PDA

Bekijk Volledige Versie : Programmeren op mac AZERTY/QWERTY



bibawa
01/01/15, 20:32
C's,

Ik overweeg om hier mijn standaard Windows machine om te ruilen voor een nieuwe iMac.. Nu heb ik hier reeds een macbook laptop en waar ik maar niet aan gewoon kan geraken is het programmeren op mac.. Ik erger me mateloos aan het eenvoudig plaatsen van accolades/vierkante haken, backslashes,... Het is mogelijk maar je moet er de meest gekke toeren mee uithalen.. vind ik persoonlijk..

Ik werk hier op een AZERTY toetsenbord, maar ik hoor van vele dat het op een QWERTY toetsenbord pakken eenvoudiger zou zijn... Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er alternatieven/ hoe doen jullie dit ?

t.bloo
01/01/15, 20:46
{} [] /\ zitten gewoon op normale plaatsen op mijn Macbook QWERTY toetsenbord

bibawa
01/01/15, 21:06
mm op en AZERTY staan ze er dus gewoon NIET op.. degoutant !

systemdeveloper
01/01/15, 21:28
Op een (normaal) VS keyboard van de mac staan ze wel gewoon op de 'normale' plek. Zowel voor het mini kb als voor het uitgebreide met numeriek deel.

Edit: Querty dus, he. Op Azerty staan ze idd niet.

SebastiaanStok
02/01/15, 09:15
Als de knoppen gewoon de plek staan (maar alleen met andere tekens) kan je gewoon de indeling veranderen :)
Zo heb ik een keer in het DC met een Duits toetsenboord gewerkt, ik merkte het eigenlijk pas toen ik er naar keek :D

En anders kan je altijd een los USB toetsenboord gebruiken.

TotallyHosted
02/01/15, 12:39
Als je blind tikt en de instellingen van je toetsenbord softwarematig wijzigt werkt het inderdaad ook gewoon.

verdonn
02/01/15, 15:33
azerty laten vervangen door een qwerty../ of los keyboard gebruiken....is in het begin wat aanpassen...maar zal wel wennen..:-)

DenBeke
02/01/15, 16:23
Ik programmeer nog steeds op azerty, omdat ik de accenttoetsen niet kan missen.
Zelf ben ik super goed gewend aan de 'alt + haak' e.d. voor de speciale dingen.

Doch zal Querty altijd gemakkelijker zijn om te programmeren...