PDA

Bekijk Volledige Versie : wat doen jullie tegen nep aanvragen



Nitroserve
11/11/15, 12:19
Wij krijgen de laatste tijd erg veel te maken met nep aanvragen.
Het bereikt nu zo'n beetje een punt dat we 30% zo in de prullenbak kunnen gooien.

Soms worden de accounts gebruikt om te spammen en soms gebeurt er gewoon niks mee.

Tegenwoordig worden er ook gewoon 'normale' domeinnamen en adressen mee verzonden waardoor het eigenlijk lastig te controleren is wat een echte en wat een nep aanvraag is, behalve dan dat er uiteindelijk geen rekening wordt voldaan.

De tijd van ID kaarten meesturen is allang voorbij en we willen liever ook niet iedereen vooraf laten betalen.

Hoe pakken jullie dit probleem aan?

systemdeveloper
11/11/15, 12:25
Als je niet wilt controleren wie je iets verkoopt en je wilt nieuwe onbekende klanten niet op voorhand laten betalen, dan reserveer je een potje waarmee je de schade van dat soort klanten afdekt.

Arieh
11/11/15, 13:03
Ik kwam dit laatst tegen: https://fraudrecord.com/how-it-works/ lijkt me op zich een goed concept. Iemand die het gebruikt toevallig?

Nitroserve
11/11/15, 13:27
Het gaat niet alleen om het geld, maar ook om de moeite die hierin zit.
Ook geven deze aanvragen een scheef beeld in marketinggegevens.

fraudrecord.com klinkt inderdaad goed, vraag me alleen af hoeveel NL hosters hieraan meedoen?
Is er ook iets dergelijks specifiek voor de Nederlandse markt?

Of is er behoefte aan een dergelijk systeem in NL?
Misschien kunnen we gezamelijk iets opzetten (gratis deelname uiteraard).

Arieh
11/11/15, 14:25
Op zich lijkt mij de internationale versie ook niet verkeerd, in het geval je ook klanten buiten Nederland hebt. Ook omgekeerd kunnen nederlandse abusers naar het buitenland en help je de concullega's aldaar. Feit blijft wel dat NL partijen hier ook aan mee moeten doen inderdaad.

SF-Jeroen
11/11/15, 14:43
Ons systeem stuurt automatisch een SMS met een verificatiecode die ingetoetst moet worden in het controlpanel. Als je een vast nummer intoetst is dat een text-to-voice bericht. Voor internationale klanten is het of een text-to-voice (in de lokale taal) of een uitgaande call vanuit onze supportafdeling.

Nitroserve
11/11/15, 17:46
Dat is op zich ook een goed idee waarmee je geen grotere drempel voor klanten opwerpt. Maar wel de drempel voor fakers hoger maakt

frajaweb
11/11/15, 21:32
Ik heb hier controle op basis van IP ingevoerd. Veel van de valse meldingen komen via anonieme netwerken binnen. Hierdoor zit er vaak een verschil tussen land van bestelling en opgegeven land in de bestelling. Door een dergelijke controle kan eenvoudig een aantal verzoeken uitsluiten.

Mark17
12/11/15, 19:18
Vooraf betaling eisen als wij verder geen contact hebben gehad met de (nieuwe) klant voorkomt veel problemen bij ons. Toen we dat invoerden waren we van 99% van de wanbetalers voor de eerste termijn verlost. Nog geen betalingen via PayPal gehad die terug gedraaid zijn gelukkig, anders gaan we overwegen deze voor de eerste betaling uit te schakelen.

NibeP
12/11/15, 20:46
MaxMind werkt hier erg goed tegen nep bestellingen. Een aanrader!

ronaldvanhoeven
13/11/15, 09:28
Met elke klant persoonlijk contact (telefonisch) voordat je het account activeert, of het account pas activeren als er betaald is. (niet via Paypal dus).

Nitroserve
02/12/15, 13:41
Ik heb zojuist een trial van MaxMind aangevraagd. Hopelijk gaat dat beter... Ik heb zojuist weer 2 bestellingen in de prullenbak mogen gooien vandaag.
Begint echt heel vervelend te worden...

Robert Esseveld
04/12/15, 12:33
Wij liepen daar ook veel tegenaan. Inderdaad enorm vervelend. Daarom hebben we nu SMS verificatie ingebouwd, dat werkt fantastisch. Hiermee filter je de nep orders er gelijk tussenuit!

Serveo
17/12/15, 22:17
Hier gebruiken we ook Maxmind, daarnaast is niet betalen binnen 7 dagen een annulering van de bestelleng en credit van de factuur.

janis
18/12/15, 10:37
Voor onze webshops hebben we een eigen systeem gebouwd. Ip trace and kijken naar whois info. Staat er b.v Amazone of andere hosting provider word het meteen gestopt.. Tevens bij nieuw item checken we ook of het een proxy is (korte poort scan) .. Ook adressen zoals tor.. Gaat super nu toe . We weten bij aanvraag via mobiel is iets lastiger omdat allemaal via één ip-adres van de telefoon aanbieder gaat.

Maar ik denk het makkelijkste is sms verificatie ( maar ook dit is makkelijk te omzeilen )