PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacenter Alphen aan den Rijn



mplaats
08/05/15, 13:36
Per heden zijn diensten in het datacenter te Alphen aan den Rijn weer beschikbaar en is het mogelijk om rackspace af te nemen of gebruik te maken van cloud diensten via Alldatacenter BV en Allsystems BV. ( http://www.alldatacenter.nl / http://www.allsystems.nl ) Na enige tijd uit gebruik te zijn heeft zich een unieke kans voorgedaan waardoor het mogelijk is om weer per direct volledig te starten met het leveren van alle diensten en uiteraard met de kwaliteit die men gewend is van deze locatie. Per deze maand worden alle diensten weer actief aangeboden en is het datacenter weer volledig in gebruik.

Uniek aan deze locatie is met name de ligging binnen de randstad als mede beschikbaarheid van connectiviteit voor zowel IP diensten als carrier neutrale connectiviteit met als nieuwe toevoeging het gebruik van straalverbindingen via mediatoren Alphen aan den Rijn waarmee direct kan worden gekoppeld naar het datacenter vanuit de regio. De locatie heeft zowel eigen glasvezel verbindingen als dark fibers liggen naar Amsterdam NIKHEF en Telecity 2.

Het datacenter biedt ruimte aan ongeveer 200 47U racks via een corridor constructie met warm en koude paden en kent een N+1 redundancy via UPC en noodstroom aggregaat, dubbel koeling en ruime eigen netwerk voorzieningen. Onze focus zal komen te liggen op het verbeteren en verder upgraden van de huidige infrastructuur en omgeving om een kwalitatief nog betere en bredere dienstverlening te kunnen bieden en voorbereid te zijn op de toekomst.

Boskoop
08/05/15, 21:48
succes, hopelijk blijft de rotzooi die grafix/datahouse er van gemaakt heeft niet hangen bij het imago van de locatie.

Wij hebben er zelf ook een aantal jaar gestaan (tot vlak voor het einde, net optijd vertrokken zegmaar).
netwerk en stroom waren daar prima
- Het netwerk van/via A2B was stabiel, goede pings en genoeg bandbreedte
- Qua stroom hebben we in de jaren dat we daar gestaan hebben nooit een dip gehad (geen idee of de noodstroom ooit is gebruikt)

De enige 2 nadelen die zo bij me naar boven komen zijn:
- Temperatuur was soms wel iets aan de hoge kant, schommelde nogal (ik vermoed dat dat door de indeling van de ventholes in de vloer kwam)
- Toegangsdeur (voordeur) haperde regelmatig, meerdere servers door die deur was ook niet het gemakkelijkste


overigens zou ik de foto's nog wel wat bijwerken ;)
- foto1: wat probeer je te laten zien?
- foto2+4: onscherp
- losse kabel op foto3, waarom hangt die daar, ziet er wat slordig uit
- houten krat op foto 6 weg, (brandgevaar?)

En de kantine was ook erg welkom op die locatie met koffie+frisdrank automaat en zit gedeelte

Bart L
09/05/15, 09:06
Mooi dat het weer open is.

De prijzen lijken me wel vrij hoog voor de infra die er nu ligt.


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Rik
09/05/15, 11:01
Kon niet vinden hoeveel stroom er per rack beschikbaar is, alleen dan een eigen 16-AMP feed extra kosten met zich mee brengt. Is de standaard aansluiting 8 AMP dan o.i.d.?

Signus
16/10/15, 20:12
Zou je wat meer informatie willen geven?