PDA

Bekijk Volledige Versie : Ticketsysteem



Marin
09/11/15, 10:58
Allen,

Ik ben even benieuwd welk ticketsysteem jullie gebruiken en wat jullie ervaringen hiermee zijn. Wij zijn ons momenteel aan het oriƫnteren. Ik hoor erg goede ervaringen met Freshdesk en neig hier ook naar.

Idealiter zou ik het systeem moeten kunnen koppelen met onze administratie Exact Online en In Wefact zitten al onze hostingklanten, maar we doen ook nog een stuk Kantoorautomatisering en deze klanten zitten niet in Wefact. Er is een koppeling tussen Wefact en Exact Online dus eigenlijk is die laatste leidend voor wat betrefd klantgegevens.

Hoor het graag.

CharlieRoot
09/11/15, 13:00
Ik mis OTRS in deze lijst. Die gebruiken wij al jaren.

sio
09/11/15, 13:03
Idd... hier ook otrs...

Puurhost
09/11/15, 14:42
WHMCS vanwege de koppeling, maar mogelijk dat we op korte termijn naar osTicket over gaan.

ronaldvanhoeven
09/11/15, 18:57
Wij hebben een ticket systeem binnen het door ons zelfgebouwde klantenbeheersyteem gebouwd.

Marin
09/11/15, 20:25
Thanks. Iemand ervaringen met Freshdesk toevallig?

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

Trans-IX B.V.
09/11/15, 20:42
We hebben jaren lang Kayako gebruikt, en maken momenteel gebruik van WHMCS, Wefact en Freshdesk voor tickets.
Een goede feature van Freshdesk is multi-brand ondersteuning zodat je voor meerdere bedrijven of meerdere producten een helpdesk kunt inrichten.
Ook zijn er diverse koppelingen met andere systemen. Helaas geen koppeling met Wefact, maar WHMCS kun je eenvoudig als script erin toevoegen.

Het WHMCS ticketsysteem is ook best aardig, en omdat het in de facturatie zit zie je heel snel de producten van de klant.
Wefact is wat eenvoudiger, het werkt wel maar ik mis bijvoorbeeld verschillende afdelingen om tickets te verdelen.

De nieuwe Kayako versie ziet er ook wel goed uit, maar de prijs is wel behoorlijk toegenomen inmiddels.

Pantsy
09/11/15, 21:12
Kijk eens naar smartertrack, voorheen was het Kayako maar dat was niet te doen met multi-brand. Met whmcs zou het prima moeten werken.

bibawa
09/11/15, 21:39
Zendesk hier werkt perfect


Sent from my iPhone using webhostingtalk

xleeuwx
10/11/15, 00:56
RT-Ticket
Osticket
Freshdesk
Jira
Topdesk

Ik heb met elk gewerkt en elk heeft ze voor en nadelen.

RT-Ticket is moeilijk in te stellen maar heel flexibel

Osticket is makkelijk en snel in te stellen

freshdesk is relaxed vanwege de verschillende bedrijven in een systeem

Jira is meer voor in projecten

Topdesk moeilijk in te stellen maar als het werk is het wel fijn

Zo heeft ieder ticket systeem (crm / cmdb) zijn eigen voor en tegens maar uiteindelijk moet je zelf kiezen welk het best bij je doel past


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Axel Polfliet
10/11/15, 10:30
Wij maken al jaren naar enige tevredenheid gebruik van Zendesk en ons in-house ontwikkelde controlepaneel is voorzien van een eigen ticketsysteem. We gebruiken beide om niet afhankelijk te zijn van een enkel systeem.

Marin
10/11/15, 14:38
trans-ix Jullie kennen ons bedrijf een beetje.. Wij gebruiken Wefact als hosting systeem en Exact als boekhoud systeem. Wellicht kom ik bij jullie maar eens Freshdesk in productie bekijken binnenkort. m.n. de voor/nadelen t.o.v. Kayako ben ik erg benieuwd naar.

Domenico
10/11/15, 14:52
Wat trekt je zo aan Freshdesk Marin?

Marin
10/11/15, 15:30
De ervaringen die ik van trans-ix heb vernomen en ben het zelf gaan bekijken. Ziet er goed uit maar doe graag een goede vergelijking. Als ik een keuze maak, maak ik die voor de toekomst. Wil niet elk jaar switchen.

Domenico
10/11/15, 17:21
Ik heb ze ook wel allemaal uitgeprobeerd en de laatste twee jaar werken we met desk.com van Salesforce. Werkt netjes maar ook hier schort er wel iets aan. Weet niet of er nog iets anders geprobeerd gaat worden in de toekomst eerlijk gezegd.

bibawa
10/11/15, 22:29
Een groot nadeel van al die systemen is hun prihs vind ik persoonlijk ..


Sent from my iPhone using webhostingtalk

Mark17
11/11/15, 02:17
Wij gebruiken al jaren Kayako (meest uitgebreide variant). Prijs voor onbeperkt aantal gebruikers valt op zich wel mee naar mijn idee. Multibrand maken van Kayako kan, maar leuk is anders. Bij elke update blijf je er (veel) werk mee houden. Hier kunnen ze wel een paar mooie stappen maken in de toekomst.

Overigens gebruiken we de Live help van Kayako ook en bevalt dat goed. Steeds meer klanten gebruiken het en tov telefoon kost het een stuk minder tijd.

