PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarschuwing voor alle versio gebruikers



knorde
30/03/15, 16:12
* Waarschuwing voor alle versio gebruikers *
Ik ben 3 jaar klant, tot voor kort zeer tevreden.

Nu viel mij op bij de 3de verlenging dat elk jaar de prijzen steeds hoger worden voor de webhosting.
Nu zou een normale prijsverhoging geen enkel probleem zijn maar wat mij heel erg stort is dat ze op de website gewoon de normale tarieven hebben staan (waar ik 3 jaar geleden mee begonnen ben) en er nergens gepraat wordt over dat het voor bestaande klanten elk jaar duurder wordt.

Normaal zou je verwachten dat er in dat geval een tekst bij staat in de zin van "Actietarief alleen eerste jaar geldig" of iets in die trand.
Nergens praten ze hier over actietarieven en claimen zelf geen addertjes te hebben.

Nou wel dus, in de algemene voorwaarden (wat bijna niemand leest) is terug te vinden dat het elk jaar duurder wordt, alleen voor bestaande klanten.
http://www.versio.nl/59-worden_de_prijzen_van_mijn_hosting_pakket_jaarlijk s_verhoogd?search=prijzen

Hoe bizar is deze situatie?

Ik heb een hele lange mail/ticket discussie liggen en uiteindelijk krijg ik alleen dit jaar 0% verhoging maar volgend jaar is die weer gewoon 5%.
Wel werd mij aangeraden elk jaar gewoon een nieuw klantnummer aan te maken zodat je steeds de huidige tarieven blijft betalen (alleen moet je dan steeds alles overzetten).

1 medewerker waar ik vrij goed contact mee heb (ik ga zijn naam niet noemand ivm privacy) geeft zelfs toe dat hij dit ook niet netjes vind en dat het wel erg ver weg gestopt is.
Niemand kan opmaken uit de huidige webhosting pagina (http://www.versio.nl/webhosting) dat die prijzen alleen voor het eerste jaar zijn.

Ik betaal nog liever meer bij een provider die wel eerlijk is, dus jammer dat ik net weer verlengt ben met een jaar maar volgend jaar ben ik weg met al mijn sites. Tevens neem ik de mensen mee die ik lid heb gemaakt daar.

Wees dus gewaarschuwd want het kan aardig oplopen omdat je steeds 5% over je laatste bedrag betaald wat dus elk jaar steeds hoger is.

Zou dit juridisch gezien wel eens mogen of valt dit onder misleiding?

CharlieRoot
30/03/15, 17:12
Dat is heel gebruikelijk. Ik vind alleen 5% erg hoog. Normaal staat het gelijk aan de CBS index.

Verder dus helemaal niets geks aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone

Marin
30/03/15, 17:15
Dat is heel gebruikelijk. Ik vind alleen 5% erg hoog. Normaal staat het gelijk aan de CBS index.

Verder dus helemaal niets geks aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone

Of het heel gebruikelijk en chique is weet ik niet.. Maar het mag wel, zeker als het in de voorwaarden staat.

t.bloo
30/03/15, 17:27
Tja, ze moeten ergens die afbraakprijzen mee compenseren :)

De verhogende prijzen staan blijkbaar op de website, in de algemene voorwaarden, op de factuur en in het control panel. Lijkt me niet heel verkeerd dan. Je kunt zelfs vooraf voor meerdere jaren inkopen, ook al heel netjes?

knorde
30/03/15, 19:20
Maar zou het normaal gesproken niet eerlijker zijn om erbij te vermelden dat de prijzen op de website actie prijzen zijn, dat staat nergens vermeld en iedereen zal er vanuit gaan dat dat gewoon de prijzen zijn die je betaald.

CharlieRoot
30/03/15, 19:28
Maar zou het normaal gesproken niet eerlijker zijn om erbij te vermelden dat de prijzen op de website actie prijzen zijn, dat staat nergens vermeld en iedereen zal er vanuit gaan dat dat gewoon de prijzen zijn die je betaald.

Het zijn geen actie prijzen. Het is een jaarlijks overeengekomen verhoging. Niets meer, niets minder. Klanten moeten de voorwaarden gewoon lezen en niet achteraf gaan klagen. Ze staan geheel in hun recht. Nogmaals, ik vind 5% erg fors - maar het is overeengekomen.

cfmweb
30/03/15, 21:57
5% van bijna niks = ?


Ik betaal nog liever meer bij een provider die wel eerlijk is
Nee dat doe je niet, want anders had je niet alleen naar de laagste prijs gekeken.

ronaldvanhoeven
30/03/15, 22:03
Er is weinig tegen te doen... en zo komen we toch nog aan een beetje winst

drex
31/03/15, 00:44
Kan het toch niet echt "netjes" vinden, maar goed als dat je bedrijfsprofiel is?
Het zal toch uit de lengte of uit de breedte komen bij hun.....

knorde
31/03/15, 01:15
Het zijn geen actie prijzen. Het is een jaarlijks overeengekomen verhoging. Niets meer, niets minder. Klanten moeten de voorwaarden gewoon lezen en niet achteraf gaan klagen. Ze staan geheel in hun recht. Nogmaals, ik vind 5% erg fors - maar het is overeengekomen.
Het gaat mij om de manier waarop.
Helemaal geen probleem als dat van tevoren duidelijk vermeld wordt.
Wel een probleem als dat lekker ver weg in de algemene voorwaarden gestopt wordt, klanten zien de prijzenpagina en gaan daar vanuit. Als trouwe klant betaal je steeds meer en meer en zie je nog steeds die prijzen op de site zoals ze ooit waren. Pas dan alles jaarlijks aan en niet alleen huidige klanten. Als er nou bij staat dit is alleen de eerste periode of iets dergelijks maar dit vind ik gewoon pure misleiding. Ze adverteren nota bene nog met "geen addertjes". Ik vind het echt wel een addertje.


5% van bijna niks = ?

Nee dat doe je niet, want anders had je niet alleen naar de laagste prijs gekeken.
Het gaat me om de manier waarop, zie hierboven.
Toen wist ik nog niet dat versio zo handelde (kun je nagaan hoe snel de echte prijzen opvallen voor een klant, ja na 1 of 2 verlengingen).


Kan het toch niet echt "netjes" vinden, maar goed als dat je bedrijfsprofiel is?
Het zal toch uit de lengte of uit de breedte komen bij hun.....
Het gaat me om de manier waarop, een prijsverhoging geen probleem, echter de manier waarop is wat mij betreft een "no go".

TotallyHosted
01/04/15, 12:50
Tsja, er zijn inmiddels pagina's volgeschreven met klachten over Versio. Het verbaast mij dat er nog steeds mensen zijn die er diensten afnemen, die hebben m.i. geen onderzoek gedaan.

mausav
12/04/15, 11:11
Hmmm het is mij niet opgevallen in de tijd dat ik iets met Versio deed..... wel goed om te weten natuurlijk

SpectraIP
16/04/15, 19:06
Versio focust op nieuwe klanten, niet op bestaande klanten...

hansvdput
20/06/15, 03:19
Als hosting bedrijf zat ik er ook goed naast met mijn concurrentie analyse zo te zien.

Versio lijkt op het oog een goed en betrouwbaar bedrijf.

Sent from my HTC One_M8 using webhostingtalk mobile app