PDA

Bekijk Volledige Versie : Noord-Hollanders, stem morgen op Dreas!



Dreas
17/03/15, 18:41
Ik heb een tijdlang getwijfeld of ik WHT opnieuw zou "misbruiken" voor politieke doeleinden, maar aangezien dit inmiddels de enige "sociale community" is waar ik nog actief ben (en hoop voldoende credits te hebben om niet meteen weggemoderate te worden) ben ik toch benieuwd naar de politieke interesse hier rondom de provinciale staten/waterschap verkiezing morgen (in Nederland).

Een "executive summary" van onderstaand verhaal:
Stem morgen, 18 maart, op Dreas van Donselaar, plek 24, Partij voor de Dieren, Provinciale Staten.

De Partij voor de Dieren baseert zich op een lange termijn visie voor mens, milieu en dier. Niet de korte termijn economische effecten, maar juist de lange termijn economische en ecologische effecten vormen de basis van onze standpunten. Deze hangen immers direct samen en bepalen onze toekomst.
- Geen megastallen: Denk alleen al aan (op mens overdraagbare) ziekten, mestoverschot, dierenwelzijn, de enorme hoeveelheid veevoer waar het regenwoud voor wordt gekapt, antibiotica en hormoonvlees
- Natuurgebieden verbinden en vooral de natuur het werk laten doen en niet continue ingrijpen (dus geen afschot van damherten, de natuur kan die balans beter zelf herstellen ook al lijkt dat soms zielig)
- Geen plezierjacht, waar willekeurige dieren vogelvrij zijn en de natuurlijke balans door gebrek aan professionele kennis continue wordt verstoort
- Verbod op (landbouw) gif, stop de bijensterfte, de schade voor omwonenden, natuur, de bodem en grondwater
Hoewel andere politieke partijen zich hier vaak ook over uitspreken, zijn ze dat direct weer vergeten na de verkiezingen. Dankzij onze zetels kunnen we deze thema's niet alleen op de politieke agenda houden, vaak nemen andere partijen ook standpunten over om de eigen "groene achterban" niet aan ons te verliezen. Dat is prima natuurlijk.

Misschien belangrijker nog is dat deze verkiezing het aantal zetels in de eerste kamer bepaalt. Momenteel hebben we daar 1 zetel. Met meer zetels hadden we bijvoorbeeld het verbod op de rituele slacht erdoor kunnen krijgen, dit werd ruim door de tweede kamer gesteund en is alsnog door een (imponerende) religieuze lobby in de eerste kamer gesneuveld.

24 zetels (of 4.000 voorkeurstemmen) zullen het deze verkiezing nog niet worden. Wel hoop ik op zoveel mogelijk stemmen op mijn partij en het liefst natuurlijk ook op mezelf. Dat helpt mijn eigen politieke toekomst wellicht weer :) We hebben nu 1 zetel en staan op 3 zetels in de peilingen, dat zou fantastisch zijn.

Je mag me uiteraard mailen of bellen voor vragen (als je mijn 06 niet hebt kan je me een PM sturen). Mijn boodschap: Stem 18 maart op Dreas van Donselaar, plek 24, Partij voor de Dieren.

100 redenen voor de Partij voor de Dieren: https://www.partijvoordedieren.nl/100-redenen-om-partij-voor-de-dieren-te-stemmen

En zo niet, ga dan ieder geval toch stemmen! Tot in het stemhokje kan je je nog bedenken ;)

Dank.

joriz
17/03/15, 19:44
Oh spam :)

Wel leuk om te zien dat een IT-er ook met politiek bezig is. Al gezien je zetelnummer maak je denk niet de grootste kans, al is het wel mooi om zo een partij te helpen waar jij achter staat.
Dit jaar heb ik me er niet zo mee bezig gehouden. Moet zelfs nog bedenken op welke partij ik stem. Al kom ik daar nog wel uit voor morgen, aangezien een hoop sowieso al voor mij afvallen.

RichardVD
19/03/15, 10:48
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Niet alleen in Noord-Holland maar zover ik ze voorbij heb zien komen is het overal een flinke stijging.

Dreas
19/03/15, 18:10
Dank! We zijn in Noord-Holland inderdaad van 1 naar 3 zetels gegroeid! Ik neem aan dankzij alle stemmen die via WHT alsnog zijn binnengehaald ;) Het zijn mooie resultaten waarop we gestaag weer verder kunnen bouwen aan onze idealen :) Privacy is in ieder een groot goed voor de partij, dat moet de ITers hier toch aanspreken.

SpeedyGonzalez
20/03/15, 10:12
Heb ook partijvoordedieren gestemd, wel regio brabant dan ;-)

Domenico
20/03/15, 11:45
Goed gedaan Dreas! :)

Mark17
20/03/15, 14:03
politieke interesse hier rondom de provinciale staten/waterschap verkiezing morgen (in Nederland).

Gestemd voor provinciale staten. Stemmen op het waterschap was niet mogelijk (er zijn hier immers geen waterschapsverkiezingen geweest deze maand). Overigens gaat mijn voorkeur uit naar een andere partij welke ook goed gegroeid is (zowel in provinciale staten als het waarschijnlijke aantal zetels in de eerste kamer).

SpeedyGonzalez
20/03/15, 14:46
Hier in Tilburg zijn er 2 waterschappen haha! :p