PDA

Bekijk Volledige Versie : Afspraken met colocatie klant



SpectraIP
27/05/15, 10:38
Beste wht'ers,

Welke afspraken maken jullie (colocatie aanbieders) met colocatie klanten (single unit, shared rack en private rack)?

Tot hoever bied je support aan en toegang tot andere delen van het rack?

Ik hoor het graag.

patrickekkel
27/05/15, 16:35
1 hele belangrijke afspraak die je moet maken.
Hou je aan de huisregels van het datacenter.
Blijf met je handen van andermans spullen af.
En met een shared rack is het op basis van vertrouwen wat je moet hebben naar je klant toe.

Wat betreft support is verschillend per bedrijf.
Wij gaven ze 1x simple remote hands gratis per maand.
De rest ging via een SLA of op basis van uurtje factuurtje en minimale afname was 1 uur.

En niet totaal onbelangrijk is het duur van het contract en de vergoeding die daarvoor betaald moet worden.

NetCompany
12/07/15, 19:53
Onze klanten die minder dan een (afgesloten) 1/4 rack afnemen geven wij geen zelfstandige toegang, in deze colo contracten stoppen wij 1x per maand begeleide toegang. Deze 1x per maand is niet 'spaarbaar' / 'meeneembaar' naar de volgend maand.
Een tweede bezoek in dezelfde maand gaat bij ons gewoon tegen uurtarief.

Wij hebben hier bewust voor gekozen omdat wij dit als onze verantwoordelijkheid zien tegenover alle andere klanten in de shared-racks.

Overigens proberen wij onze klanten actief te migreren naar VPS / VDS diensten (al dan niet een dedicated server) in iedergeval in ons beheer, dan heb je deze discussie nooit :-)

mkd
20/07/15, 23:58
Ik raad de meeste van mijn klanten af uberhaubt met colocatie aan de slag te gaan tenzij er een mogelijkheid is om automatiseringsdiensten mee te verkopen. Er valt eenvoudig weg geen droog brood meer mee te verdienen zonder upsell.