PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server met site to site vpn



voweb
11/05/15, 20:48
Wij zoeken een dedicated server met een site to site vpn mogelijkheid. Het betreft een server welke van camera's videobeelden ontvangt.

De locaties maken een vpn verbinding naar een router welke direct op de server is aangesloten. Onze huidige server locatie kan een draytek niet ondersteunen. Alleen kunnen ze dit aanbieden met een eigen uplink.

Kan hier iemand een mening / mogelijkheid op geven ?

Of is dit een extreme situatie

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

frajaweb
11/05/15, 21:19
Geachte,

In dit gedeelte van het forum mogen we geen aanbiedingen doen. Tevens zult u het geheel helderder moeten specificeren om tot een goed aanbod te komen.

voweb
11/05/15, 22:14
Excuses, ik zoek eigenlijk de technische kant.

Zoals:
Mag er een draytek router in een server locatie gezet worden.
Mag een draytek in een server locatie site to site vpn hebben
Moet hiervoor een aparte uplink aanwezig zijn
Wat zijn de risico's


Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Bart L
11/05/15, 22:24
Als jij ergens een paar Utjes huurt zou ik niet weten waarom draai geen draytek mag hangen. Je hebt zelfs rack kits voor die dingen.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

voweb
11/05/15, 22:26
Zijn er beveiligingsrisico's om een site to site vpn op te zetten in een shared rack?

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

Kevin Bentlage
11/05/15, 22:53
Tja, die zijn er wel. Iemand kan een kabeltje in je draytek prikken als hij echt kwaad wil.. Maar of dat echt gebeurd?

Als je het echt dicht wil timmeren kun je denk ik het beste je dedicated server als virtualisatie host inrichten en daarop je server als VM draaien, dan kun je er nog een kleine VM naast draaien als VPN firewall (PfSense oid?). Vervolgens koppel je beide VM's aan elkaar met een virtueel netwerk.

Dan kunnen ze niet zomaar van buiten af even een kabeltje prikken in je private netwerk...


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Bart L
12/05/15, 08:51
Aan de andere kant, als je dat een probleem vind cq je klant.... Wat doe je dan in een Shared rack.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app