PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekhouding van 1 KvK en 2 handelsnamen



Cloudy
01/01/15, 11:47
Hoi,

We zitten met het volgende.

We hebben 1 VOF/KvK met 2 handelsnamen met elk een eigen bankrekening. We willen voor beide handelsnamen separaat kunnen factureren met elk ook een eigen factuur-sjabloon en e-mailadres (from: ).

Heb jij hier ervaring mee, zo ja, hoe regel jij dit en met welk pakket?

Groet,
Gerard

Daros
01/01/15, 15:13
Gerard,

Wefact kan dit dmv factuurtemplates doen wij al jaren. Enige wel is dat je 1 opeenlopende serie hebt van factuurnummers


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Cloudy
01/01/15, 17:41
Daros,

Met welk boekhoudpakket werken jullie?

Bart L
02/01/15, 18:03
Hier ook WeFact met dezelfde constructie


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Marin
03/01/15, 11:31
Hier ook Wefact

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

Cloudy
03/01/15, 11:46
Ik was niet duidelijk! Vraag is meer: aan welk boekhoudpakket jullie WeFact hebben gekoppeld?

NibeP
03/01/15, 11:49
Zorg dat je bij de Belastingdienst even een tweede BTW nummer aanvraagt.

Bart L
03/01/15, 12:16
Gekoppeld aan exact


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Cloudy
03/01/15, 14:43
Gekoppeld aan exact

Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Je factuureert dus van 2 verschillende handelsnamen met 1 Exact abonnement en 1 WeFact abonnement? Welk exact abonnement heb je, want volgens mij heb ik geen facturatiemodule in Exact nodig i.v.m. boekingen, of wel?

Groet,
Gerard

Bart L
03/01/15, 14:49
Klopt, want handelsnamen maken voor de boekhouding niet uit (indien BV gelijk) en anders als je het wel wil splitsen in Exact dan maak je verschillende productgroepen aan in WeFact en die hang je aan verschillende grootboeken in Exact. Ik heb de goedkoopste abonnementen van WeFact


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Cloudy
03/01/15, 14:58
Welk abo van Exact heb je Bart L

Bart L
03/01/15, 15:04
Moest er even de factuur voor opzoeken :)

4 BV's -> Waarvan 1 BV wordt gevoed door Wefact.
1x Exact Online Boekhouden Geavanceerd
2x Exact Online Extra Administratie

(2 administraties inclusief) en bankieren inclusief

Cloudy
03/01/15, 15:31
Thanks!..

Domenico
08/01/15, 16:24
Zorg dat je bij de Belastingdienst even een tweede BTW nummer aanvraagt.

Dat is niet nodig voor handelsnamen hoor. Die vallen toch gewoon onder hetzelfde bedrijf?

NibeP
08/01/15, 18:34
Dat is niet nodig voor handelsnamen hoor. Die vallen toch gewoon onder hetzelfde bedrijf?

Toen ik enkele maanden geleden naar de Belastingdienst belde, kreeg ik te horen dat ik een tweede BTW nummer moest aanvragen en een aparte administratie moest bijhouden. Misschien handig om het toch nog even na te vragen.

Mark17
08/01/15, 19:50
Toen ik enkele maanden geleden naar de Belastingdienst belde, kreeg ik te horen dat ik een tweede BTW nummer moest aanvragen en een aparte administratie moest bijhouden. Misschien handig om het toch nog even na te vragen.

Voor handelsnamen onder 1 bedrijf zou een aparte administratie niet verplicht moeten zijn. Het kan handig zijn om te hebben.

Wil je zekerheid dan is bellen met de belastingdienst volledig nutteloos (voorkomt ook geen boetes). Dan zul je ze een brief moeten sturen met een volledige uitleg van de situatie, deze reactie geeft zekerheid voor jou (is je situatie anders dan kan aangegeven dan vervalt de zekerheid, ze kijken enkel naar de betreffende brief en bijlages en niet naar andere zaken).