PDA

Bekijk Volledige Versie : Emails komen niet aan in hotmail



slikkaticz
20/04/15, 14:48
Beste forumleden,

Ik heb een eigen vps bij transip met daarop centos en directadmin. Nu probeer ik een e-mail te sturen via php code naar een hotmail account.
De email komt helemaal niet aan, ook niet in de spambox.

Als ik de afzender verander in mijn eigen info@domein.nl komt die wel netjes binnen in het postvak bij hotmail. Het ligt dus niet aan de php code of instellingen vermoed ik maar aan de domein instellingen?

Ik kan wel gewoon naar een gmail account emailen of een ander domein emailadres behalve dus hotmail.

Waar moet ik beginnen met dit probleem? Ik heb al gekeken of ik op een blacklist sta maar dit is niet het geval.

Ik hoor graag van jullie!

patrickwww
20/04/15, 16:01
SPF records?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

slikkaticz
20/04/15, 16:54
SPF records?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Ik heb deze test gedaan en hier kwam dit uit:
http://www.kitterman.com/spf/validate.html

The TXT records found for your domain are:
v=spf1 a mx ip4:xx.xx.xx.xx ~all

(xx is mijn server ip).

patrickwww
20/04/15, 18:09
Zou goed moeten zijn. Echter niet wanneer je een relay gebruikt op de webserver via bijvoorbeeld spamexperts. DKIM kun je ook naar kijken. Vind hotmail wel fijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

slikkaticz
20/04/15, 19:43
Zou goed moeten zijn. Echter niet wanneer je een relay gebruikt op de webserver via bijvoorbeeld spamexperts. DKIM kun je ook naar kijken. Vind hotmail wel fijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Bedankt voor uw reactie. Kunt u mij vertellen hoe ik DKIM instel of controleer?

Daros
20/04/15, 19:51
Kan vanuit de iPhone app geen link plakken maar Google even op directadmin dkim exim




Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

wijkkie
04/05/15, 19:32
Ik heb sinds vandaag ook het probleem dat alles vanaf mijn server ip de mails worden geblockt bij o.a. live.com en hotmail.com
Lastig om uit te zoeken waarom ik nu opeens op een blocklist sta. Terwijl op mail-tester ik een score van 10/10 heb.

Iemand een idee nog om je ip van de blocklist te krijgen?

voweb
09/05/15, 01:53
In de non delever mail staat een mail adres waar je de fout naartoe kan sturen. Meestal is het met 24 uur dan opgelost

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

hansvdput
20/06/15, 04:03
Kun je wel naar bijvoorbeeld gmail versturen. Of andere domeinen niet gehost op jouw server?

Sent from my HTC One_M8 using webhostingtalk mobile app

mgerritsen
20/06/15, 11:23
Het gebeurd ook vaak dat hotmail wel tegen jou mail server zegt: Ok, Queued for delivery. Vervolgens verschijnt de email niet in het postvak van de hotmail gebruiker. Ik vermoed dat hotmail er dan nog een 2e spam check oid's overheen draait en vervolgens de email toch niet aflevert maar hier geen melding van maakt. Lastig, jammer dat hotmail/live geen publieke spamchecker heeft.

Tevens als een outlook gebruiker 1x bij een email op de spam knop drukt, kan het zijn dat de rest van de email op de server de aankomende 24 uur niet aankomt.

Mikey
20/06/15, 16:09
zorg gewoon dat je spf en dkim voor elkaar hebt. dat levert genoeg + punten op waar de inhoud van de mail bij verbleekt :)

Rubra
20/06/15, 17:23
Zorg ervoor dat je een matching reverse dns entry hebt ingesteld voor je ip - server ...

Daarna pas kijken naar spf .. En dan nog later pas naar dkim .. Dkim is in de meeste gevallen niet noidzakelijk .. Behalve als je via ipv6 gaat versturen ...

Veel grote mail providers zijn echt anal mbt ipv6 received mail policy ..