PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein koppelen aan hostingpakket



rvsmedia
03/02/15, 14:00
Beste mensen,

Mijn naam is Rob en ik heb een aantal sites bij een provider lopen, die wel goed is maar uiteindelijk in verhouding duur tot het huren van een eigen server. Aangezien ik binnenkort nog wat klanten erbij krijg (ik maak ook websites) dacht ik dat het misschien wel een goed idee was om zelf een VPS te huren.

Server is nu up & running:

Specs:

Ubuntu 14.04
Plesk 12
200 GB, SSD

Ik heb een domein aangevraagd en deze staat in mijn klantpanel als "aktief". In Plesk heb ik een webhosting pakket aangemaakt, maar als ik naar de url ga dan zie ik dat het domein geregistreerd is. (standdaard melding terwijl WP is geinstalleer in het hosting pakket.)

De vraag:

Hoe koppel ik het domein aan dat hostingpakket?

Alvast bedankt.

Gr Rob

Kevin Bentlage
03/02/15, 14:13
Hallo Rob,

Is die melding "dat het domein geregistreerd is" een melding van je domein provider ? Of komt die melding van Plesk?

Als het die van je domein provider is ben je denk ik vergeten om de DNS instellingen van deze domeinnaam aan te passen naar het IP-adres van je eigen VPS server.

Ramon Fincken
03/02/15, 14:16
kantelpunt losse sites / reseller naar VPS is vaak hoger dan je denkt, aangenomen dat je de boel wel managed afneemt omdat je geen systeembeheerder bent toch?

Los daarvan check even je DNS zaken, welke nameservers gebruik je?

rvsmedia
03/02/15, 15:14
Dat is een melding die ik krijg als ik de url intik, komt wel van Strato waar ik de VPS heb gehuurd. Melding komt niet van plesk.

Dus ik hoe alleen de DNS aan te passen naar het IP adres van mijn server? Is inderdaad managed.

Dit is wat ik kan aanpassen:

A-record vastleggen voor:

IP-adres:

STRATO Standard IP-adres X
eigen IP-adres X

rvsmedia
03/02/15, 17:52
Ik heb het A-record aangepast naar het IP adres van de server, het werkt! Bedankt! Ik krijg alleen nog niet de mail aan de praat, waarschijnlijk ook doorverwijzen naar het IP adrs van de server..

Domenico
03/02/15, 18:27
Ik heb het A-record aangepast naar het IP adres van de server, het werkt! Bedankt! Ik krijg alleen nog niet de mail aan de praat, waarschijnlijk ook doorverwijzen naar het IP adrs van de server..

Waarschijnlijk maar misschien dat je ons de huidige dns instellingen kunt laten zien, dat is wat makkelijker adviseren.

rvsmedia
03/02/15, 20:31
Oke, ik ben benieuwd! Komen ze:

12031
12030
12032
12033
12034
12035

frederikbove
03/02/15, 23:11
Je moet bij de keuze van mail server "eigen mail server" aan vinken en dan het ip van je vps invullen. Dan zou het moeten werken


Sent from my iPhone using webhostingtalk

rvsmedia
03/02/15, 23:22
bedankt, ik krijg hierbij een foutmelding:

Adres 1: (ip van server ingevuld)
Adres 2:

Controleer uw invoer: vul een absolute mailserver in. De naam van de server eindigt daarbij met een punt na het toplevel-domein.

Overigens heb ik een 3e domein kunnen koppelen aan een nieuw aangemaakt pakket, ik was vergeten dat ik nog een oude hostverwijzing in mijn HOSTS file had staan. Hier kwam ik achter door op mijn mobiel het domein te checken, na een verwijdering hiervan, en het flushen van de DNS is deze ook online:)

Ramon Fincken
04/02/15, 09:11
Niet om vervelend te doen .. maar je neemt een managed dienst af geef je aan. Waarom stel je je vraag niet bij de aanbieder van het managed-deel?

rvsmedia
04/02/15, 10:24
Omdat het hier sneller gaat, support is daar niet echt geweldig op het moment.

TotallyHosted
04/02/15, 11:44
Dan heb je misschien toch de verkeerde hoster gekozen...

rvsmedia
04/02/15, 11:52
Ik ben nog testende, en ben mondjesmaat aan het migreren, kijken hoe het gaat...

Domenico
04/02/15, 13:32
bedankt, ik krijg hierbij een foutmelding:

Adres 1: (ip van server ingevuld)
Adres 2:

Controleer uw invoer: vul een absolute mailserver in. De naam van de server eindigt daarbij met een punt na het toplevel-domein.

Overigens heb ik een 3e domein kunnen koppelen aan een nieuw aangemaakt pakket, ik was vergeten dat ik nog een oude hostverwijzing in mijn HOSTS file had staan. Hier kwam ik achter door op mijn mobiel het domein te checken, na een verwijdering hiervan, en het flushen van de DNS is deze ook online:)

Mogen we even heel dit scherm zien (eigen mailserver)?

rvsmedia
04/02/15, 13:46
Zeker! 12036

Domenico
04/02/15, 14:36
Hmm ok, laten we het even simpel houden ook al maakt dat het eigenlijk nog moeilijker voor mij

Je moet eerst nog even een CNAME record aanmaken die je mail noemt en verwijst naar jouwdomainnaam.nl.
En dan vul je daarna hier omdat je geen IP adres mag gebruiken als MX record mail.jouwdomeinnaam.nl. in.

Ik ben heel erg slecht in het op deze manier uitleggen van basiskennis, als iemand het beter kan uitleggen dan graag. :)

EDIT: Zo'n 'simpele' interface zoals STRATO die hanteert is eigenlijk helemaal niet makkelijk.

systemdeveloper
04/02/15, 15:47
EDIT: Zo'n 'simpele' interface zoals STRATO die hanteert is eigenlijk helemaal niet makkelijk.

Die 10/15 regeltjes onder elkaar en met 1 knop opslaan is toch veel handiger, he ;)

Domenico
04/02/15, 15:51
Die 10/15 regeltjes onder elkaar en met 1 knop opslaan is toch veel handiger, he ;)

Dat via bijvoorbeeld cPanel of gewoon nano /var/named/webhostingtalk.nl.db. :)

rvsmedia
04/02/15, 15:59
Opgelost, maar niet echt naar mijn zin. Heb in het veld eigen-mailserver het MX record ingevuld van mail.rvsmedia.nl
Maar goed het werkt.