PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag Colocatie/datacenter



tvpoket
21/12/14, 17:07
ik heb een vraag als ik een eigen server heb kan ik dan Colocatie in datacenter, voorbeeld ik maak van een laptoep een server kan ik die dan Colocatie in datacenter plaatsen of moet dat een rackservers server zijn ik vind er niet veel uitleg over

Rik
21/12/14, 20:17
De meeste Laptoeps zijn niet gemaakt om als server te dienen.

Over het algemeen zul je in een Datacenter alleen rackmounted servers kwijt kunnen.

advandeput
22/12/14, 12:29
Ik denk dat je in professionele datacenters hier porblemen mee krijgt en dat dit niet wordt geaccepteerd. Als 2e de vraag of dit betrouwbaar genoeg is, een server is er natuurlijk op gebouwd om 24x7 aan te staan en een laptop niet.

Boskoop
22/12/14, 13:13
Je kan je laptoep natuurlijk op een legploenkje leggen. Wel handig als je storingen hebt, dan heb je meteen een display en keyboard bij de hand. Vaak is er maar 1 kar per ruimte beschikbaar, als iemand die dan in gebruik heeft kun je normaal gesproken niet verder.

Nu ik er zo over na denk, mss ga ik mijn servers ook wel vervangen door laptoeps

tvpoket
22/12/14, 13:47
ik heb is een laptop gehad ik zit bijna elke dag tot morgens een avand laat op te laptoep deze staat bij dus altijd aan dus een laptoep kan wil 5 jaar mee gaan als je toch een goed hebt hebt ook als die aanstaan

maar als ik en gewoon server neem, voorbeeld 1U-server rackservers past die dan wil in te datacenter

dennis0162
22/12/14, 13:51
En een ingebouwde ups per laptop 😛


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Rik
22/12/14, 17:42
Een heel rack vol laptoeps van 400 eurie per stuk met 1 TB schijven en de interne UPS van zeker een uur....
12 stuks naast elkaar op een plank, een rij erachter, 24 stuks per 4u space.
Toch mooi 240 stuks in een rack.

BAM jonguh!
Zunne grote capaciteit!
Ik zie een Businessmodel aankomen...

®on
23/12/14, 00:58
Een UPS? Er wordt vast en zeker een OEPS bedoeld....

Hoanne
23/12/14, 02:02
Ik zou als ik jou was die laptoep gewoon nog even gebruiken om school af te maken en daarna "my first 1u rackserver" plaatsen in een DC....


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van webhostingtalk

Kentik
23/12/14, 10:38
Er zijn aardig wat datacenters die gewoonweg een kast verhuren
wat je ermee doet is dan je eigen zaak
ik zou contact opnemen met het data center en de vraag aan hun stellen
er liggen wel vaker laptops in deze kasten voor allerhande hand en span diensten

Ber|Art
24/12/14, 09:35
mss Google Translate gebruiken om het NL te vertalen naar NL? Een Laptoep is geen soerver en een soever is geen laptoep, lijkt me duideloek!

Magus
24/12/14, 11:58
Je kunt natuurlijk ook een raspboerie-PI gebruiken. Kun je er nog meer kwijt op je rackplank. Externe harddisk eraan en je bent klaar :-)

tvpoket
24/12/14, 14:34
mss Google Translate gebruiken om het NL te vertalen naar NL? Een Laptoep is geen soerver en een soever is geen laptoep, lijkt me duideloek!

Waarom zou ik dat doen

Sent from my C5503 using webhostingtalk mobile app

tvpoket
24/12/14, 14:38
Ik ga 1u server aanschaffen

Sent from my C5503 using webhostingtalk mobile app

Boskoop
25/12/14, 19:19
Ik ga 1u server aanschaffen

Sent from my C5503 using webhostingtalk mobile app

Bedoeld u een 1u Soerver?

TotallyHosted
29/12/14, 15:21
Tijd voor een sloetje denk ik.

xentos
09/01/15, 00:39
Waarom zou ik dat doen

Sent from my C5503 using webhostingtalk mobile app

Je manier van schrijven is een beetje... kort samengevat: Het doet ons denken aan een Google vertaling van een taal dat gebrekkig is geschreven.

laptoep -> Laptop
Avand = Avond
morgens = 's morgens of smorgens
en daar zijn er meer van.
---

In het algemeen kan je een laptop naar een datacenter brengen, alleen ik neem aan dat ze het niet accepteren tenzij je een prive rack hebt. Maar je zou het kunnen proberen, een laptop is ook niet gemaakt om 24/7 uur te draaien. In theorie is het wel mogelijk alleen vergeleken met een echte server is het kwalitatief slecht. Een 1u server kan redelijk goedkoop zijn, goedkoper en sneller dan een nieuwe laptop.

Om eerlijk te zijn raad ik je het niet aan om een laptop als server te gebruiken. Leuke voor huis maar niet echt voor datacenters. Wil je een echte server? voor goedkoop?
Zoek rond voor een leuke VPS <--- veel goedkoper en veel sneller dan vele laptops.

cyrano
09/01/15, 01:46
Er zijn aardig wat datacenters die gewoonweg een kast verhuren
wat je ermee doet is dan je eigen zaak
ik zou contact opnemen met het data center en de vraag aan hun stellen
er liggen wel vaker laptops in deze kasten voor allerhande hand en span diensten

Zou ik ook denken. Er is toch ook colocatie voor Raspberry Pi's en Mac Mini's? Weliswaar geen grote markt...

cyrano
09/01/15, 01:48
Het doet ons denken aan een Google vertaling van een taal dat gebrekkig is geschreven.

tsss...