PDA

Bekijk Volledige Versie : ACM waarschuwt voor webwinkel Combiwebshop



mgielissen
03/03/15, 20:13
Autoriteit Consument & Markt (ACM) raadt consumenten af bestellingen te doen via de webwinkel Combiwebshop. De kans bestaat dat hun bestelde producten niet geleverd worden.

Zouden jullie als hoster een webshop online laten staan als je weet dat consumenten gedupeerd kunnen worden?

Link artikel (http://www.nu.nl/geldzaken/4003362/acm-waarschuwt-webwinkel-combiwebshop.html)

CharlieRoot
03/03/15, 20:59
Zouden jullie als hoster een webshop online laten staan als je weet dat consumenten gedupeerd kunnen worden?

Link artikel (http://www.nu.nl/geldzaken/4003362/acm-waarschuwt-webwinkel-combiwebshop.html)

Absoluut niet. Daar hebben wij een clausule voor in onze contracten.

drex
03/03/15, 21:27
Zou beter zijn om deze niet online te laten staan, maar helaas is dit een niet een eenmalig iets maar een meermaals voorkomend gebeuren.

NibeP
03/03/15, 22:27
Zou inderdaad beter zijn van niet, maar ik denk niet dat je iemand op basis van deze informatie mag (juridisch) afsluiten.

CharlieRoot
03/03/15, 23:20
Zou inderdaad beter zijn van niet, maar ik denk niet dat je iemand op basis van deze informatie mag (juridisch) afsluiten.

Misschien Ict recht vragen om je contracten na te laten kijken. Is zeker mogelijk. Alles in strijd met de wet is reden om een contract direct te ontbinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone

NibeP
03/03/15, 23:30
Misschien Ict recht vragen om je contracten na te laten kijken. Is zeker mogelijk. Alles in strijd met de wet is reden om een contract direct te ontbinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone

Mijn algemene voorwaarden komen van ICT Recht, maar het lijkt mij dat je alsnog goede bewijzen moet hebben, om verdere stappen te ondernemen.

drex
04/03/15, 00:50
Denk dat je toch wel sterk staat aangezien je schade voor (aankomende) klanten kan beperken gezien het feit dat je hun kunt behoeden voor het bestellen en betalen van goederen die op dat moment niet (meer) geleverd gaan worden. Dus gelden incasseren terwijl je weet dat er niet meer geleverd gaat worden en op een retour betaling hoef je niet meer te rekenen. (tenzijn je met CC of Paypal hebt betaald dan is er nog een grote kans)

robiz
04/03/15, 10:30
Denk dat het juridisch gezien lastig ligt, wij mogen niet in de stoel van de rechter gaan ziiten. Al staat dat haaks op je rechtvaardigheidsgevoel.

Ook al ligt dit er duidelijk bovenop schijnbaar kan de webshop niet juridisch zomaar offline gehaald worden.
Ze kunnen ook zijn iDeal account blokkeren, dit word ook niet gedaan, ik twijfel wat je in deze situatie mag/moet doen....

RichardVD
04/03/15, 12:08
De webshop is inmiddels suspended.

drex
04/03/15, 12:16
Misschien dat ze meelezen :-))