PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting provider gezocht



Bruno72
04/01/15, 00:54
Voor een .be website en een .eu website ben ik op zoek naar shared Windows hosting die voldoet aan volgende vereisten:
Asp.net 4.5
Iis
Control panel
Minimaal 10GB ruimte
Dataverkeer: vooralsnog moeilijk in te schatten, betreft nieuw te lanceren sites
Ongelimiteerde e-mail
Eigen smtp server (dus niet enkel webmail)
Pop3 / Imap
Sql server dbase
Zelf sql server backup files (bak) kunnen plaatsen in online sql server

Onze huidige hostingprovider voldoet niet aan de vereisten:
Geen smtp server
Bak file dient aan hen doorgegeven te worden, waarna zij deze plaatsen in de online sql server dbase.
Dit lijkt me naar veiligheid en privacy niet echt de bedoeling, of is het zo dat hostingbedrijven wel degelijk in alle sql server dbases van shared hosting accounts kunnen neuzen? Het paswoord wordt immers ook ingesteld in het control panel.

Graag jullie voorstellen / adviezen / suugesties.

Dank,
Bruno

Mark17
04/01/15, 01:00
Goedenavond Bruno,

Met wat je beschrijft als eisen kom je gauw uit op een (unmanaged) dedicated server of VPS. Dit doordat je zelf de sql server backup files (bak) wilt kunnen inlezen in de database. Het is gebruikelijk dat hosting providers bij shared hosting effectief toegang hebben tot de hele server. Sla daarom je belangrijke data die niet in verkeerde handen mag vallen (bv wachtwoorden) niet plaintekst op in een database. Naast een bewuste actie van een hoster (niet heel waarschijnlijk als het goed is) kan een site ook gehacked worden en dan lezen ze ook soms een complete database uit.

Op dit ene punt na is een vorm van shared hosting zeer waarschijnlijk ook mogelijk. Bedenk hierbij goed waarvoor je de eisen stelt en welke mogelijkheden je precies wilt hebben. Dit kan nog al verschil geven in prijs en aanbieding. Zo kan het zijn dat je enkel een controlpanel zoekt om mail accounts te beheren en niet voor de rest of juist om alles te beheren of juist alles behalve mail accounts te beheren.

Een goede hoster die de inkomende e-mail voor je afhandelt kan ook een SMTP server aanbieden (met login) voor alle uitgaande mail.

Veel succes in de verdere zoektocht!

Hostinger
07/01/15, 20:17
Dit lijkt me naar veiligheid en privacy niet echt de bedoeling, of is het zo dat hostingbedrijven wel degelijk in alle sql server dbases van shared hosting accounts kunnen neuzen? Het paswoord wordt immers ook ingesteld in het control panel.

Als je niet wilt dat je provider ooit toegang kan hebben tot je data, upload het dan niet naar hun servers! In de meeste gevallen zijn hostingproviders niet echt geïnteresseerd in de gegevens dus is er weinig aan de hand, maar omdat zij de servers beheren zouden ze het wel kunnen doen. Als je dat risico niet aan durft kan ik mij vinden in de reactie van Mark17 in dat een dedicated server of VPS wellicht een betere optie is.

Verder zijn de eisen niet heel vreemd, ik kan mij er niets bij voorstellen dat er geen providers zijn die dat niet kunnen leveren. Helaas ben ik niet echt thuis in de Windows hosting, dus ik kan geen aanbevelingen doen.

Boskoop
07/01/15, 20:57
Als je niet wilt dat je provider ooit toegang kan hebben tot je data, upload het dan niet naar hun servers! In de meeste gevallen zijn hostingproviders niet echt geïnteresseerd in de gegevens dus is er weinig aan de hand, maar omdat zij de servers beheren zouden ze het wel kunnen doen. Als je dat risico niet aan durft kan ik mij vinden in de reactie van Mark17 in dat een dedicated server of VPS wellicht een betere optie is.

Verder zijn de eisen niet heel vreemd, ik kan mij er niets bij voorstellen dat er geen providers zijn die dat niet kunnen leveren. Helaas ben ik niet echt thuis in de Windows hosting, dus ik kan geen aanbevelingen doen.

Van een VPS of Dedicated (in mindere mate) kan je hoster over het algemeen nogsteeds bij de data komen en dus bij je SQL gegevens. In het geval van een VPS is een snapshot maken, die up brengen, admin pass aanpassen en gaan met die banaan.

Als je echt veiligheid wil zul je rackspace moeten afnemen en je eigen server moeten draaien en je disks encrypten enzovoorts