PDA

Bekijk Volledige Versie : kWh meten klanten



arnoftw
31/07/15, 20:40
Hallo WHT'ers,

Ik ben opzoek naar een PDU waarmee je per stroom port de kWh kan uitlezen via snmp.
Welke PDU's zijn hiervoor geschikt?

Met vriendelijke groet,
Arno

Daros
31/07/15, 21:13
Ipoman?
Wij gebruiken zelf altijd de 1202


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

arnoftw
02/08/15, 15:54
Daar zat ik ook al naar te kijken, is hiervoor geen andere apparatuur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

The-BosS
02/08/15, 17:56
Daar zat ik ook al naar te kijken, is hiervoor geen andere apparatuur?

Dat is er zeker, je kunt eens kijken bij volgende merken:
- APC Schneider: http://www.apc.com/products/category.cfm?id=6
- Racktivity: http://www.racktivity.com/products/rack-power-management
- Schleifenbauer: http://www.schleifenbauer.eu/services/local-metering-0

RayR
02/08/15, 20:15
Toevallig zoek ik ook zoiets, maar dan met een goede web interface. Ik vroeg me alleen af waar ik de ipoman's kan kopen. Kan nergens een webwinkel vinden met ipoman's. Moet je deze via hun website bestellen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Serveo
19/08/15, 12:52
IPOMAN is tegenwoordig nogal achterhaald en zeker ook minder betrouwbaar (A/B feed switches hebben geen zekering en voeding is moeilijk aan te komen). APC heeft inmiddels zero-u pdu's die je per poort kunt uitlezen.

SpectraIP
22/10/15, 01:14
Gebruik zelf ook APC PDU's welke per poort uit te lezen zijn (verticale PDU's)
Dan kun je een colocatie rack klant een bepaald aantal PDU poorten geven, bespaart deze ook een eigen PDU :)

Magus
11/11/15, 15:25
Gebruik zelf ook APC PDU's welke per poort uit te lezen zijn (verticale PDU's)
Dan kun je een colocatie rack klant een bepaald aantal PDU poorten geven, bespaart deze ook een eigen PDU :)

Zijn die PDU's eigenlijk te ijken?

visser
11/11/15, 16:56
Zijn die PDU's eigenlijk te ijken?

Natuurlijk. Een formele ijking met ijkrapport zul je wel kunnen krijgen van dezelfde instituten waar andere meters ook geijkt worden (kema ? nmi ? ijkwezen) , en ik denk dat dat erg duur is.
De simpelste (budget) manier die me zo voor de geest komt is om een stel klassieke KwH meters (draaischijf) te kopen, en die tussen een poort en verbruiker te plaatsen.
Dat zijn geijkte meters die een goed _gemiddeld_ verbruik meten. Voor een min of meer instantaan verbruik heb je een externe manier nodig om de omwentelingstijd precies te meten. (dat bestaat, voor hangende ledjes/fotocel, voor een elektronische verbruiksmeter ).
Een elektronische (geijkte) KwH meter kun je ook kopen, maar dat kost zo te zien ietwat meer. Er zijn er wel die meteen ook een pulsuitgang hebben.
(google : tussenmeter , KwH meter e.d.).

Een voldoende luxe ampere meter/stroom meter kan ook, je hebt in principe wel iets nodig dat de stroom en spanning ook goed meet als dat geen nette sinus meer is.

Daarmee kun je m.i. een goed genoeg (binnen nauwkeurigheid van je 'ijk'meter beeld krijgen van de kwaliteit van je PDU meting.
Let wel dat je dan niet weet hoe representatie je resultaten zijn voor andere PDUs dan degene die je gecontroleerd hebt.
Als je daar zelf een beeld van zou willen maken zou je een serie moeten meten, en dan met statistiek kijken naar gemiddelde meting en varitatie daarop . Maar hopelijk staat daariver ook nog iets in de handleiding van de PDU.

Magus
12/11/15, 09:23
Daar heb je wel een punt, elke PDU afzonderlijk ijken loopt in de papieren. De optie om 1 geijkte meter te gebruiken om de PDU's afzonderlijk aan te refereren is dan een oplossing natuurlijk. Dan kun je per PDU een logboekje bijhouden hoeveel de PDU precies afwijkt. Dan is het wel te hopen dat ze niet teveel 'driften', en dus een beetje stabiel zijn in de afwijking.