PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring gezocht



FunnyMedia
14/12/14, 21:11
Ik ben voor mijn niet webhosting eenmanszaakje op zoek naar een boekhouder die mijn administratie uit handen gaat nemen.
Nu heb ik een aantal offertes gehad met richtprijzen en deze liggen rond de 800 euro per jaar.
Na wat zoekwerk (oa hier) kwam ik uit op online-administratie.nu
Deze rekenen echt een fractie van de huidige offertes (rond de 150 euro per jaar)

Nu heb ik verder goed contact met deze man, reageert meestal binnen 8 uur op e-mail maar op een of andere manier vindt ik het verschil te groot...
Zijn er mensen hier die zaken doen met deze club, en wat is de ervaring?

Alvast dank voor het delen

24x7hosting
14/12/14, 21:14
Een goede boekhouder verdient zichzelf terug. Ga je niet blind staren op de kosten per jaar en kies een boekhouder waar je je goed bij voelt.

Sent from my GT-I9505 using webhostingtalk mobile app

BsHosting
14/12/14, 21:45
Inderdaad een goede boekhouder verdient zichzelf terug `150 euro per jaar zal weinig kwaliteit inhouden of je moet nog alles zelf gaan doen.
Mijn boekhouder kost 200 euro per maand maar heb nergens geen omkijken naar alles word geregeld voor me gewoon elk kwartaal komt ie het zelf bij me ophalen en dat mag best wat kosten.

CT0
15/12/14, 08:09
Heb ervaring met Online-administratie.nu en dat werkt prima.

Ramon Fincken
15/12/14, 09:16
150 euro is inderdaad een schijntje. Wat doet die boekhouder dan allemaal voor je?

Marin
15/12/14, 10:55
Ik vraag me af of je dan ook een fatsoenlijke jaarrekening krijgt waar je mee naar een bank zou kunnen.

FunnyMedia
15/12/14, 11:59
Ik heb nu besproken dat ik er de volgende onderdelen voor terug krijg:
* Het verwerken van de kwartaaladministratie en het opstellen van de kwartaalaangifte omzetbelasting.
* Het opstellen van de jaarrekening, fiscale winstaangifte.
* Het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting (ondernemersgedeelte)
* Het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting (privégedeelte)
* Het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting van de partner( in loondienst)

Ik deel de mening dat een goede boekhouder zichzelf terug verdien maar ik wil er ook weer niet op leeglopen.
Naar mijn mening is het verschil ook gewoon te groot.
Alleen via Google kan ik geen ervaringen vinden, op zich positief omdat nagatieve ervaringen veel sneller geplaatst worden dan positieve :-)

Een jaarrekening voor de bank heb ik niet nodig, ik heb een betaalrekening maar verder 0,0 schuld en ga ook niet de schuld in bij de bank.

Mijn gevoel zeg gewoon doen, heb niets te verliezen alleen het verschil is te groot om zomaar ja te zeggen vandaar mijn vraag.

Marin
15/12/14, 12:02
Een jaarrekening voor de bank heb ik niet nodig, ik heb een betaalrekening maar verder 0,0 schuld en ga ook niet de schuld in bij de bank.


Als jij over een paar jaar eens een hypotheek wil voor een prive woning, zul je toch wat jaarrekeningen nodig hebben. Of wat dacht je van een lease auto? Ik adviseer altijd om vanaf dag 1 een fatsoenlijke boekhouder te nemen. 800 per jaar schrik ik niet van.

Marin
15/12/14, 12:40
Het is wel 3 jaar oud, maar kijk hier eens: http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/169419-ervaring-met-online-administratie.html

FunnyMedia
15/12/14, 14:57
Marin, Thanks voor je opmerking maar nogmaals ik heb dat niet per-se nodig.
Ik run mijn bedrijfje NAAST mijn loondienst dus daarvan doe ik alles.
Bedrijf(je) is dus klein en zal niet extreem gaan groeien.
ALS dat wel gebeurt zal ik ook een andere rechtsvorm gaan nemen.
Kwestie van risico`s afdekken.
Zal de link eens bekijken

t.bloo
15/12/14, 15:29
Geen ervaring met deze, maar 150 euro is maar krap 3 uur werk per jaar... ik hoor graag of dat goed blijft gaan.

