PDA

Bekijk Volledige Versie : EasyApache 4 ervaringen



Domenico
22/10/15, 13:10
Is er al iemand die ervaring heeft met EasyApache 4 (CURRENT Tier) op productie servers en die ervaring hier wil delen? Zijn er problemen waar je tegenaan loopt?

Bedankt!

4service
22/10/15, 17:40
Ga volgende week een nieuwe VPS ermee opzetten. Zal mijn bevindingen wel posten.
Wat ik zo las op het cPanel forum staat het nog wel erg in de kinderschoenen maar ja ze geven het toch niet voor niets vrij, zo zijn ze niet.

Domenico
22/10/15, 18:15
Wat ze zelf zeggen op de vraag of je het op een productie server kunt gebruiken:


It's considered a technical preview in cPanel version 11.52. You can continue to use EasyApache3 on your production servers if stability is your primary concern.

Ik denk dat stabiliteit voor iedereen wel een 'concern' is.

Verder zal EasyApache3 tot tenminste April 2017 onderstuend gaan worden dus we hebben nog even maar EasyApache4 ziet er al veelbelovend uit en ga er zelf ook zsm mee testen. ik ben gewoon benieuwd of mensen het al draaien op productieservers.

Puurhost
22/10/15, 19:10
Ik denk dat niemand dit hier op productieservers heeft draaien... Zeker voor klanten is dat een veel te groot risico. Heb er wel even binnen een VPS omgeving mee gespeeld, het was bij mij redelijk instabiel en ik ben er ook niet verder mee gegaan. Dit was overigens wel in Januari, dus het kan best nu al een stuk beter zijn :)

Domenico
22/10/15, 19:22
Ik denk dat niemand dit hier op productieservers heeft draaien... Zeker voor klanten is dat een veel te groot risico.

Uiteraard maar je kan ook productieservers van/voor jezelf hebben. ;)

Puurhost
22/10/15, 20:26
Dat is inderdaad een goed punt... Had ik zelf nog niet zo naar gekeken :P

Heb je zelf al ervaring met EasyApache 4?

Pantsy
22/10/15, 20:45
Easyapache4 werkt prima eerlijk gezegd en ik ben nog niet tegen problemen aangelopen.

Puurhost
22/10/15, 21:49
Easyapache4 werkt prima eerlijk gezegd en ik ben nog niet tegen problemen aangelopen.

Toen ik hem probeerde had hij vooral moeite zodra die onder hoge load kwam, is dat nog steeds het geval?

bibawa
23/10/15, 00:22
Draai hem hier nu een week op een productieserver, draait als een tierelier !
Ben daar wel erg te spreken over WHM , het is lang geleden dat ze iets gereleased hebben dat het fout gaat.. Daarom: vertrouwen hebben in het product en niet altijd de kat uit de boom kijken als iedereen dat gaat doen kom je ook geen stap verder !

Puurhost
23/10/15, 10:41
Daarom: vertrouwen hebben in het product en niet altijd de kat uit de boom kijken als iedereen dat gaat doen kom je ook geen stap verder !

Maar help je dan ook de ontwikkeling door het doorsturen van bugs enzo?

bibawa
23/10/15, 10:59
De reden waarom we dat doen is omdat we weten wat we aan de support van cPanel/WHM hebben..

Pantsy
23/10/15, 11:05
Wat bedoel je precies met hoge load? Hoge load van EA4 of dat je server het al zwaar heeft en dat EA4 er lang over deed? Ik herken de problemen totaal niet.

EA4 geeft veel meer flexibiliteit dan wat je voorheen had en ook veeeeel meer mogelijkheden en dat is fijn. Zo kan je beter maatwerk toepassen en ook makkelijker overgaan tussen php versies.

In productie hebben wij het nog niet, wij zijn eerst alle centos servers aan het vervangen voor centos 7, stap voor stap verandering doorvoeren.

Waar wij op zitten te wachten zijn de uitbreidingen op cluster gebied van cPanel, dat gaat nog wel wat langer tijd in beslag nemen denk ik.

Puurhost
23/10/15, 11:17
Wat bedoel je precies met hoge load? Hoge load van EA4 of dat je server het al zwaar heeft en dat EA4 er lang over deed? Ik herken de problemen totaal niet.

Nee ik bedoelde dat de server instabiel werd bij hoge laad na het installeren van EA4. Overigens dit was al weer een tijd terug en kan best al opgelost zijn...

Pantsy
23/10/15, 11:24
Het was niet toevallig een 512mb vm? Ik herken er niks van eerlijk gezegd in de afgelopen tijd dat wij EA4 gebruiken.

Puurhost
23/10/15, 11:53
Haha nee zo erg was het niet :P Maar goed om te zien dat het naar tevredenheid werkt!

4service
11/11/15, 15:56
Ik zou nog even terug komen op EA4. Heb snel een paar sites erop geprobeerd en alles naar tevredenheid. Maar ik heb toch alles terug gezet naar EA3. Dit omdat er een hoop standaard modules nog niet automatich mee lopen in EA4 ook de extra modules kunnen nog niet geselecteerd worden en automatich updaten.

4service
29/06/17, 12:15
Is lang geleden, maar nu 1 op 1 een volle server over gegooid naar EA4 zonder problemen en de modules correct.
Binnen 20 min draaide alles weer.

jawad
24/07/17, 22:46
Ik kwam deze toevallig tegen na een search maar ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand op EA3 zit.