PDA

Bekijk Volledige Versie : Website op vis laten draaien



TITC
12/04/15, 10:04
Ik wil op vps een website laten draaien.
heb ik hiervoor dan ook een webhosting pakket nodig.

Lees meer: Hulp gezocht met VPS van transip http://www.webhostingtalk.nl/directadmin/174754-hulp-gezocht-met-vps-van-transip.html#ixzz3X4lhK3sp

RayR
12/04/15, 10:13
Als je een vps hebt met Linux kun je je website hosten vanaf jouw vps doormiddel van apache, nginx of een andere applicatie. Op Windows zou je IIS, of iets makkelijker xampp kunnen gebruiken. Echter raad ik wel IIS aan als je op Windows draait. Je zou ook zelf nog wat anders kunnen zoeken, zijn veel meer van dit soort programma's.

Dus nee, als je een vps hebt kun je in principe hier jouw website op hosten. Er is dus geen ander webhosting pakket nodig.

Echter raad ik je als je weinig kennis hebt over webservers ed een webhosting pakket alleen aan. Dit is in de meeste gevallen een stuk makkelijker te beheren.

vDong
12/04/15, 10:56
Ik wil op vps een website laten draaien.
heb ik hiervoor dan ook een webhosting pakket nodig.

Nee, een webhosting pakket is de benaming voor een deel van de server voor 1 of meer websites. Als je een eigen server(of vps) hebt heb je dat niet extra nodig.

Wat je wel nodig hebt denk ik is iemand die op uurtarief je inrichting doet en regelmatig patches,updates, reboots, logchecks, monitoring,malware checks etc doet

Dat is het verschil tussen managed servers en unmanaged servers, bij unmanaged geef je aan dat je dat zelf kan.

TITC
12/04/15, 11:55
Hi Ray,

Bedankt voor je snelle reactie en ik ga mij er even iets verder in verdiepen.

Met vriendelijke groet,
René