PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn forum soms erg sloom



Barry89
28/09/15, 22:10
Hallo,

Ik ben lid bij GoDaddy en ik heb vbulletin 4.2.3

Nou schijnt het volgens geruchten te zijn dat GoDaddy niet goed is voor forum-hosting. Klopt dat?
Moet ik op zoek naar een andere hosting die sneller is?

Marin
28/09/15, 23:16
Tja, dat vraag je op een forum met allemaal hosters waarvan veel kwaliteitshosters.. Die zullen je zeker adviseren om naar een hoster te gaan waar je iets meer betaalt maar ook meer snelheid krijgt.

Edwinkost
29/09/15, 09:22
Wat Marin zegt, betaal wat meer en je hebt een hoster die kwalitatief goede hosting kan bieden en eventueel support kan leveren bij een trage forum (en eventueel adviseren).

Ik zou zeker naar een andere hostingprovider gaan zoeken.

vDong
29/09/15, 10:28
Nou schijnt het volgens geruchten te zijn dat GoDaddy niet goed is voor forum-hosting. Klopt dat?
Moet ik op zoek naar een andere hosting die sneller is?
Ik zou eens bij aanbiedingen gevraagd een topic openen waar je vraagt om een maand gratis uitproberen. Meet dan nu goed met een aantal pagina's hoe snel die gaan en vergelijk dat met de nieuwe hoster.

Bedenk voordat je die vraag stelt wel hoeveel meer je bereid ben te betalen voor een sneller forum. De kans dat je met hetzelfde budget een sneller forum krijgt is niet heel waarschijnlijk, of even wel meer snelheid en later weer langszaam als de servers weer overboekt worden.

DaffieD
29/09/15, 11:00
Ik heb hetzelfde antwoord voor je als mijn voorgangers.
Elke waar naar zijn geld, wil je snelheid op je forum dat kost dat geld, en het merendeel van providers hier leveren kwaliteit en daar zit een prijskaartje aan..

Vraag in het topic: Aanbiedingen gezocht gericht naar een aanbieding en de meeste zullen je graag van dienst zijn met een passende aanbieding

Ramon Fincken
29/09/15, 15:57
laat eens een slow query log runnen en bekijk je error log eens om te starten.

Icheb
03/10/15, 19:22
Je zou dat inderdaad kunnen doen. Misschien ook eens wat meer informatie geven over het forum zelf. Zeker als het een rustig forum is, moet dit absoluut geen problemen geven. Het kan natuurlijk zijn dat er issues zijn op de server.
Maar dat kan enkel GoDaddy beantwoorden waarschijnlijk.

AbeloHost
05/10/15, 17:20
Welke pakket heb je nu bij GoDaddy? Als je een shared acc hebt dan adviseer ik inderdaad een nieuwe plan in te stellen voor je forum.

joriz
05/10/15, 17:56
Daarvoor is toch echt meer informatie vereist. Meeste fora kunnen prima op een shared hostingpakket draaien. Zeker als je er even een caching module tegenaan gooit draaien de meeste fora zonder problemen als een zonnetje altijd snel. :)

BlueCola
06/10/15, 15:23
Wat is het domeinnaam van je forum? Kunnen we even een waterfall-test doen, om in grote lijnen te kijken waar het probleem van de snelheid ligt. Misschien dat GoDaddy daar niet veel mee te maken heeft.

Serveo
08/10/15, 13:39
GoDaddy heeft z'n servers overigens in de US. Mogelijk helpt het al om het e.e.a. in een CDN te gooien en zo de laadsnelheid te verbeteren. Daarnaast zijn er zoals hiervoor besproken een aantal andere opties.

loetdh
22/10/15, 13:13
Even met google pagespeed checken.

Puurhost
22/10/15, 16:58
Probeer anders eens cloudflare in te stellen, makkelijke manier om gratis je site wat sneller te maken. Mocht dat alsnog niet genoeg zijn dan is het inderdaad een betere hoster zoeken. Er zijn er zat te vinden hier op het forum, via google of via ISPGids/ vergelijkbare website, maar hier zit wel een prijskaartje aan.

SYGMANET
31/10/15, 09:31
Een forum (dat niet al te groot is in formaat) zou toch perfect moeten kunnen werken op een shared hosting account.
Als het forum relatief groot begint te worden (door bijv. foto uploads in bijlages bij vbulletin bijvoorbeeld, of gewoon veel inhoud (grote db)), dan kan
het wel zijn dat je problemen begint te merken als deze gehost is op een oversubscribed server, of een server waar gewoon veel klanten op staan.
Men zal misschien wel met een CloudLinux omgeving werken, waarbij de invloed van andere users beperkt blijft. Maar als de servers effectief oversubscribed zijn merk je mogelijk toch invloed van andere klanten, als men teveel klanten op 1 server plaatst.
Bij de goedkopere leveranciers ga je er natuurlijk sneller hinder door ondervinden.
Ergens is dit wel logisch aangezien deze met kleinere winstmarges werken.

Als snelheid belangrijk is voor je website zou ik je aanraden om een kwaliteitsvolle webhsoter te proberen.
Je kan bij vele aanbieders een X aantal dagen proefperiode krijgen (bij ons 90 dagen bijvoorbeeld).
Het overbrengen van je site hoeft geen downtime te betekenen en je kan zo tijdens de proefperiode alles rustig uitproberen.
Daarna kan je het verschil zien en zelf bepalen of de meerprijs voor jouw de moeite waard is.