PDA

Bekijk Volledige Versie : Oude hardware, wat te doen daar mee?



pmnet
17/10/15, 01:45
Wat doen jullie met de verouderde hardware die niet meer in te zetten is voor een zichzelf respecterend bedrijf? :)
Onder het principe van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, verschepen naar b.v. Afrika (als het technisch nog werkt)? Of simpelweg naar een oud-ijzer boer?
Ik ben benieuwd wat jullie doen met de oude servers, schijven, san's, switches, etc. Als er iemand is die een leuk kanaal weet voor een prijs per KG houd ik mij ook aanbevolen ;)

Puurhost
17/10/15, 14:21
Wij zetten ze meestal op Markplaats of Ebay, er zijn altijd wel mensen die er toch nog wat mee kunnen. Verwacht niet dat je er veel op gaat verdien, maar je geeft in ieder geval je hardware een tweede leven ;)

stefantriep
17/10/15, 14:24
Het kan altijd interessant zijn voor studieverenigingen informatica, om studenten schoolprojecten op uit te voeren. Zoek er een op en ze zullen zeker blij zijn met de hardware


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

systemdeveloper
17/10/15, 21:52
Wij doneren overbodig spul vaak aan e.o.a. scoutingclub of ruilen het tegen een paar kratjes bier :)

Marin
19/10/15, 18:27
Wij schuiven bruikbare dingen nog weleens door naar een LAN party organisator. Daar komen dan weer wat kratjes bier voor terug die ons helpen bij de productiviteit. win-win ;)

pmnet
19/10/15, 18:30
haha, ja ik zal inderdaad eens kijken naar zulke partijen, in ruil voor een paar kratjes bier hebben we wel de nodige rommel liggen :)

ronaldvanhoeven
19/10/15, 19:02
De afvalservice van onze gemeente zorgt ervoor dat het verantwoord gescheiden wordt verwerkt. Althans, dat beweren ze

Trans-IX B.V.
19/10/15, 20:14
Wij maken naast de afvalservice ook gebruik van bedrijven die alles ophalen en recyclen, soms als het nog redelijk bruikbaar is ook tegen vergoeding.
Deze bedrijven kunnen ook harddisks opschonen en voor sommige klanten is het nodig dat er certificaten zijn om aan te tonen dat het echt leeg gemaakt is. De kosten van de wipe kun je vaak mooi verrekenen met de opbrengsten bij ophalen.

loetdh
22/10/15, 13:15
Wij laten de boel ophalen door een bedrijf in Maastricht. Deze haalt alle bruikbare grondstoffen er weer uit. Krijgen zelf er paar eurocent per kilo voor.

IT-worX
22/10/15, 14:00
Blijkbaar schuiven er héél veel kratjes bier zo :)

Patrick_st
23/10/15, 22:57
Wij doneren oude hardware aan stichting DAT (http://www.stichtingdat.nl/)
Hier werken mensen met een verstandelijke beperking. Ze recyclen de hardware en maken er sieraden van.
Volgens mij geven ze ook een certificaat voor data vernietiging maar daar maken wij geen gebruik van.
Ze maken regelmatig een rit door Zuid Holland om hardware op te halen maar wellicht zijn ze voor grote hoeveelheden ook bereid om verder te rijden.

pmnet
24/10/15, 01:15
Hi Patrick_st,
Ik moet zeggen dat ik het een mooi initiatief vind, geeft meer voldoening dan een kratje bier! Ik zal kijken of hier in de regio (Zaandam) ook iets dergelijks zit, anders kan ik ze altijd een belletje geven. Bedankt!

Bart L
24/10/15, 20:18
Goed idee, ik zet hem ook bij de favorieten


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Puurhost
25/10/15, 19:35
Mooie stichting Patrick_st! Ik denk dat wij onze hardware daar ook maar eens naartoe gaan sturen ;) Toevallig enig idee hoeveel producten zo ongeveer willen hebben? Niet dat straks heet WHT alle oude server er heen stuurt en ze niet meer weten waar ze het zoeken moeten :P

Patrick_st
25/10/15, 21:00
Bel/mail ze even zou ik zeggen. Ik heb verder geen idee wat hun capaciteit is.

SYGMANET
30/10/15, 22:33
Verkopen. Je krijgt uiteraard niet veel geld ervoor, maar als het in de weg staat of naar het oud ijzer moet, dan heb je er helemaal niets aan.
Studenten zijn vaak erg blij met wat oude hardware om ermee te experimenteren of wat van te leren.

patrickekkel
31/10/15, 12:41
Voor oude printplaten kan je ongeveer een 1 euro per kilo krijgen.
En dan heb je ook nog het stukje oud ijzer wat ongeveer tussen de 10 en 20 cent per kilo zit.

Dus ja voor oud ijzer krijg je er niet al te veel voor. maar is uiteraard altijd beter dan naar de stort brengen.

Verder inderdaad kan je vaak toch wel een paar tientjes krijgen via marktplaats of een andere zelfde soort website.
En dan inderdaad de stichtingen of scholen die het graag bij jullie komen ophalen voor niets.

Maar ja als het goed is heb je die oude server in de tijd dat jij hem hebt draaien al dubbel en dwars terug verdient.

Trimmer
31/10/15, 13:07
Als het niet TE oude hardware is kan je sommige klanten met zeer beperkte budgetten wel eens blij maken.
Je geeft het hen bijvoorbeeld cadeau bij intekening op een colocatie contract van 6 maand of zo? Na afloop van contract mogen ze de server houden.

ratioict
31/10/15, 14:04
Misschien is dit een optie. http://www.it2recycle.com

Je krijgt netjes een certificaat van het geheel


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

SYGMANET
31/10/15, 14:33
Goh. Ik zou het gewoon goedkoop aanbieden op websites als marktplaats, kapaza, 2dehands, eventueel zelfs in daartoe bedoelde facebook groepen, ...
Verwacht er niet teveel van en je zal er vast nog iemand blij mee maken.

vDong
31/10/15, 16:39
Wij doneren oude hardware aan stichting DAT (http://www.stichtingdat.nl/)
Hier werken mensen met een verstandelijke beperking. Ze recyclen de hardware en maken er sieraden van.
Volgens mij geven ze ook een certificaat voor data vernietiging maar daar maken wij geen gebruik van.
Ze maken regelmatig een rit door Zuid Holland om hardware op te halen maar wellicht zijn ze voor grote hoeveelheden ook bereid om verder te rijden.

Naar aanleiding van dit bericht vorige week contact met ze opgenomen en ze kwamen dezelfde dag nog de 3 servers die in de weg lagen ophalen. Leuk doel, dit wordt het standaard eerste telefoontje voor hardware met te weinig econimische waarde.

Icheb
31/10/15, 20:19
Zijn er eigenlijk ook partijen die zelf al dingen demonteren?
Een aantal jaren geleden, hebben wij HD's (na wipen), als tweedehands voor een paar euro op Marktplaats gezet, en dat liep destijds (tijdelijk) behoorlijk goed. Niet dat het veel oplevert, maar in ieder geval nog wel iets.

Dit jaar loopt het niet echt goed, en zijn we ermee gestopt...

SpectraIP
01/11/15, 19:42
Wij verkopen hardware die echt te oud is altijd (wel zonder de schijven).
De hardware is dan toch al terugverdiend en dan levert het nog wat extra's op :)

Sent from my Samsung Galaxy S5 using webhostingtalk mobile app