PDA

Bekijk Volledige Versie : Directadmin Backups



tychon
09/12/14, 23:25
Goedenavond,

Ik heb een VPS draaien met Centos 6.5 en Directadmin.
Nu moeten er backup's worden gemaakt van alle DA users.
Elke dag 1 backup is voldoende...?

De vraag is hoe kunnen we dat regelen? Al diverse tools gevonden, zoals Idera, rsync.
Maar wat is nou makkelijk in te stellen en kost niet al te veel of free?

We hebben nog een VPS die we kunnen gebruiken om backup's naar weg te schrijven.

De DA backup tool lijkt mij niet een veilige manier want dit gaat over FTP.

Ik hoor het graag, wie er ideeën heeft. Heb dit nog niet eerder ingesteld, dus zou top zijn indien ik dit kan snappen.
Want via het speuren op internet kom ik er nog niet uit.

Bedankt alvast!

systemdeveloper
10/12/14, 00:10
De DA tool is perfect als je een makkelijke manier wilt om iets binnen DA ook weer te restoren.
Hoe je vervolgens die backups die DA lokaal maakt, op je 2de vps zet, kan je zelf bepalen. (rsync, ftp, sftp, scp, remote mounten).

Wij laten de DA backups over het algemeen eerst lokaal draaien en trekken het daarna de hele servers via rsync over ssh naar een remote backupserver. Dan hebben we de da backups op 2 plekken staan, plus de losse bestanden op de servers. Dan heb je direct recovery backups en file-by-file backups op 2 systemen zodat je gemakkelijk 1 bestand kunt restoren maar even gemakkelijk een complete user of server.
Op de remote bak houden we dan een retentie aan van x dagen.

Marin
10/12/14, 01:07
Wij doen exact hetzelfde als systemdeveloper met de DA backups. 1 lokale backup, rest met rsync remote met retentie.

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

tychon
10/12/14, 10:30
Bedankt voor de reacties! Kan iemand deze backup zoals hierboven is omschreven installeren of aan mij uitleggen?
Weet niet welke technische stappen er ondernomen moeten worden.

De VPS draait verder top!

Marin
10/12/14, 18:13
Heb je nog een remote vps dan? En ssh access op beiden?

Sent from my A0001 using webhostingtalk mobile app

tychon
11/12/14, 17:17
Ja ik heb nog een VPS bij een ander bedrijf en allebei SSH access.