Integratie met WHMCS gebruiken we bewust niet, dat ticket systeem gebruiken we er bij naast (maar gaat geen mail naar toe).

CharlieRoot
11/11/15, 16:31
Thanks. Iemand ervaringen met Freshdesk toevallig?
Ja, vond het erg duur voor wat ze bieden. Wel mooi, maar te hoog qua pricing.

NibeP
11/11/15, 17:48
Wij gebruiken al jaren Kayako (meest uitgebreide variant). Prijs voor onbeperkt aantal gebruikers valt op zich wel mee naar mijn idee. Multibrand maken van Kayako kan, maar leuk is anders. Bij elke update blijf je er (veel) werk mee houden. Hier kunnen ze wel een paar mooie stappen maken in de toekomst.

Overigens gebruiken we de Live help van Kayako ook en bevalt dat goed. Steeds meer klanten gebruiken het en tov telefoon kost het een stuk minder tijd.

Integratie met WHMCS gebruiken we bewust niet, dat ticket systeem gebruiken we er bij naast (maar gaat geen mail naar toe).

Mag ik vragen waarom je hiervoor hebt gekozen? Ik overweeg namelijk Kayako te gaan gebruiken, maar dan wel in combinatie met WHMCS.

Marin
11/11/15, 23:18
Kayako staat ook nog steeds hoog op mijn lijstje.

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

Trans-IX B.V.
11/11/15, 23:35
Marin De hoofd reden waarom wij voor Freshdesk hebben gekozen is multi brand. Freshdesk heeft er nog niet genoeg over nagedacht, maar de basis werkt erg goed. Ook omdat het een hosted oplossing is hebben we, tot nu toe, geen last van nieuwe versies die de branding in de war brengt.
Wat mij tegenvalt van Freshdesk is dat het forum helemaal vol staat met hele nuttige feature requests en bug reports, maar de ontwikkelaars zich vooral concentreren op integraties met vele andere cloud oplossingen.

Wat betreft jouw vraag wat voor jou handig is, dat hangt er vanaf hoe je het wilt inzetten. Wat ik in dit topic hoor is vooral welk pakket iedereen gebruikt, maar nog wat minder wat de primaire reden was. Een korte voorzet voor keuze opties zou het volgende kunnen zijn maar dit is een hele snelle samenvatting van mijn observaties.
Wil je eenvoud en integratie met de facturatie dan is WHMCS of WeFact vaak voldoende.
Wil je uitgebreide mogelijkheden als Live Help dan is Kayako een goed pakket.
Wil je multibrand dan is Freshdesk zeker een optie hoewel de implementatie niet perfect is

Voor ons doorslaggevend voor Freshdesk was naast multibrand ook de mogelijkheid om eenvoudig alle medewerkers tijd te laten schrijven op tickets voor rapportages en de koppeling met een SLA voor monitoring van reactie tijden. Diverse van de al genoemde pakketten hebben sommige van deze mogelijkheden ook.

Mark17
12/11/15, 19:15
Mag ik vragen waarom je hiervoor hebt gekozen? Ik overweeg namelijk Kayako te gaan gebruiken, maar dan wel in combinatie met WHMCS.

Toen wij (kort) getest hebben kwamen we met name 1 heel groot probleem tegen. Staat een e-mail adres niet in WHMCS als klant dan kan vanaf dat e-mail adres geen mail gestuurd worden om een ticket aan te maken. En laten wij het ticket systeem nou ook gebruiken voor informatie van partijen die nu geen klant zijn (of contact hebben met mensen bij klanten die niet mailen vanaf het adres in WHMCS). Wel heb ik zitten denken om zelf een nieuwe koppeling te maken die dit specifieke probleem oplost, dan zou de integratie voor ons wel mogelijk zijn (en mogelijk zelfs helpen/handig zijn).

NibeP
12/11/15, 20:12
Toen wij (kort) getest hebben kwamen we met name 1 heel groot probleem tegen. Staat een e-mail adres niet in WHMCS als klant dan kan vanaf dat e-mail adres geen mail gestuurd worden om een ticket aan te maken. En laten wij het ticket systeem nou ook gebruiken voor informatie van partijen die nu geen klant zijn (of contact hebben met mensen bij klanten die niet mailen vanaf het adres in WHMCS). Wel heb ik zitten denken om zelf een nieuwe koppeling te maken die dit specifieke probleem oplost, dan zou de integratie voor ons wel mogelijk zijn (en mogelijk zelfs helpen/handig zijn).

Bedankt voor de informatie!

Ik wil wel mee financieren in de ontwikkelingskosten mocht je deze koppeling gaan maken. Zonder deze koppeling zal ik Kayako ook niet gaan gebruiken.

Marin
16/11/15, 14:44
Wij gebruiken zelf Wefact voor facturatie. Is er een koppeling met 1 van de populaire systemen beschikbaar? Heeft iemand wat gemaakt voor bijvoorbeeld kayako?

frajaweb
16/11/15, 20:11
Hier eigen software in gebruikt. Heeft zo zijn voor en nadelen.

Serveo
17/12/15, 22:21
Hier gebruiken we WHMCS met customized toevoegingen. Werkt top, echter mis nog altijd een aantal functies.