PDA

Bekijk Volledige Versie : Help server ligt plat heb nu hulp nodig, wie is bereid? heeft een klant voor Life



Themedutch
22/02/15, 22:35
Hallo ik ben met spoed op zoek naar iemand die per direct een storing kan oplossen op onze server. We hebben een dedicated server met de volgende ERROR: Zend_Db_Adapter_Exception: SQLSTATE[HY000] [2002] Connection refused (Abstract.php:144)

Ik heb de server bij OVH/soyoustart gehuurd, maar die willen mij niet helpen aangezien het een software issue is, hun nooddienst zondag 22 feb 21,00 uur geven aan doe maar een herinstallatie en zet dan de backup terug, hier heb ik weinig zin in en kan dit trouwens ook zelf niet. Mijn klanten liggen e rnu allemaal uit vandaar, en zoek dus een knappe kop die die plesk installatie/config file of whatever kan fixen zonder een complete herinstallatie wat weer een berg werk met zich mee neemt, zoals ik begrijp met het risico dat websites weg zijn ( geen optie dus)

Tevens zou ik vaker beroep willen doen op betreffende partij, waar wij op terug kunnen vallen bij updates, onderhoud en calamiteiten en het liefst 24/7.

Ben jij in staat om dit op te lossen voor me en het liefst per direct zondag 22 feb 2015, het is nu 21:30 dan heel graag, je bent een klant rijker for Life!

Je kunt me vanaf nu de hele nacht bellen op nummer 0475-217755 of 0475-741673

Themedutch
Mike de Leeuw

Themedutch
22/02/15, 22:37
Mijn mailserver ligt er ook uit, vandaar graag telefonisch contact 0475-217755 of 0475-741673, of via skype: themedutch.

Zo nu kan ik alleen nog wachten en hopen dat iemand op dit belachelijke tijdstip genegen is mij hier te helpen.

SF-Jeroen
22/02/15, 23:17
MySQL al een herstart gegeven? "service mysqld restart"

bibawa
22/02/15, 23:24
Volle disk? Df -h eens uitvoeren..

Sent from my Nexus 5 using webhostingtalk mobile app

vDong
22/02/15, 23:36
De error wijst overduidelijk naar een niet draaiende mysql server. Heb je ssh toegang als root ?(zo nee, kan waarschijnlijk niemand je helpen)

Zelfs als je een unmanaged dedicated server huurt, moet je die gegevens wel krijgen van de verhuurder.

Je bent inmiddels een uur verder, heeft iemand je al geholpen/gebeld?

aartvg
22/02/15, 23:52
Heb even snel mee gekeken. HD inderdaad vol. Geen LVM gebruik en aparte virtuele disks. Even de disk vergroten gaat niet of ik zou niet weten hoe.

systemdeveloper
23/02/15, 00:01
Kijk eens of je niet toevallig een zooi binlogs hebt in /var/lib/mysql en jo ja, even opschonen. Eventueel apache weblogs of andere minder relevante logs even uitzetten en verwijderen, of ergens wat directories/grote bestanden gzippen. Dan heb je vaak alweer even wat ruimte om te ademen, mysql te starten en misschien daar ook nog even wat op te ruimen. (of een user te verplaatsen naar een andere server)

t.bloo
23/02/15, 00:02
eerste hulp bij volle disk: log files verwijderen, apt/yum caches verwijderen, websites van niet betalende klanten verwijderen (je hebt toch een backup), backups die op de server staan verwijderen (is vaak een probleem bij control panels), email spam folders legen, email trash folders legen, package installer cache legen, installatie bestanden verwijderen, temp folder legen...

Themedutch
23/02/15, 00:18
Heren mag ik jullie allemaal hartelijk danken voor jullie hulp, het is gewoon overweldigd hoe snel jullie reageren als er een collega in nood is.

Axel Polfliet heeft me uitermate deskundig en binnen notime geholpen, via telefoon en teamviewer had hij het probleem binnen 10 minuten opgelost. Ik ga nu een borrel drinken, want hier is het feest.

En https://www.xynta.com/ heeft er per vandaag een nieuwe klant bij, ik bel je morgen voor een goed gesprek en overheal van onze server.

Nogmaals mag ik jullie allemaal hartelijk danken, ik ben weer online https://theme-dutch.com/

Goeie nacht,
Mike

- - - Updated - - -

Aart van Geemert mag ik jou ook speciaal danken voor je snelle reageren.