PDA

Bekijk Volledige Versie : Open source CRM i.s.m Postfix/Sendmail/Webmin



timmy
20/06/15, 12:09
Kent iemand nog een open source CRM dat werkt met Sendmail / Postfix / Webmin? Ik wil het voornamelijk gebruiken voor sales en project voortgang (minder belangrijk). Hoofdzakelijk is het voor eigen gebruik, dus login voor derde is voorlopig niet aan de orde.

Ik heb overwogen om zelf iets in elkaar te zetten maar dan zal inkomende email niet gekoppeld worden. Hetgeen toch wel handig is.

Mikey
20/06/15, 12:34
En waarom moet het samen werken met Sendmail, postifx of webmin ?

timmy
20/06/15, 13:01
En waarom moet het samen werken met Sendmail, postifx of webmin ?

Hoe kan inkomende mail dan worden gekoppeld aan een klanten record binnen een CRM?

Mikey
20/06/15, 14:40
Dat is afhankelijk van de software. De een kan pop3 / imap uitlezen. Of via piping bijvoorbeeld.

zebrafilm
20/06/15, 15:00
Kijk eens naar Yetiforce.com een recente fork van vTiger wat weer komt van SugarCRM. Alle drie kunnen ze emails binnen halen en koppelen aan contacts en Leads. Verstuurde mails ook automatisch koppelen.
Yetiforce heeft een goede integratie van ROundcubemail met auto login voor meerdere accounts. Het is nog wel erg in beweging wat het soms wat lastig maakt voor custom modules maar als je genoeg hebt aan de basis is het nu beter dan vTiger. Goede backups, goed update systeem en er wordt elke dag hard aan getrokken om het te verbeteren. Verder heb je nog OROCRM en BOSS in opensource.

timmy
20/06/15, 17:09
Kijk eens naar Yetiforce.com een recente fork van vTiger wat weer komt van SugarCRM. Alle drie kunnen ze emails binnen halen en koppelen aan contacts en Leads. Verstuurde mails ook automatisch koppelen.
Yetiforce heeft een goede integratie van ROundcubemail met auto login voor meerdere accounts. Het is nog wel erg in beweging wat het soms wat lastig maakt voor custom modules maar als je genoeg hebt aan de basis is het nu beter dan vTiger. Goede backups, goed update systeem en er wordt elke dag hard aan getrokken om het te verbeteren. Verder heb je nog OROCRM en BOSS in opensource.

Yetiforce ziet er goed uit! Maar het vereist wel php 5.5 dus dan zou ik van 5.4 moeten upgraden.
De eerste indruk van http://sourceforge.net/projects/epesi/ was ook niet echt slecht.

zebrafilm
20/06/15, 17:37
Weet niet waar je PHP 5.4 hebt gezien maar ik weet dat ze juist afgelopen periode aan verbeterde 5.4 ondersteuning hebben gewerkt dus lijkt me gewoon te werken. Yetiforce heeft een demo online waar je in kan werken en anders heb ik nog wel een test versie ergens draaien. Ik denk dat ik de meeste OS versies wel heb gebruikt of voor klanten heb opgezet en Yeti werk momenteel heel aardig. Alleen als je wil integreren met dingen zoals Magento etc ben je nog beter af met een wat minder snel veranderend CRM. Wel is het zo dat als je suggesties, wensen of code hebt toe toe te voegen ze dat ook vrijsnel doen. Als is het soms boxen tegen de wat stugge communicatie met de Poolse eigenaar.....

Zie: https://github.com/YetiForceCompany/YetiForceCRM -> improvements.

timmy
21/06/15, 13:14
Weet niet waar je PHP 5.4 hebt gezien maar ik weet dat ze juist afgelopen periode aan verbeterde 5.4 ondersteuning hebben gewerkt dus lijkt me gewoon te werken. .

https://yetiforce.com/en/administrator-documentation/instalation/101-crm-installation.html
Step 3. Screenshot : Required Value