijn advies: betaal het incassobureau de EUR 61,17 en betaal de nieuwe factuur van EUR 10.00.

Til
24/02/16, 18:21
Ik heb destijds betaald met paypal, en ik moet nu via ideal betalen. Ook iets geks.
Ik heb destijds ook met aan andere naam het product gekocht dus als ik via ideal zou betalen zouden ze een andere naam zien.
zou dit een probleem zijn? Ik heb dit aan hen gevraagd maar nog geen reactie..

Niet zo raar want als je via Paypal zou betalen, zou je de betaling over een paar maanden kunnen betwisten en een betaling via Ideal is definitief. Dat er een andere naam bij staat is geen probleem zolang het betalingskenmerk maar klopt en daar zorgen zij wel voor.

JayDz
24/02/16, 18:30
Niet zo raar want als je via Paypal zou betalen, zou je de betaling over een paar maanden kunnen betwisten en een betaling via Ideal is definitief. Dat er een andere naam bij staat is geen probleem zolang het betalingskenmerk maar klopt en daar zorgen zij wel voor.

Heb zonet het bedrag overgemaakt, heb bij de beschrijfing het factuur nummer neergezet zodat ze weten over welke het gaat.
Beetje jammer dat ik €60 heb moeten betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt maar laat ik er van leren! Bedankt voor de hulp allen.