PDA

Bekijk Volledige Versie : Kwart Rack Half rack of Colo



TimKuru
21/05/15, 19:05
Hallo,

ik was van plan een rack te halen en deze vol te maken met klanten die een half rack zouden willen of een kwart rack. Deze rack zal geheel door ons gebouwd worden samen met een bedrijf. We gaan onze racken inkopen met samenwerking tussen 2 bedrijven elke bedrijf verkoopt zijn eigen colocation of kwart rack of half rack.

We willen een prijs opstellen samen met de klant die een kwart of half rack wilt afnemen. We kunnen ook per skype spreken zodat we tot een conslusie komen.

De prijzen zijn nog niet bekend wel is het bekend hoe onze opstelling in onze rack zal zijn.

Klanten die een kwart of colo of een half rack willen afnemen zullen onderaan de rack komen. Dit omdat we onze klanten het makkelijk willen houden bij gevallen van hardware upgrade of defecte hardware vervangen. Onze switchen zullen zich midden in de rack bevinden waar alleen wij als rack eigenaar bij kunnen, het is niet zo dat klanten aan de switch mogen zitten of dingen mogen aansluiten.

Laat uw skypenaam hier achter of stel uw vragen.

patrickwww
21/05/15, 19:22
Hahahaha. Wat is dit voor een kansloos verhaal???


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Marin
21/05/15, 19:54
Misschien eerst nog even een paar maanden maar school tot de zomervakantie echt begint?

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

TimKuru
21/05/15, 20:45
ik zie nu al wat voor community dit forum is niet te geloven... Laat iedereen in zich eigen waarden?

patrickwww
21/05/15, 20:47
Misschien moet je dit forum niet vervuilen. Is maar net hoe je het bekijkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

TimKuru
21/05/15, 20:48
Ik zoek gewoon iemand waar ik graag me rack wil delen voor een aardig prijs? Is dat een probleem? De klant heeft er aantal voordelen zo hebben ze geen last van switch aanschaffen etc die regelen we voor ze en dan nog afkraken. Wauw

Marin
21/05/15, 22:47
Ik zoek gewoon iemand waar ik graag me rack wil delen voor een aardig prijs? Is dat een probleem? De klant heeft er aantal voordelen zo hebben ze geen last van switch aanschaffen etc die regelen we voor ze en dan nog afkraken. Wauw

Je denkt dat het een unieke dienst is die je wilt aanbieden ofzo? Weleens van colo gehoord? Kan ik zelfs een paar U krijgen :)

Daarnaast, waar ga je dat rack neerzetten? In je slaapkamer? Als je zoiets serieus wilt, zet het dan ook serieus op en kom op zijn minst met fatsoenlijke info over DC, Connectiviteit etc.

TimKuru
21/05/15, 23:13
Nee, hij wordt niet in een slaapkamer gehost. We gaan het proffesioneel aanpakken en gaan deze inhuren in een datacenter. Ik ken degelijks goed de eigenaar van dat datacenter. En helpt me overigens ook goed mee ik heb zelf nu nog een colocatie bij hem alleen ik wil dit samen met een andere goede vriend een rack gaan huren en we zijn nu een beetje opzoek naar klanten om de lege plekken bij te vullen en voor een aardig prijs de rack te vullen. Natuurlijk om winst te kunnen maken voor de apperatuur die we gaan aanschaffen etc. Alles is al geregeld we plannen nog alleen de plekken waar we het beste de switch etc kunnen zetten.

Marin
21/05/15, 23:30
Als je wilt verkopen, zorg dan (nogmaals) dat je ook info over het datacenter, connectiviteit etc neerzet. Hoe zit het met stroom etc. Colodiensten verkopen werken niet meer. Je kunt met 1 rackje nooit meer op tegen de prijzen van de leasewebs. Bedenk je dus wel goed waar je aan begint.

mgerritsen
21/05/15, 23:32
Nee, hij wordt niet in een slaapkamer gehost. We gaan het proffesioneel aanpakken en gaan deze inhuren in een datacenter. Ik ken degelijks goed de eigenaar van dat datacenter. En helpt me overigens ook goed mee ik heb zelf nu nog een colocatie bij hem alleen ik wil dit samen met een andere goede vriend een rack gaan huren en we zijn nu een beetje opzoek naar klanten om de lege plekken bij te vullen en voor een aardig prijs de rack te vullen. Natuurlijk om winst te kunnen maken voor de apperatuur die we gaan aanschaffen etc. Alles is al geregeld we plannen nog alleen de plekken waar we het beste de switch etc kunnen zetten.

Opvallend businessplan:w00t: Ook al onderzoek gedaan naar wat er tegenwoordig al reeds op de markt is?:eek:

Marin
21/05/15, 23:41
Kijk eens hiernaar: http://www.webhostingtalk.nl/tijdelijke-aanbiedingen/188854-colocatie-half-rack-20u-75-mbit-95-8a-250-p-m.html#post1302227 Dat is hoe je zoiets aanbiedt.

TimKuru
23/05/15, 10:08
Marin, dankjewel voor de tip ik zal mijn aanbieding dan ook zo opzetten. Ik zal er wat meer tijd in besteden ik wou deze topic gaan veranderen alleen lukte niet.

