PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail problemen met plesk 12.0



hansja
25/12/14, 11:58
Hallo ik ben over aan het gaan naar een nieuwe VPS met daarop Plesk 12.0.18 (op mijn oude staat 9.5) Ik heb deze van Hostnet en heb deze “Unmanaged” omdat ik dit wel in te kunnen richten. Helaas loop ik toch tegen wat (mail) problemen aan en hoop dat leden van dit forum me daar verder bij kunnen helpen.

Wat is het probleem?

Ik heb mijn sites (5) over kunnen zetten en als ik dan in “ de MijnHostnet omgeving) de DNS wijzig van de oude naar de nieuwe IP adressen dan zijn ze ook echt zichtbaar via de nieuwe IP adressen. Echter de mail werk niet, ik heb deze ook op de nieuwe omgeving ingericht en kan deze via webmail ook benaderen. Als ik echter een mail wil versturen (in het voorbeeld naar Ingrid@kijknou.nl vanaf deze webmail omgeving dan krijg ik de melding:

SMTP-fout (550): Ontvanger "Ingrid@kijknou.nl" kan niet toegevoegd worden (5.1.1 <Ingrid@kijknou.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table).

Stuur ik echter tussen twee op de nieuwe omgeving aangemaakte mail adressen een mail dan gaat dat goed maar dus een mail naar een adres niet aangemaakt op deze nieuwe plesk omgeving” gaat niet en ook niet van “buitenaf” naar een adres aangemaakt op deze omgeving.

Ik hoop dat iemand weet wat er mogelijk fout in gesteld staat en me dit in simpele taal uit kan leggen want ik ben niet iemand die er veel verstand van heeft en er dus niet al te diep op in kan gaan. Het zal denk gewoon om een éénmalige aanpassing gaan en daarna zal het voor mij denk weer normaal te beheren zijn. (als het werkt zal ik er niet veel meer aan doen)


Alvast bedankt en hoop dat er iemand op deze dagen met een oplossing kan komen.

Hans

vDong
25/12/14, 16:34
Het kan helaas van alles zijn. Hoe lang geleden heb je de dns omgezet. Cache kan namelijk een oorzaak zijn.

kijknou.nl mail is handled by 20 oldmail.kijknou.nl.
Dat record lijkt me ook een risico, mocht de nieuwe omgeving niet werken krijgt de oude omgeving email.

Je nieuwe omgeving heeft in ieder geval niet het reject antwoord kijk maar:


$ telnet mail.kijknou.nl 25
Trying 91.184.4.5...
Connected to mail.kijknou.nl.
Escape character is '^]'.
220 vps538.kijknou.nl ESMTP
EHLO bla.nl
250-vps538.kijknou.nl
250-AUTH=LOGIN CRAM-MD5 PLAIN
250-AUTH LOGIN CRAM-MD5 PLAIN
250-STARTTLS
250-PIPELINING
250 8BITMIME
mail from: test@example.com
250 ok
rcpt to: Ingrid@kijknou.nl
250 ok
DATA
354 go ahead

vDong
25/12/14, 16:38
Oude omgeving:


$ telnet oldmail.kijknou.nl. 25
Trying 62.212.130.80...
Connected to oldmail.kijknou.nl.
Escape character is '^]'.
220 plesk24.nl ESMTP
EHLO bla.nl
250-plesk24.nl
250-AUTH=LOGIN CRAM-MD5 PLAIN
250-AUTH LOGIN CRAM-MD5 PLAIN
250-STARTTLS
250-PIPELINING
250 8BITMIME
mail from: test@example.com
250 ok
rcpt to: Ingrid@kijknou.nl
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)


Die moet er dus echt uit.

Heb je een adres waarheen ik van buiten kan testen?

bibawa
25/12/14, 20:54
Wij zijn hier al 2 weken bezig met het migreren van een Plesk 11.5 naar een 12.x server en geeft ook problemen met de vleet.. Er zit volgend parallels support een bug in de migratiewizard.. Nu doet die wizard het wel terug en begint hij te klagen over shortmail names te disablen.. Zaken die allemaal af staan.. Ze zijn er daar sinds versie 12 echt een zooitje van aan het maken...als
Ik jou was open een supportticket..

Sent from my Nexus 5 using webhostingtalk mobile app