PDA

Bekijk Volledige Versie : Proxmox netwerk probleem



jeffer
19/01/16, 15:51
Ik zoek met enige spoed iemand die dit probleem voor mij kan oplossen.

Betreft een nieuwe Proxmox node (colocatie).
De node heeft prima verbinding en kan eigenlijk alles.

Zowel containers als vm's geven netwerk problemen.
In eerste instantie lijkt alles te werken tot een reboot.
Er kan wel ingelogd worden dmv ssh maar kan er niet gepingt worden.
Wel file headers gedownload worden, de files zelf niet.

Ik heb te weinig kennis / ervaring om het probleem te achterhalen en op te lossen.
Zoek iemand met ruime Proxmox en networking ervaring die dit voor een "normaal" uurtarief kan doen.
Stuur me aub een pb als je dit denkt te kunnen oplossen.

- Tips zijn normaal echt meer dan welkom maar ik heb veel liever dat iemand ernaar gaat kijken zonder eerst lang te overleggen :)

t.bloo
19/01/16, 16:01
Probleem met de gateway IP adres in Proxmox. Die staat standaard niet goed na installatie en dan na een reboot zeker fout. Even aanpassen in de config of webinterface.

dennis0162
19/01/16, 19:42
Als je van KVM gebruikt maakt zou het gateway IP op de Proxmox node zelf niet eens uit maken.
Je zou hem zelfs geen IP kunnen geven.

Dit komt omdat KVM een netwerk-bridge gebruikt voor VM's. Denk aan een soort switch waar je gewoon een kabel op inprikt.
Voor OpenVZ containers is dit een ander verhaal, maar dat zou ook met een bridge kunnen maar dat is standaard niet.

Heb je packetloss op die VM's?

Mark17
20/01/16, 00:51
dennis0162: Dat is ook afhankelijk van de gekozen netwerk inrichting (mbt bv de routering van verkeer). In de meeste gevallen zal je verhaal wel op gaan verwacht ik.
jeffer-: PB stuur ik je zo even, op basis van de beschrijving van het probleem zou ik eerst onderstaande zaken controleren:
- Netwerk instellingen (zijn ze correct na een reboot? Betreft het een reboot van een VM of de host?)
- Firewall instellingen (zowel in een VM als de host)
- MTU gerelateerde instellingen (zowel in een VM als de host voor alle relevante interfaces)

jeffer
20/01/16, 07:17
De problemen zijn opgelost, iedereen bedankt voor de hulp en reactie's.
Mocht ik een PB niet hebben beantwoord in alle drukte, excuses.

t.bloo
20/01/16, 10:31
Top! Wat was nou uiteindelijk het probleem en hoe is het opgelost?