PDA

Bekijk Volledige Versie : Newbe m.b.t. Custombuild updates



Cloudy
15/03/15, 13:31
Hallo,

Ik heb de nodige documentatie doorgelezen m.b.t. het updaten van Custombuild. Ik begrijp er echter nog niet alles van..:)

Ik begrijp dat je in options.conf een paar zaken kunt aangeven zodat deze niet worden overschreven als je gaat updaten, zaken als exim_conf en dovecot_conf. Vraag is: overschrijft een DA update alle configuratiebestanden en hoe kun je dat voorkomen? Hebben jullie een script o.i.d. of hebben jullie een lijst van alle configuratiebestanden die veilig moeten worden gesteld? Misschien een kleine en duidelijke handleiding. Op de site van DA is het namelijk niet echt duidelijk..

Help..

Groet,
Gerard

ju5t
15/03/15, 16:52
Een tijdje terug stelde je volgens mij dezelfde vraag, maar het is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Welke configuratie bestanden bedoel je precies? In custombuild heb je namelijk configuratie bestanden waarin staat hoe je software gaat compilen (zie ./build used_configs) en de configuratie bestanden van de services zelf. Er zit wat overlap tussen de twee aangezien custombuild ook Exim kan bijwerken voor je, maar veel configuratie files vind je terug in templates (zie: http://help.directadmin.com/item.php?id=244).

De vraag is dus eigenlijk: welke configuratie bestanden bedoel je precies naast de configuratie van Exim en Dovecot? Welke voorbeelden zijn er in je vorige topic hierover niet beantwoord en wil je nu wel een antwoord op krijgen?

Voor degene die dat topic gemist hebben: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/187619-custombuild.html?r=187619-custombuild.html.

Cloudy
15/03/15, 17:25
Vraag is dus: welke bestanden moet ik veiligstellen én hoe doe ik dat, zodat als de update wordt uitgevoerd de configuratiebestanden niet worden overschreven?

Cloudy
15/03/15, 17:40
Hoi,

Dus als ik onderstaande config files in i.p.v. de configure map in een nieuwe custom map zet en de dovecot.conf en exim.conf op no zet in options.conf, dan zou het helemaal goed moeten komen??

Welke build opties kan ik dan het beste uitvoeren?

./build used_configs
Apache configuration file: /usr/local/directadmin/custombuild/configure/ap2/configure.apache
Nginx (reverse proxy) configuration file: /usr/local/directadmin/custombuild/configure/nginx_reverse/configure.nginx
PHP (default) php.ini file: /usr/local/lib/php.ini
PHP (additional) php.ini file:: /usr/local/php56/lib/php.ini
PHP (default) configuration file: /usr/local/directadmin/custombuild/configure/ap2/configure.php55
PHP (additional) configuration file: /usr/local/directadmin/custombuild/configure/fpm/configure.php56
PureFTPD configuration file: /usr/local/directadmin/custombuild/configure/pureftpd/configure.pureftpd
Exim Makefile: http://files.directadmin.com/services/custombuild/Makefile
Dovecot configuration file: /usr/local/directadmin/custombuild/configure/dovecot/configure.dovecot

Mikey
15/03/15, 22:20
Vraag is dus: welke bestanden moet ik veiligstellen én hoe doe ik dat, zodat als de update wordt uitgevoerd de configuratiebestanden niet worden overschreven?

Waarom zou je ze veilig willen stellen ?

En je antwoord zal ons in ieder geval meer vertellen welke files je eventueel zou kunnen bedoelen.

Voor velen is de std config en custombuild van da meer dan voldoende. En is aanpassen van config files niet eens aan de orde :)

Cloudy
16/03/15, 17:16
Waarom zou je ze veilig willen stellen ?

En je antwoord zal ons in ieder geval meer vertellen welke files je eventueel zou kunnen bedoelen.

Voor velen is de std config en custombuild van da meer dan voldoende. En is aanpassen van config files niet eens aan de orde :)

Hoi Mikey,

Ik heb wijzigingen gedaan in exim.conf, dovecot.conf, named.conf, named.db. Deze wijzigingen wil ik wel behouden.

Mikey
16/03/15, 17:20
Hoi Mikey,

Ik heb wijzigingen gedaan in exim.conf, dovecot.conf, named.conf, named.db. Deze wijzigingen wil ik wel behouden.

what about chattr +i ?

Cloudy
16/03/15, 17:31
Hoi Mikey,

Yep. Ik vroeg me alleen af of dat de "best practice" manier is om een draaiende DA installatie up-to-date te houden?

Welke commands gebruiken jullie?

chattr +i bestanden en dan een ./build update_versions? Eventuele toevoegingen, ideeen??

Mikey
16/03/15, 17:43
Hoi Mikey,

Yep. Ik vroeg me alleen af of dat de "best practice" manier is om een draaiende DA installatie up-to-date te houden?

Welke commands gebruiken jullie?

chattr +i bestanden en dan een ./build update_versions? Eventuele toevoegingen, ideeen??

exim en dovecot moet je zelf expliciet aangeven.

Named config file wordt niet overschreven. Mocht je axfr etc etc opgegvenen hebben blijft dat netjes staan.

frajaweb
18/03/15, 00:54
Normaliter herschrijft DA de configuratie bestanden niet. Alleen als dit strikt noodzakelijk is voor de werking van de software na update. In dat geval wordt de betreffende optie herschreven en blijft de rest gelijk. Voor eigen templates voor bepaalde zaken kunnen bestanden in de map /usr/local/directadmin/data/templates/custom worden geplaatst. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn bij een eigen virtual host indeling bij apache of eigen indeling named.