PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein verhuizen die niet op mijn naam staat



Walter123
21/05/15, 18:07
Ik ben onlangs met iemand begonnen met het oprichten van een bedrijfje. We zijn een website gestart waarop onze klanten (leden) zich kunnen aanmelden. De website is ontwikkeld door mij en ik ben ook de beheerder van de website. Mijn compagnon heeft de hosting geregeld. Het domein, email en DNS draaien op een server bij Versio (hij heeft een resellerpakket) en de website zelf draait op een VPS bij Strato.
Mijn compagnon is een paar weken geleden opgepakt en hij zit nu al een paar weken in beperking. Ik heb geen enkel idee wat er aan de hand is, maar wat ik wel weet is dat er ook ernstige financiele problemen zijn. Ik heb dan ook een sterk vermoeden dat de rekeningen van beide providers niet betaald worden. Dit betekent dat op elk moment de site op zwart kan gaan. Ik heb zelf behoorlijk wat geinvesteerd in de site en wil natuurlijk dat het door blijft draaien. Zijn er mogelijkheden om het domein te verhuizen naar een andere provider (of desnoods dezelfde provider) zodat ik het domein onder mijn naam kan voortzetten? Ik heb wel toegang tot de VPS en kan de website dus overzetten naar een andere VPS.
Ik begrijp dat het een lastige situatie is, maar ik hoop toch dat iemand mij de goede weg kan wijzen. Misschien is hier iemand actief van Versio?
Voor de goede orde: Het is niet mijn bedoeling om het domein te kapen en mijn compagnon te benadelen. Ik wil enkel de site en dus ons bedrijfe veiligstellen totdat ik precies weet wat er aan de hand is.

IT-worX
21/05/15, 19:29
Ik zou beginnen met eens contact op te nemen met de betreffende hosters en te vragen of alles betaald is, en eventueel de facturen naar jou door te sturen (met het verhaal uiteraard).

Sent from my K010 using webhostingtalk mobile app

voweb
21/05/15, 20:44
Als jullie samen een bedrijf zijn gestart staan jullie ook samen op de KvK registratie.

Wanneer je contact opneem met de hosting bedrijven en overleg kan je met de KvK aantonen dat je net zoveel recht heb als je compagnon.
Mits hij de dienstverlening op naam van het bedrijf heb gezet.

Met goed overleg kom je altijd wel een heel eind zoals IT-WORX al aangaf.

Stel eerst wel je data veilig voordat je je verhaal doet. Uit voorzorg uiteraard.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Walter123
22/05/15, 00:18
Bedankt voor jullie antwoorden! Mijn compagnon heeft het domein geregistreerd op naam van een van zijn andere bedrijven.
Ik ga morgen inderdaad maar eens contact opnemen met zijn hosting provider en kijken of ik iets kan regelen.
Is er in tussentijd een (gratis) smtp server waar ik gebruik van kan maken? De mail van het registratieproces wordt namelijjk niet meer verstuurd. Ik heb even gebruik kunnen maken van hotmail, maar dat account is nu geblokkeerd.

Marin
22/05/15, 00:32
Gmail?

Walter123
22/05/15, 00:50
Dat heb ik geprobeerd, maar als ik vanuit mijn webapplicatie een mail stuur via Gmail, dan krijg ik op mijn Gmail een mailtje binnen met het onderwerp 'Google-account: inlogpoging geblokkeerd'.

The-BosS
22/05/15, 05:52
Je weet hopelijk toch wel dat gmail maar 200 of 250 verzonden e-mails per dag toelaat. Dus als je denkt om dat als gratis mailinglist smtp te gebruiken ben je aan het verkeerde adres.

Marin
22/05/15, 09:02
Denk dat dat wel meevalt, hij heeft het over registratie mails

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

Ahmed
22/05/15, 10:39
Als je wilt kun je even contact opnemen wat betreft de smtp-server.