The-BosS
15/12/14, 17:00
Geen ervaring met deze, maar 150 euro is maar krap 3 uur werk per jaar... ik hoor graag of dat goed blijft gaan.

Uit zijn website haal ik het volgende:

Het kost u maar € 12,50 per uur om uw administratie te laten doen. De reden van deze lage kosten is dat Online-Adminstratie.nu vanuit Thailand werk. De kosten voor levensonderhoud en huur zijn daar veel lager dan in Nederland waardoor ons kantoor minder kosten heeft.

Met een kleine administratie is ons kantoor ongeveer 1 uur per maand bezig, dit is inclusief de aangifte omzetbelasting indienen bij de Belastingdienst.

Wat dus neer komt op 12 uur per jaar voor die 150 euro, dat lijkt me niet onmogelijk om maar 1 uur per maand er aan te besteden als het niet veel is en alles mooi geleverd wordt (zoals gevraagd wordt).

t.bloo
15/12/14, 18:10
Oh dat is die Rob die vanuit verweggistan werkt... dan kan het wel uit natuurlijk. Het wordt wel een ander tarief als je er even langs wil om wat te bespreken :-)

Bart L
15/12/14, 18:19
Kan die trip naar Thailand in dat geval op de zaak ? ;)


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Boskoop
15/12/14, 20:58
Kan die trip naar Thailand in dat geval op de zaak ? ;)


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Dat moet haast wel, je bonnetjes opsturen naar dat soort landen is natuurlijk onbegonnen werk, aangetekend hebben ze daar vast nog nooit van gehoord, wil je er zeker van zijn dat je bonnen niet kwijt raken dan zul je ze zelf moeten brengen.

Daarna is het wachten opdat ze de rekening opmaken, dit kan natuurlijk ff duren, gemiddeld zo'n 2 weken, tjah, dan vlieg je ook niet zomaar terug. dan wacht je er natuurlijk op.

Bart L
15/12/14, 21:06
Goed punt! Even overleggen thuis :P


Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

FunnyMedia
16/12/14, 16:33
Ik heb wederom contact gehad met Rob en ik ga het gewoon doen.
Als het niet beval dan kan ik zo weer elders naar toe.
Jammer alleen dat Bart L zo lekker positieve bijdrage geleverd heb, je komt niet serieus over sorry

snel.com
22/12/14, 13:34
150,- euro is idd 3 uur werk. Boekingen doen, jaarrekeningen opstellen, belasting aangiftes doen in die 3 uur per jaar? Lijkt me echt sterk. Knap als ze dat kunnen. Dit zou je niet eens moeten kunnen als je met mensen uit Verweggistan werkt.

patrickekkel
23/12/14, 10:14
Ik heb in het verleden met Rob gewerkt van Online-administratie.nu.

Mijn ervaringen zijn positief Administratie breng je digitaal aan. wel is het natuurlijk zo dat als je een boeken controle hebt dat Rob daar niet bij kan zijn.
Wij zijn toen overgestapt naar een Register boekhouder in Monster. niet omdat wij niet meer tevreden waren. maar omdat onze boekhouding complexer werd.
En wij te maken kregen met loon administratie.
En het is toch wel super fijn om met je schoenendoos met bonnen langs de boekhouder te gaan en te zeggen alsjeblieft en succes.

Maar voor een eenmans zaak is rob zeker een goede partij om mee samen te werken.

FunnyMedia
24/12/14, 10:31
Thanks Patrickekkel, ik heb inmiddels besloten om het gewoon te proberen.
fijne feestdagen allen!