PDA

Bekijk Volledige Versie : WHMCS koppeling met E-boekhouden



zebrafilm
02/12/15, 23:35
In andere berichten zag ik dat er mensen zijn die een API koppeling hebben gemaakt tussen E-boekhouden en WHMCS. Ik heb e-boekhouden zelf ook gevraagd om een koppeling te maken maar zou graag horen en evt gebruik maken van wat mensen al gemaakt hebben.

eigenwebsite
06/02/16, 14:30
Hi zebrafilm,

Allicht dat je voorzien bent of antwoord hebt op je vraag, maar wat bedoel je precies met "E-boekhouden"?
WHMCS is op dat vlak toch eigenlijk al een soort alles in 1 pakket?
Infeite heeft het na de juiste configuraties toch al een E-boekhoud functie?:) D.w.z. facturen aanmaken, BTW, administratie e.d?

virtuality
06/02/16, 18:11
http://www.e-boekhouden.nl
:)

WHMCS is niet voldoende voor een volwaardige boekhouding. Verkoop wel, inkoop al niet, balans e.d. niet en moet je ook niet willen.

xleeuwx
07/02/16, 01:10
Mits beide partijen een API hebben is het mogelijk om door een 3rde partij een koppeling te maken. Anders zul je helaas vast zitten aan de partij zonder API, dan zal deze dus een koppeling moeten maken met de bestaande API.

zebrafilm
07/02/16, 14:19
E-boekhouden is een volledig boekhoudprogramma (simpel, goedkoop en snel) met dingen als automatische BTW aangifte , automatische koppeling met bank etc.
Heb nog geen zaken als winst en verlies rekening kunnen ontdekken in WHMCS :-)

Inmiddels een scriptje gekocht en aangepast waardoor de facturen doorgezet worden van WHMCS naar E-boekhouden. Helaas nog geen goede terug koppeling kwa bank betalingen dus dat blijft handmatig. Gelukkig betalen de meeste klanten met IDEAL en PayPal.
Het draait nu al een tijdje en gaat allemaal goed.

Dank voor de reacties.

Bastiaan Houtkooper
Zebra Hosting

eigenwebsite
07/02/16, 16:16
Hi Bastiaan,

Goed te vernemen dat het gelukt is. Kun je ons misschien laten weten welk scripje je gekocht/ gebruikt om facturen door te zetten van WHMCS naar E-boekhouden? Is dit een add-on te vinden op de WHMCS pagina?

adejager
29/03/16, 01:27
Ik heb hier een oplossing voor liggen. Stuur maar een bericht als je interesse hebt.

eigenwebsite
29/03/16, 01:35
Ik heb hierin interesse:) kun je je oplossing hiervoor met ons delen?

adejager
29/03/16, 01:50
Was het leven maar zo makkelijk ;) ik moet ook eten. Voor éénmalig € 199,- wordt het script geïnstalleerd en werkend opgeleverd. Indien je interesse hebt kun je een PB sturen.

eigenwebsite
29/03/16, 02:01
Dank je, begrijp ik:) heb je misschien ook een online demo? Wanneer je deze niet online wilt publiceren hier, mag je me ook een PM sturen. Curious

Magistar
10/10/18, 20:59
Hoe zit het anno 2018 met het WHMCS vs e-boekhouden gebruik?

Ik overweeg over te stappen naar e-boekhouden en heb een trial gestart en de meeste gegevens erin gezet. Ik zie dat er een externe plugin wordt aangeraden welke nieuwe facturen zou moeten pushen naar e-boekhouden: https://www.e-boekhouden.nl/koppelingen/facturen/whmcs

Echter het probleem waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik bij Mollie zo'n MT940 bestand exporteer voor laten we zeggen Januari, en dit netjes importeer letterlijk elke regel niet wordt herkent en handmatig moet worden toegewezen. Ook al zet ik de tr_Idcode in de omschrijven/boekstuk velden van de factuur, dan nog wordt er niets herkent. Hebben jullie dit probleem ook ondervonden?

ju5t
11/10/18, 08:06
Toevallig een paar weken terug mee bezig geweest. Ik vind de koppeling met e-boekhouden niet goed genoeg.

We zijn nu aan het testen met Moneybird. We hebben zelf een koppeling gemaakt. Deze draait sinds gisteren schaduw op onze productieomgeving dus de ervaringen zijn nog beperkt.

Als we tevreden zijn maken we de addon vrij beschikbaar via GitHub. Ik kan de huidige versie naar je toesturen als je wilt testen.