Marin
23/05/15, 11:03
Nog 1 tip: Laat je aanbieding even herschrijven/overlezen door iemand die goed is in Nederlands. Al die grammaticale fouten stralen niet echt professionaliteit uit....

TimKuru
23/05/15, 11:07
Ik kan er niet echt veel aan doen aan die gramtica fouten dit is een van mijn min punten. Ik let toch wel goed op in nederlandse lessen op school. Dus ik zal me best doen om een goed topic te schrijven.

Marin
23/05/15, 11:32
Dat kan dat je er zelf niet goed in bent, maar laat er dan even iemand naar kijken die dat wel is.

Je zit dus nog op school, hoe ga je de support regelen?

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

TimKuru
23/05/15, 11:37
Ik heb personeel die mbo is afgestudeerd en rest van de dag niks te doen heeft dus in geval van problemen kan hij er naar toe gaan. Er is dus altijd iemand die de klant kan helpen.

Marin
23/05/15, 13:32
personeel


en rest van de dag niks te doen heeft

I rest my case :)

TimKuru
23/05/15, 13:57
ik heb je tip even opgevolgd kijk maar: http://www.webhostingtalk.nl/colocation/188868-half-rack-kwart-rack-colocatie.html#axzz3axiKr5Wq

Marin
23/05/15, 14:07
Neem je jezelf eigenlijk wel serieus? Het barst van de fouten, laat er even iemand anders naar kijken...

Sorry, ik wil.je echt niet de grond in boren, maar we hebben hier veel schooljongens gezien die denken wel 'even' een hostingbedrijfje te beginnen en na enkele maanden weer verdwenen zijn. Tot nu toe heb je nog niet echt bewezen dat jij het anders aanpakt.

TimKuru
23/05/15, 14:20
Ik snap dat je dat denkt maar ik ben meer dan 1 jaar actief in het hosting branche en ik heb heel veel tijden gehad dat ik echt niks verdiende nog ging ik door ik momenteel paar servers staan in een colocatie maar deze ga ik binnenkort samen met 1 bedrijf opbouwen natuurlijk als deze rack vol is gaan we een 2de rack nemen :) Dus het is echt niet zo dat ik over paar maanden stop. Natuurlijk zie ik er ook genoeg die gewoon bij OVH hosten en als ze geen zin meer hebben de boel afsluiten en niet verlengen en dan weg zijn ze. Dat is waar maar ik heb echt voor een server gespaart heb me best voor gedaan en probeer alsnog groot te worden :) Ik ben niet zo opgevertje

Marin
23/05/15, 14:29
Edit: laat ook maar, ik ga wat nuttigers doen..

TimKuru
23/05/15, 14:33
Ik host niks op Cloudflare of OVH.. Alle servers worden gehost te Nedzone in steenbergen.

Marin
23/05/15, 14:39
Dat zou kunnen, dan gebruik je Cloudflare als reversed Proxy.. Anyhow, succes met je rack!

SF-Jeroen
23/05/15, 21:26
Ik snap dat je dat denkt maar ik ben meer dan 1 jaar actief in het hosting branche en ik heb heel veel tijden gehad dat ik echt niks verdiende nog ging ik door ik momenteel paar servers staan in een colocatie maar deze ga ik binnenkort samen met 1 bedrijf opbouwen natuurlijk als deze rack vol is gaan we een 2de rack nemen :) Dus het is echt niet zo dat ik over paar maanden stop. Natuurlijk zie ik er ook genoeg die gewoon bij OVH hosten en als ze geen zin meer hebben de boel afsluiten en niet verlengen en dan weg zijn ze. Dat is waar maar ik heb echt voor een server gespaart heb me best voor gedaan en probeer alsnog groot te worden :) Ik ben niet zo opgevertje

1) Je kunt ook niet over een paar maanden stoppen, want je kan meestal niet een rack in een DC huren voor minder dan 1 jaar. Waarschijnlijk heb je zelfs minimaal een 3 jarig contract. Dus als je na een paar maanden stopt mag je rustig nog heel wat maandjes doorbetalen aan het DC.
2) Je aanbieding in het andere topic mist het netwerk AS-nummer
3) Waarom staat alles inclusief BTW in je aanbieding?
4) Je topic staat vol spelfouten, onwaarheden, onzin teksten.
5) Heb je überhaupt wel netwerkapparatuur, stroomsloffen, e.d. in je bezit?

patrickwww
24/05/15, 12:53
Hahaha. Is eigenlijk wel een mooie voor de topic "grappige email momenten". De kunde van onze klanten ligt nog hoger dan de know-how van deze aanbieder. Dit soort figuren laten de "webhoster" direct associeren met "zolderkamer" en "student".

Jammer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

TimKuru
24/05/15, 18:04
Ik wil deze topic sluiten dankjewel. En verwijderd hebben.

The-BosS
24/05/15, 18:09
Ik wil deze topic sluiten dankjewel. En verwijderd hebben.

Sluiten ja, verwijderen nee en dat zou je moeten weten want het staat in de voorwaarden.